Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Urednici: goranfri,nike,sim,Honorarac
Pravila foruma
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
-
- _
- Postovi: 15
- Pridružen: 10 Nov 2012, 14:55
- Location: Beograd
Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Postovani,
Imam samo jedno pitanje pa bih zeleo da mi neko da savet. Klima (Fujitsu ASYG12LUC) mi je montirana prosle nedelje, i trenutno radi bez ikakvih problema, ali prilikom montaze nije uradjeno vakumiranje sistema. Pored toga, bilo je par stvari koje nisu uradjene onako kako svi preporucuju da treba da se uradi, pa sam sada u nedoumici.
Instalacija je dugacka oko 2.5m, prilikom instalacije unutrasnje jedinice, majstor je skinuo holendere na unutrasnjoj jedinici, i direktno zavario/zaletovao cevi ka spoljnoj jedinici, a onda holenderima spojio na spoljnju. Nije uradjeno posebno izolovanje dovodne i odvodne cevi vec je iskorisceno jedna izolacija, cevi su posebno izolovane samo pred ulaz u spoljnu jedinicu. Spoljnja je izuzetno tiha i sve ukupno radi dobro (za ovih par nedelja). Dan kada je montaza radjena nije bio kisovit niti nesto primetno "vlazan".
Na sva moja pitanja zasto je tako uradjeno, odgovor je bio, nemas problema ovo moze i ovako. Nakon sto je pusten sistem u rad, receno mi je da mu sada nije tu vakuum pumpa pa da ne moze da odradi vakuumiranje. Uglavnom, nakon sto sam se ja zalio da to treba da se uradi, kao i nakon sto sam zvao radnju gde su mi prodali klimu i rekao da nije sve uradjeno kako treba, montazer mi se ponudio da dodje i naknadno uradi vakuumiranje. Sada sam u dilemi da li da pristanem na naknadno vakuumiranje ili ne, obzirom da klima radi kako treba, pri grejanju na izduvu merim skoro 50C, iako je trenutna temperatura vani oko 10-12C. Garanciju sam svakako dobio, i ona je 2 godine, a produzava se na 5 godina uz "servis" pred svaku sezonu (traze da se radi servis dva puta, zato sto je u pitanju inverter).
Unapred hvala
Nikola
Imam samo jedno pitanje pa bih zeleo da mi neko da savet. Klima (Fujitsu ASYG12LUC) mi je montirana prosle nedelje, i trenutno radi bez ikakvih problema, ali prilikom montaze nije uradjeno vakumiranje sistema. Pored toga, bilo je par stvari koje nisu uradjene onako kako svi preporucuju da treba da se uradi, pa sam sada u nedoumici.
Instalacija je dugacka oko 2.5m, prilikom instalacije unutrasnje jedinice, majstor je skinuo holendere na unutrasnjoj jedinici, i direktno zavario/zaletovao cevi ka spoljnoj jedinici, a onda holenderima spojio na spoljnju. Nije uradjeno posebno izolovanje dovodne i odvodne cevi vec je iskorisceno jedna izolacija, cevi su posebno izolovane samo pred ulaz u spoljnu jedinicu. Spoljnja je izuzetno tiha i sve ukupno radi dobro (za ovih par nedelja). Dan kada je montaza radjena nije bio kisovit niti nesto primetno "vlazan".
Na sva moja pitanja zasto je tako uradjeno, odgovor je bio, nemas problema ovo moze i ovako. Nakon sto je pusten sistem u rad, receno mi je da mu sada nije tu vakuum pumpa pa da ne moze da odradi vakuumiranje. Uglavnom, nakon sto sam se ja zalio da to treba da se uradi, kao i nakon sto sam zvao radnju gde su mi prodali klimu i rekao da nije sve uradjeno kako treba, montazer mi se ponudio da dodje i naknadno uradi vakuumiranje. Sada sam u dilemi da li da pristanem na naknadno vakuumiranje ili ne, obzirom da klima radi kako treba, pri grejanju na izduvu merim skoro 50C, iako je trenutna temperatura vani oko 10-12C. Garanciju sam svakako dobio, i ona je 2 godine, a produzava se na 5 godina uz "servis" pred svaku sezonu (traze da se radi servis dva puta, zato sto je u pitanju inverter).
Unapred hvala
Nikola
*** Ako laže koza, ne laže .log ***
- Polaris
- bela tehnika
- Postovi: 162
- Pridružen: 26 Jul 2010, 12:15
- Location: Vrsac
- Warranty service: Gree, LG
- Contact person: Srdjan Djokic
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Prijatelju, naknadno vakuumiranje uredjaja koji je pusten u rad jednostavno nije moguce. Potrebno je da se rekuperira sav gas i uredjaj ponovo napuni, sto sumnjam da ce ti taj majstor Naknadno uraditi. Sto se tice izolovanja cevi, razlika u temperaturi cevi, kao i duzina instalacije je minimalna, tako da tu nece biti problema, iako je proizvodjac predvideo drugacije. Varenje cevi je OK, ali samo ako se cevi ekspanduju,umesto da se sire pertlovanjem, i naravno uz koriscenje azota.
Klima ce verovatno raditi dobro, ali ako si platio tu klimu 600+ eura, nije trebalo da to prepustas slucaju i da platis ugradnju koja je uradjena na taj nacin.
Klima ce verovatno raditi dobro, ali ako si platio tu klimu 600+ eura, nije trebalo da to prepustas slucaju i da platis ugradnju koja je uradjena na taj nacin.
-
- _
- Postovi: 15
- Pridružen: 10 Nov 2012, 14:55
- Location: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Hvala na savetu,
I ja sam trenutno misljenja, da zaboravim na sve, jer sam procitao da naknadno vakuumiranje podrazumeva vadjenje celokupnog freona vakumiranji i vracanje gasa nazad, u gram, sto sumnjam da ce tako biti. Ucim se na svojim greskama, u svakom slucaju, prodavac (da ne navodim sada koji) je peporucio svoju montazu, jer su njihovi montazeri "profesionalci". Trebao sam da se potrudim da nadjem proverenog instalatera. Sto se spajanja cevi tice, to je uradjeno (nisam strucan) pomocu malog brenera, i uz pomoc neke srebrnkaste zice. Prethodno je onim alatom, cevka prosirena, a na nju nastavljena druga, koja je zalemljena.
Var, i cev oko vara je bila usijana prilikom toga, a nakon hladjenja na vazduhu, unutrasnja jedinica je zapakovana i okacena na zid.
Pozdrav
I ja sam trenutno misljenja, da zaboravim na sve, jer sam procitao da naknadno vakuumiranje podrazumeva vadjenje celokupnog freona vakumiranji i vracanje gasa nazad, u gram, sto sumnjam da ce tako biti. Ucim se na svojim greskama, u svakom slucaju, prodavac (da ne navodim sada koji) je peporucio svoju montazu, jer su njihovi montazeri "profesionalci". Trebao sam da se potrudim da nadjem proverenog instalatera. Sto se spajanja cevi tice, to je uradjeno (nisam strucan) pomocu malog brenera, i uz pomoc neke srebrnkaste zice. Prethodno je onim alatom, cevka prosirena, a na nju nastavljena druga, koja je zalemljena.
Var, i cev oko vara je bila usijana prilikom toga, a nakon hladjenja na vazduhu, unutrasnja jedinica je zapakovana i okacena na zid.
Pozdrav
*** Ako laže koza, ne laže .log ***
-
- _
- Postovi: 21
- Pridružen: 08 Nov 2012, 12:00
- Location: Paracin
- Lokacija: Vojvode Misica33 Paracin
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Postovani truthseeker,vas strah je na mestu,ali kao sto rekoste,to sto je uradjeno,uradjeno je!
Od preciscavanja gasa nema nista,tako da ako vec imate garanciju,drzite se toga.
Jedna od olaksavajucih stvari za Vas moze biti i ta da ako ste klimu montirali za toplih dana,tada je vlaznost vazduha bila minimalna,i ako je unutrasnja jedinica na holenderima imala cepove i sama bila pod pritiskom,vakumiranje onda i nije bilo toliko neophodno (da se razumemo.vakumiranje jeste neophodno posto vazduh koji zaostane u cevima kasnije unosi smetnje u kvalitet rada,ali su manje sanse da se zapusi),tako da ne brinete.
Pozdrav!
:komp:
Od preciscavanja gasa nema nista,tako da ako vec imate garanciju,drzite se toga.
Jedna od olaksavajucih stvari za Vas moze biti i ta da ako ste klimu montirali za toplih dana,tada je vlaznost vazduha bila minimalna,i ako je unutrasnja jedinica na holenderima imala cepove i sama bila pod pritiskom,vakumiranje onda i nije bilo toliko neophodno (da se razumemo.vakumiranje jeste neophodno posto vazduh koji zaostane u cevima kasnije unosi smetnje u kvalitet rada,ali su manje sanse da se zapusi),tako da ne brinete.
Pozdrav!

- nike
- gxu
- Postovi: 2898
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
truthseeker je napisao:Ucim se na svojim greskama, u svakom slucaju, prodavac (da ne navodim sada koji) je peporucio svoju montazu, jer su njihovi montazeri "profesionalci". Trebao sam da se potrudim da nadjem proverenog instalatera. Sto se spajanja cevi tice, to je uradjeno (nisam strucan) pomocu malog brenera, i uz pomoc neke srebrnkaste zice. Prethodno je onim alatom, cevka prosirena, a na nju nastavljena druga, koja je zalemljena.
Pozdrav
Vlaga i oksidi od varenja cijevi, zajedno sa nekondenzirajučim plinovima iz zraka već su počeli proces koji će skratiti životni vijek uređaja, bez obzira na garanciju i godišnje servise. Umjesto da traje 15 i više godina ona će trajati manje.
U najmanju ruku, ja osobno bih tražio zamjenu klima uređaja drugim novim i drugu ugradnju besplatno. U suprotnom slučaju, potrebno je izvući sav plin vani, ugraditi filter sušač namijenjen za ugradnju nakon izgaranja kompresora (da neutralizira vlagu i kiseline) i napuniti novi plin na vagu točno onoliko koliko piše na naljepnici uređaja. Nakon nekog vremena (1 sezone hlađenja) taj filter treba ukloniti.
Razlog za zamjenu je, što se vas tiče, jednostavan. Montaža nije urađena prema Fujitsuovom uputstvu za montažu, a ovlašteni monter je poslan tj. preporučen od strane prodavača. Dakle to je prodavačeva odgovornost.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
- sfar
- _
- Postovi: 111
- Pridružen: 20 svi 2011, 14:31
- Location: hrvatska
- Warranty service: u mirovini
- Specialty: consumer
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
kad bi išli u krajnost krajnosti onda bi trebalo ulje zamijeniti ili staviti aditiv protiv kiselosti.
-
- _
- Postovi: 143
- Pridružen: 11 Mar 2008, 23:10
- Location: Srbija
- Warranty service: Vivax, Crypton
- Lokacija: Beočin
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Jedino sto mogu zameriti u ovom slucaju je izostanak vakumiranja.Varenje cevi radim i ja, naravno bez azota,pa koliko Vas vuce azot na montaze(ne znam kako i ovaj alat da odvucem na mesto montaze, a ne jos i bocu),a vecina majstora se hvali da vari cevi, i naravno stavljam obe cevi u jednu izolaciju,osim u slucajevima kad je u pitanju veca duzina cevi, lakse se manipulise i lepse izgleda.Necete se sloziti, ni ja nisam u pocetku kada sam pocinjao raditi, i onda sam shvatio da svi rade tako ,i da jedino ja budala kupujem dve izolacije, spajam cevi bez varenja, i godisnje par puta idem da popravljam spojeve,demontiram klimu,zafrkavam se duplim poslom.....(puno se leti radi, omasi se koji put).
Od 2003 god . sve u jednu izolaciju, varenje, i nikad nisam imao problem sa curenjem gasa, a da je bilo do mene. Par puta sam samo menjao reverzibilni ventil i to na klimama koje nisam montirao i tada koristim azor, i svi zadovoljni. Ne vidim u cemu je tu problem.
Odavno je dokazano da se teorija i praksa razilaze.
Sto se tice montaze po fabrickim specifikacijama, pa 90% klima je nepravilno montirano, u terasama, blizu fasade....Pa i samo koriscenje klima na temperaturama preko 40stepeni nije po fabrickoj specifikaciji,pa ih koristimo, a o naponu napajanja da i ne pricam.Po tome kad jave da je temperatura bila preko 40 stepeni,i neko prijavi kvar na klimi, jel to znaci gubitak garancije?
Bez uvrede bilo koga, to je moje licno shvatanje celokupne situacije.
Jednostavno nema opravdanja za ne vakumiranje u ovom slucaju(pogotovo ako je R410 u pitanju),a sve ostalo bi i ja isto uradio.
Sta uciniti?
Mislim da nista neces uspeti,osim ukoliko nema napismeno da nije odradjeno vakumiranje, a sto po svoj prilici nemas.Mnoge klime u svom prospektu montaze i nemaju prikazano da je potrebno vakumiranje,a izgovor ce biti,da su oni majstori i da znaju sta rade, a ti svakako imas garanciju, a sta ce posle biti videces.
Od 2003 god . sve u jednu izolaciju, varenje, i nikad nisam imao problem sa curenjem gasa, a da je bilo do mene. Par puta sam samo menjao reverzibilni ventil i to na klimama koje nisam montirao i tada koristim azor, i svi zadovoljni. Ne vidim u cemu je tu problem.
Odavno je dokazano da se teorija i praksa razilaze.
Sto se tice montaze po fabrickim specifikacijama, pa 90% klima je nepravilno montirano, u terasama, blizu fasade....Pa i samo koriscenje klima na temperaturama preko 40stepeni nije po fabrickoj specifikaciji,pa ih koristimo, a o naponu napajanja da i ne pricam.Po tome kad jave da je temperatura bila preko 40 stepeni,i neko prijavi kvar na klimi, jel to znaci gubitak garancije?
Bez uvrede bilo koga, to je moje licno shvatanje celokupne situacije.
Jednostavno nema opravdanja za ne vakumiranje u ovom slucaju(pogotovo ako je R410 u pitanju),a sve ostalo bi i ja isto uradio.
Sta uciniti?
Mislim da nista neces uspeti,osim ukoliko nema napismeno da nije odradjeno vakumiranje, a sto po svoj prilici nemas.Mnoge klime u svom prospektu montaze i nemaju prikazano da je potrebno vakumiranje,a izgovor ce biti,da su oni majstori i da znaju sta rade, a ti svakako imas garanciju, a sta ce posle biti videces.
- nike
- gxu
- Postovi: 2898
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Zato i jesmo tu gdje jesmo!gordecka je napisao: Sto se tice montaze po fabrickim specifikacijama, pa 90% klima je nepravilno montirano, u terasama, blizu fasade..
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
-
- _
- Postovi: 15
- Pridružen: 10 Nov 2012, 14:55
- Location: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
gordecka je napisao:Jedino sto mogu zameriti u ovom slucaju je izostanak vakumiranja.Varenje cevi radim i ja, naravno bez azota,pa koliko Vas vuce azot na montaze(ne znam kako i ovaj alat da odvucem na mesto montaze, a ne jos i bocu),a vecina majstora se hvali da vari cevi, i naravno stavljam obe cevi u jednu izolaciju,osim u slucajevima kad je u pitanju veca duzina cevi, lakse se manipulise i lepse izgleda.Necete se sloziti, ni ja nisam u pocetku kada sam pocinjao raditi, i onda sam shvatio da svi rade tako ,i da jedino ja budala kupujem dve izolacije, spajam cevi bez varenja, i godisnje par puta idem da popravljam spojeve,demontiram klimu,zafrkavam se duplim poslom.....(puno se leti radi, omasi se koji put).
Od 2003 god . sve u jednu izolaciju, varenje, i nikad nisam imao problem sa curenjem gasa, a da je bilo do mene. Par puta sam samo menjao reverzibilni ventil i to na klimama koje nisam montirao i tada koristim azor, i svi zadovoljni. Ne vidim u cemu je tu problem.
Odavno je dokazano da se teorija i praksa razilaze.
Sto se tice montaze po fabrickim specifikacijama, pa 90% klima je nepravilno montirano, u terasama, blizu fasade....Pa i samo koriscenje klima na temperaturama preko 40stepeni nije po fabrickoj specifikaciji,pa ih koristimo, a o naponu napajanja da i ne pricam.Po tome kad jave da je temperatura bila preko 40 stepeni,i neko prijavi kvar na klimi, jel to znaci gubitak garancije?
Bez uvrede bilo koga, to je moje licno shvatanje celokupne situacije.
Jednostavno nema opravdanja za ne vakumiranje u ovom slucaju(pogotovo ako je R410 u pitanju),a sve ostalo bi i ja isto uradio.
Sta uciniti?
Mislim da nista neces uspeti,osim ukoliko nema napismeno da nije odradjeno vakumiranje, a sto po svoj prilici nemas.Mnoge klime u svom prospektu montaze i nemaju prikazano da je potrebno vakumiranje,a izgovor ce biti,da su oni majstori i da znaju sta rade, a ti svakako imas garanciju, a sta ce posle biti videces.
Hvala svima na odgovorima, ja sam vec odgovorio na ponudu za naknadno vakuumiranje da mi nije potrebna, obzirom da nije uradjena kada je trebalo. I sam sam svestan gde zivim i da bi moje isterivanje pravde sa prodavcima i serviserima njima izgledalo kao teranje maka na konac, a svakako bi kostalo vremena i zivaca. Da ne duzim, hvala svima, ja jesam naucio iz ovoga da od sada budem jos bezobrazniji i direktniji sa ljudima koje ubuduce budem placao za usluge, jer samo tako ovde funkcionise.
I da se malo oraspolozim, a na ovu temu reklamacije i garancije....
http://www.youtube.com/watch?v=4vuW6tQ0218
*** Ako laže koza, ne laže .log ***
-
- bela tehnika
- Postovi: 363
- Pridružen: 31 Avg 2010, 12:07
- Location: Čapljina - Ljubuški
- Warranty service: Bosch Siemens Electrolux Zanussi AEG Končar Vivax
- Contact person: ZDRAVKO
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Nekada su majstori u nedostatku vakum pumpe ostavljali jedan vod nezategnut te pustili manju količinu plina kroz unutarnju čime bi potjerali zrak vani pa tek onda zategli holender.Iskreno se nadam da je montažer uradijo tako i u vas čisto zbog toga da imate uređaj što ispravniji kao korisnik.
Što se mišljenja o ovoj situaciji tiče Nike je u pravu i trebalo bi bar malo trgovca prodrmati jer se tako nemože raditi,zbog nekoga sitnoga interesa klime montiraju nestručni ljudi jer je u današnje vreme nesvatljivo da neko montira klimu bez pripadajućih alata a meni je neshvatljivo da neko nema u autu vakum pumpu,manometre i alat ako to radi.Instalacija se vakumiranjem ujedno i kontrolira dali propušta a manometri po puštanju klime u rad služe i za provjeru stanja same klime.U svakome slučaju taka klima nije zaslužila da se tako montira...
Što se mišljenja o ovoj situaciji tiče Nike je u pravu i trebalo bi bar malo trgovca prodrmati jer se tako nemože raditi,zbog nekoga sitnoga interesa klime montiraju nestručni ljudi jer je u današnje vreme nesvatljivo da neko montira klimu bez pripadajućih alata a meni je neshvatljivo da neko nema u autu vakum pumpu,manometre i alat ako to radi.Instalacija se vakumiranjem ujedno i kontrolira dali propušta a manometri po puštanju klime u rad služe i za provjeru stanja same klime.U svakome slučaju taka klima nije zaslužila da se tako montira...
BLAGO ONOM KO RANO POLUDI VAS MU VJEK U VESELJU PROĐE
-
- bela tehnika
- Postovi: 217
- Pridružen: 16 Jan 2012, 09:28
- Location: Beograd
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Serbia
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Potreba trzista, nedostatak regulative i kontrole je doveo do takve situacije.
Trgovci prodaju ono sto musterije traze dokle god ispunjavaju minimum zakonskih normi - kako da sa sto manjom investicijom zavrse posao (ohlade stanove). Oni nisu duzni da znaju ni sta je vakuum pumpa niti kako se klima montira. To je posao montera i stvar kojom treba da se bavi onaj ko daje garanciju - proizvodjac odnosno uvoznik. On treba da razmislja o tome ko i na koji nacin dovrsava njihov proizvod. Nazalost, njih nije briga niti ih neko kontrolise a kupci dobiju ono sto traze - najjeftinijeg. Taj nije ulozio nista: ni vreme da se obuci/ obrazuje, niti je kupio bilo kakav alat a verovatno radi negde za platu pa mu ovo dodje kao dopunska zarada - kolika god je. Nije uslovljen bilo cime niti neko kontrolise barem osnovnu stvar - kako je ucvrstio teret od 30ak kg koji svaki dan visi iznad glava hiljadama ljudi. A da ne pricamo o kvalitetu el. instalacije, IP zastiti, curenju stetnih gasova, odvodjenju vode....
Ja nisam nikada nijedan kucni uredjaj montirao za pare. Jesam nekoliko komada za dzabe, meni bitnim ljudima (i zeninoj rodbini
). Kada bih to radio za pare cena ne bi bila manja od 120 EUR za najjednostavniju montazu, sto je duplo skuplje nego sto monteri inace rade.
Ako ih regulativa ne natera, zasto bi bilo ko meni platio duplo vise za (njihovim ocima gledano) isti posao? Koga zanima sto imam jedno 30 vrsta tiplova, ankera i raznih srafova, sto sam Wurthov katalog i opterecenja ankera naucio napamet, kada sam zamenio ulje u pumpi i da li pravi vakuum od 700 ili 300 mikrona, da li sam izolovao cevi sundjerom ili PU izolacijom, cemu sluzi plavi lepak ...
Ta prica sa "ozracivanjem" instalacije je tek mazanje ociju i savesti majstora. Bas bih voleo da mi neko objasni zasto se 2 gasa (vazduh i freon) nece pomesati nego ce jedan potisnuti drugi?
Trgovci prodaju ono sto musterije traze dokle god ispunjavaju minimum zakonskih normi - kako da sa sto manjom investicijom zavrse posao (ohlade stanove). Oni nisu duzni da znaju ni sta je vakuum pumpa niti kako se klima montira. To je posao montera i stvar kojom treba da se bavi onaj ko daje garanciju - proizvodjac odnosno uvoznik. On treba da razmislja o tome ko i na koji nacin dovrsava njihov proizvod. Nazalost, njih nije briga niti ih neko kontrolise a kupci dobiju ono sto traze - najjeftinijeg. Taj nije ulozio nista: ni vreme da se obuci/ obrazuje, niti je kupio bilo kakav alat a verovatno radi negde za platu pa mu ovo dodje kao dopunska zarada - kolika god je. Nije uslovljen bilo cime niti neko kontrolise barem osnovnu stvar - kako je ucvrstio teret od 30ak kg koji svaki dan visi iznad glava hiljadama ljudi. A da ne pricamo o kvalitetu el. instalacije, IP zastiti, curenju stetnih gasova, odvodjenju vode....
Ja nisam nikada nijedan kucni uredjaj montirao za pare. Jesam nekoliko komada za dzabe, meni bitnim ljudima (i zeninoj rodbini

Ako ih regulativa ne natera, zasto bi bilo ko meni platio duplo vise za (njihovim ocima gledano) isti posao? Koga zanima sto imam jedno 30 vrsta tiplova, ankera i raznih srafova, sto sam Wurthov katalog i opterecenja ankera naucio napamet, kada sam zamenio ulje u pumpi i da li pravi vakuum od 700 ili 300 mikrona, da li sam izolovao cevi sundjerom ili PU izolacijom, cemu sluzi plavi lepak ...
Ta prica sa "ozracivanjem" instalacije je tek mazanje ociju i savesti majstora. Bas bih voleo da mi neko objasni zasto se 2 gasa (vazduh i freon) nece pomesati nego ce jedan potisnuti drugi?
- nike
- gxu
- Postovi: 2898
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Zar ti nisi vidio finu membranu između zraka u cijevima i freona kad ga pustiš iz klime? :zid:
To ti je jedna svilenkasta membrana istog promjera kao i cijevi pa se u isparivaču klonira na više membranica kako bi prošla kroz sve paralelne krugove isparivača, da bi se na kraju spojila u jednu i ponovo stala ispred freona u drugoj cijevi.
Pošto na ovim prostorima uglavnom ni zakoni ništa ne znače i ne važe, tako ni Daltonov zakon nema nikakvo značenje u glavama naših vrlih pekara-frigorista.
Naravno, oni su odmah, bez preispitivanja fakti, usvojili upute za montažu iz kineskih uređaja, a vlasnicima tih tvornica uopće nije stalo da se isti taj uređaj koji ima garanciju od 1 god. ne pokvari što prije i zamjeni sa drugim istim takvim kineskim jeftinjakom.
To ti je jedna svilenkasta membrana istog promjera kao i cijevi pa se u isparivaču klonira na više membranica kako bi prošla kroz sve paralelne krugove isparivača, da bi se na kraju spojila u jednu i ponovo stala ispred freona u drugoj cijevi.

Pošto na ovim prostorima uglavnom ni zakoni ništa ne znače i ne važe, tako ni Daltonov zakon nema nikakvo značenje u glavama naših vrlih pekara-frigorista.

Naravno, oni su odmah, bez preispitivanja fakti, usvojili upute za montažu iz kineskih uređaja, a vlasnicima tih tvornica uopće nije stalo da se isti taj uređaj koji ima garanciju od 1 god. ne pokvari što prije i zamjeni sa drugim istim takvim kineskim jeftinjakom.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
-
- _
- Postovi: 82
- Pridružen: 09 Avg 2007, 12:11
- Location: Bosanska Krupa BiH
- Warranty service: VIVAX,BEKO,BLOMBERG,
TCL,LG, - Specialty: consumer
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Ljetos sam isao na montazu klima uredjaja.
Izadjem iz auta pozdravim se i pitam da mi pokaze gdje zeli da bude namontirana,
kad covjek zatrazi od mene da mu otvorim kedi i pokazem alat,prije nego sto udjem u kucu.
Ispostavilo se da su prije mene dolazila jos dvojica "montazera" ali ih covjek otjerao,
to su vecinom instalateri centralnog grijanja ili elektricari koji su losi u svojoj bransi,nemaju posla
pa se guraju tamo gdje im nije mjesto.
U danasnje vrijeme gdje za 5 min na netu mozete saznati kako izgleda ispravna montaza i
koji je alat potreban za isti posao glupo je uopste pustati u kucu ili stan neke dundjere koji
koji ce to uradti kako bilo a pri prvom problemu kad ih nazovete dobijete objasnjenje da su
oni samo montazeri dok za kvarove morate zvati nekog ko se ozbiljno sa tim bavi.
I na kraju stara narodna kaze "Koliko para toliko muzike".
Izadjem iz auta pozdravim se i pitam da mi pokaze gdje zeli da bude namontirana,
kad covjek zatrazi od mene da mu otvorim kedi i pokazem alat,prije nego sto udjem u kucu.
Ispostavilo se da su prije mene dolazila jos dvojica "montazera" ali ih covjek otjerao,
to su vecinom instalateri centralnog grijanja ili elektricari koji su losi u svojoj bransi,nemaju posla
pa se guraju tamo gdje im nije mjesto.
U danasnje vrijeme gdje za 5 min na netu mozete saznati kako izgleda ispravna montaza i
koji je alat potreban za isti posao glupo je uopste pustati u kucu ili stan neke dundjere koji
koji ce to uradti kako bilo a pri prvom problemu kad ih nazovete dobijete objasnjenje da su
oni samo montazeri dok za kvarove morate zvati nekog ko se ozbiljno sa tim bavi.
I na kraju stara narodna kaze "Koliko para toliko muzike".
- goranfri
- bela tehnika
- Postovi: 1581
- Pridružen: 02 Sep 2008, 01:16
- Location: Beograd
- Warranty service: Icematic Simag Scotsman LaSanMarco Brema LaCimbali Joly
Manitowoc - Specialty: whitegoods
- Lokacija: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Cela ova priča je viđena i ispričana već milion puta.
Uglavnom 99.9 % traži samo nisku cenu i tačka. A kada im se desi problem onda ide priča kako u stvari platio bi čovek nije problem , ali malo sutra.
U ovom konkretnom slučaju krajnji kupac nije kriv jer su mu naturili montažere ali ako je već znao da treba vakumiranje zašto ih onda nije stopirao ili vratio u staru kada je video da nemaju alat tj, vakumpumpu ?
Zamršena je to priča i
Uglavnom 99.9 % traži samo nisku cenu i tačka. A kada im se desi problem onda ide priča kako u stvari platio bi čovek nije problem , ali malo sutra.
U ovom konkretnom slučaju krajnji kupac nije kriv jer su mu naturili montažere ali ako je već znao da treba vakumiranje zašto ih onda nije stopirao ili vratio u staru kada je video da nemaju alat tj, vakumpumpu ?
Zamršena je to priča i
-
- bela tehnika
- Postovi: 217
- Pridružen: 16 Jan 2012, 09:28
- Location: Beograd
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Serbia
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Da, platio bi, naravno. Pa kad je beg bio cicija?!!goranfri je napisao: Uglavnom 99.9 % traži samo nisku cenu i tačka. A kada im se desi problem onda ide priča kako u stvari platio bi čovek nije problem , ali malo sutra.
Isti onaj koji je u stanju da 2 dana provede telefonirajuci, potrosi 10 EUR telefona zivkajuci 103 mobilna broja ne bi li iskamcio 5 EUR jeftiniju montazu. Ili potrosi 20.000 EUR na opremu za hladnjace a onda me zove 4 puta u toku veceri da mi kaze kako mu je Kurta iz Simsirica ponudio da to montira za 80 EUR jeftinije...
A onda u seoskoj kafani tresne 20 EUR za turu pica i prica saranima koji ga gledaju otvorenih usta (i nadaju se da ce da okene jos jednu turu) kako su majstori ovakvi i onakvi, kako bi on platio koliko god treba samo kad bi nasao ko ce to da uradi..... jao kako mi pripadne mi muka od licemerja i proseravanja.
-
- _
- Postovi: 15
- Pridružen: 10 Nov 2012, 14:55
- Location: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
goranfri je napisao:Cela ova priča je viđena i ispričana već milion puta.
Uglavnom 99.9 % traži samo nisku cenu i tačka. A kada im se desi problem onda ide priča kako u stvari platio bi čovek nije problem , ali malo sutra.
U ovom konkretnom slučaju krajnji kupac nije kriv jer su mu naturili montažere ali ako je već znao da treba vakumiranje zašto ih onda nije stopirao ili vratio u staru kada je video da nemaju alat tj, vakumpumpu ?
Zamršena je to priča i
Cisto da se javim,
U ovom konkretnom slucaju, kupac je prvi put kupio i imao priliku da mu se ugradjuje klima, i pored informisanja na internetu, relativno neiskusan sto se ovih stvari tice. U svakom slucaju, instalater je bio preporucen od strane prodavca. Imao je relativno dobar alat, makitine busilice i sve ostalo, samo nije imao kljucnu stvar. E sad, trebao sam i ja da zavirim u auto pre nego sam nastavio sa radom, ali kada ti vec izbuse zid i povezu unutrasnju, i na kraju kazu nemamo vakuum pumpu, vec si stavljen pred svrsen cin.
Inace, instalacija i nije bila jedna od jeftinijih, nazalost profesionalna kuca koja se bavi instalacijom i odrzavanjem klima iz Krnjace, je bila jeftinija 1000 dinara od pomenutih preporucenih iz prodavnice na Vozdovcu.
Tako da u ovom slucaju beg nije cicija bio, samo su ga izradili. Ja sam ovde samo trazio savet, na strucnom forumu i od strucnih ljudi, da li naknadno vakumiranje ima ikakvog smisla, koliko je jednostavno i efikasno. Obzirom da nije ni jednostavno ni efikasno i da zahteva jos malo strucnog znanja i kvalitetne opreme, odustao sam od istog. Da sam hteo price SBBKBB postavljao bih temu na drugi forum.
Hvala svakako na savetima, ako ikada budem ugradjivao drugu klimu, sada znam kako treba.
Sve najbolje iz Bgd
Zadnja izmena: truthseeker, dana 24 Nov 2012, 01:37, ukupno menjano 1 put.
*** Ako laže koza, ne laže .log ***
- goranfri
- bela tehnika
- Postovi: 1581
- Pridružen: 02 Sep 2008, 01:16
- Location: Beograd
- Warranty service: Icematic Simag Scotsman LaSanMarco Brema LaCimbali Joly
Manitowoc - Specialty: whitegoods
- Lokacija: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Kao što rekoh , niste vi krivi jer su vam nametnuli montažere ali sad je sve gotovo.
- frigoservisbata
- bela tehnika
- Postovi: 486
- Pridružen: 11 Jun 2009, 14:42
- Location: Vrsac
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Nije covek kriv i nije ni prvi ni poslednji koji je tako prosao..Inace 90%klima je tako montirano,a nas malo koji radimo kako treba smo u onih 10%.Ja se nadam da nece imati problema sa uredjajem,a ako bude,dok je pod garancijo,nek istera tada svu pravdu,ovako nista ne moze ni on,a ni mi..
Bolje je biti malo lud, nego malo pametan.
-
- _
- Postovi: 15
- Pridružen: 10 Nov 2012, 14:55
- Location: Beograd
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Unapred se izvinjavam serviserima:
Zeleo bih da podelim iskustvo sa uvoznikom za Fujitsu u Srbiji. (http://www.fujitsu-klime.co.rs/) Administratori ako nadju za shodno neka uklone link.
Zainteresovan oko uslova garancije na Fujitsu split sistem koji sam kupio, obzirom da mi je od strane uvoznika predocena garancija koja podrazumeva obavezno sezonsko odrzavanje i ciscenje, sto u prevodi znaci dva puta godisnje, kontaktirao sam Fujitsu centralu u Nemackoj, na cijem je sajtu uvoznik naveden kao zvanicni distributer za Srbiju.
Moje pitanje je bilo jednostavno, kakva je i kolika je, i da li je bilo cime uslovljena garancija koju Fujitsu daje na svoje uredjaje. Pod uslovom da je uredjaj instaliran i koriscen prema preporukama proizvodjaca?
Da sada na stranu stavim, cinjenicu da je meni uredjaj instaliran kako je instaliran, od strane preporucenih profesionalaca iza kojih stoji prodavnica koja mi je uredjaj prodala, a iza koje treba da stoji uvoznik koji sa tom prodavnicom pretpostavljam treba da ima neki ugovor, i da bude upoznat sa kvalitetom instalatera koji ugradjuju uredjaje koje on zastupa. Kao i da li on u cilju ocuvanja imena i dobre poslovne politike, treba da imabilo kakav uvid ko u njegovo ime prodaje i instalira opremu od koje on zaradjuje.
Stvar je u domenu naucne fantastike, ocigledno, jer je kontrola kvaliteta i drzave, kao i interna kontrola ovde na niskom nivou, ali sta je tu je.
Moje pitanje je bilo teoretsko, i verujem da se odnosi na bilo kog uvoznika i prodavca, bilo kog proizvodjaca.
Naime, u svim uputstvima i papirima koje sam dobio uz klima uredjaj, nigde se ne vidi "globalna garancija" koju daje Fujitsu kao proizvodjac. Otuda moje pitanje njihovoj centrali. Da li mogu da potvrde ono sto se pise po internetu, i sto se cuje tu i tamo, da je garancija na Fujitsu elektroniku, dve godine a pet godina na kompresor, i ako je tako, da li je ta garancija, od strane Fujitsu-a ili na osnovu njihovih preporuka, bilo kako uslovljena dodatnim odrzavanjem u tom periodu, ili je apsolutno neuslovljena odrzavanjem.
Moja logika je jednostavna, ako je garancija dve godine, onda je to dve godine za koje ne zelim da ima dodatne troskove niti bilo kakav kontakt sa servisom ako moj uredjaj radi.
Takodje, znamo da je po zakonu na sve elektronske uredjaje, garancija obavezna dve godine, sve preko je slobodna procena prodavca ili proizvodjaca, ako su dovoljno sigurni u kvalitet svojih uredjaja.
Odgovor na ovo pitanje sam trazio namerno od Fujitsu centrale za Evropu koji je u Nemackoj, i nisam zeleo da ga trazim od uvoznika, bas iz razloga, sto mislim da se neke stvari u Srbiji tumace i prezentuju onako kako pojedincima odgovara.
Nazalost, nisam dobio odgovor, ali su iz centrale u Nemackoj izgleda moj mejl prosledili svom distributeru u Srbiji, koji me je kontaktirao telefonom.
Moram da kazem da je razgovor bio prilicno neprijatan, i da je stav zastupnika bio "sta ustvari vi zelite?" kao i da je ton bio neprimeren. Na pitanje gde sam i koliko platio uredjaj, dobio sam komentar "sta vi zelite, dobili ste klima uredjaj maltene za dzabe (80000 dinara) taj uredjaj u Nemackoj kosta duplo vise".
Po meni je to krajnji neprofesionalizam. Prvo, ja nisam formirao cenu na trzistu, a onaj ko je meni uredjaj prodao, je taj isti uredjaj morao da kupi na veliko da bi meni prodao u maloprodaji. Kakav dogovor je on imao sa uvoznikom i kako mu se isplatilo da uredjaj proda po nizoj ceni, mene ne interesuje kao kupca, i ja kao takav ne zasluzujem nista manje postovanja od strane ovlascenog uvoznika.
Nakon toga su usledila podpitanja, da li je uredjaj lepo instaliran, da li je odmaknut najmanje 25-30 cm od zida, da li je dostupan za servisiranje i sve ostalo. Na sta sam ja odgovorio, da se u instalaciju uredjaja ne razumem i da je to uradila firma koja mi je uredjaj prodala a da oni kao uvoznici moraju da imaju nekakvu kontrolu ko u njihovo ime dalje prodaje uredjaje krajnjem kupcu.
Ocigledno je razlog da me uvoznik pozove, bio, ne briga za korisnika vec strah da mu evropska centrala ne ospori ugovor o zastupstvu. Nakon bezuspesnog ubedjivanja sa uvoznikom, da mene interesuje globalna politika oko garancije na Fujitsu uredjaje, dobio sam odgovor da Fujitsu nigde nije naveo svoju garanciju, sto se donekle pokazuje kao tacno, ili se mozda krije iz nekog razloga. A na moj komentar, da ako mi drzava daje dve godine garancije, ako vec ne Fujitsu (iako je to prosto nemoguce) da ne zelim da budem u obavezi da placam godisnje servisiranje, uvoznik mi je rekao "u redu gospodine, vi ste jedan od 5000 koji je nasao da se zali, stoga cemo vase ima upisati, i necemo vam naplatiti godisnji servis kada nam se budete javili".
Meni u prevodu to zvuci, "ima jos 4999 ovaca koje cu ja da osisam, ti mi neces promeniti situaciju".
Inace sam ranije citao po internetu, da su iskustva drugih ljudi sa ovim uvoznikom, jako negativna, i ovo se ispostavilo kao velika istina. Zelim samo da napomenem, da momenat novca ovde nije kljucan, vec je u pitanju stvar principa. Ja nisam od onih ljudi koji "teraju mak na konac" ali ne volim kada me neko ocigledno za*ebava.
Ljudi trebaju ocigledno da se bore za svoja prava, ja nazalost to kapiram tek kasno, nakon sto sam svoje probleme izneo na ovom forumu.
Da ne duzim....zalosno je videti ko sve i kako zastupa internacionalne kompanije u Srbiji.
Pozdrav iz Beograda
Zeleo bih da podelim iskustvo sa uvoznikom za Fujitsu u Srbiji. (http://www.fujitsu-klime.co.rs/) Administratori ako nadju za shodno neka uklone link.
Zainteresovan oko uslova garancije na Fujitsu split sistem koji sam kupio, obzirom da mi je od strane uvoznika predocena garancija koja podrazumeva obavezno sezonsko odrzavanje i ciscenje, sto u prevodi znaci dva puta godisnje, kontaktirao sam Fujitsu centralu u Nemackoj, na cijem je sajtu uvoznik naveden kao zvanicni distributer za Srbiju.
Moje pitanje je bilo jednostavno, kakva je i kolika je, i da li je bilo cime uslovljena garancija koju Fujitsu daje na svoje uredjaje. Pod uslovom da je uredjaj instaliran i koriscen prema preporukama proizvodjaca?
Da sada na stranu stavim, cinjenicu da je meni uredjaj instaliran kako je instaliran, od strane preporucenih profesionalaca iza kojih stoji prodavnica koja mi je uredjaj prodala, a iza koje treba da stoji uvoznik koji sa tom prodavnicom pretpostavljam treba da ima neki ugovor, i da bude upoznat sa kvalitetom instalatera koji ugradjuju uredjaje koje on zastupa. Kao i da li on u cilju ocuvanja imena i dobre poslovne politike, treba da imabilo kakav uvid ko u njegovo ime prodaje i instalira opremu od koje on zaradjuje.
Stvar je u domenu naucne fantastike, ocigledno, jer je kontrola kvaliteta i drzave, kao i interna kontrola ovde na niskom nivou, ali sta je tu je.
Moje pitanje je bilo teoretsko, i verujem da se odnosi na bilo kog uvoznika i prodavca, bilo kog proizvodjaca.
Naime, u svim uputstvima i papirima koje sam dobio uz klima uredjaj, nigde se ne vidi "globalna garancija" koju daje Fujitsu kao proizvodjac. Otuda moje pitanje njihovoj centrali. Da li mogu da potvrde ono sto se pise po internetu, i sto se cuje tu i tamo, da je garancija na Fujitsu elektroniku, dve godine a pet godina na kompresor, i ako je tako, da li je ta garancija, od strane Fujitsu-a ili na osnovu njihovih preporuka, bilo kako uslovljena dodatnim odrzavanjem u tom periodu, ili je apsolutno neuslovljena odrzavanjem.
Moja logika je jednostavna, ako je garancija dve godine, onda je to dve godine za koje ne zelim da ima dodatne troskove niti bilo kakav kontakt sa servisom ako moj uredjaj radi.
Takodje, znamo da je po zakonu na sve elektronske uredjaje, garancija obavezna dve godine, sve preko je slobodna procena prodavca ili proizvodjaca, ako su dovoljno sigurni u kvalitet svojih uredjaja.
Odgovor na ovo pitanje sam trazio namerno od Fujitsu centrale za Evropu koji je u Nemackoj, i nisam zeleo da ga trazim od uvoznika, bas iz razloga, sto mislim da se neke stvari u Srbiji tumace i prezentuju onako kako pojedincima odgovara.
Nazalost, nisam dobio odgovor, ali su iz centrale u Nemackoj izgleda moj mejl prosledili svom distributeru u Srbiji, koji me je kontaktirao telefonom.
Moram da kazem da je razgovor bio prilicno neprijatan, i da je stav zastupnika bio "sta ustvari vi zelite?" kao i da je ton bio neprimeren. Na pitanje gde sam i koliko platio uredjaj, dobio sam komentar "sta vi zelite, dobili ste klima uredjaj maltene za dzabe (80000 dinara) taj uredjaj u Nemackoj kosta duplo vise".
Po meni je to krajnji neprofesionalizam. Prvo, ja nisam formirao cenu na trzistu, a onaj ko je meni uredjaj prodao, je taj isti uredjaj morao da kupi na veliko da bi meni prodao u maloprodaji. Kakav dogovor je on imao sa uvoznikom i kako mu se isplatilo da uredjaj proda po nizoj ceni, mene ne interesuje kao kupca, i ja kao takav ne zasluzujem nista manje postovanja od strane ovlascenog uvoznika.
Nakon toga su usledila podpitanja, da li je uredjaj lepo instaliran, da li je odmaknut najmanje 25-30 cm od zida, da li je dostupan za servisiranje i sve ostalo. Na sta sam ja odgovorio, da se u instalaciju uredjaja ne razumem i da je to uradila firma koja mi je uredjaj prodala a da oni kao uvoznici moraju da imaju nekakvu kontrolu ko u njihovo ime dalje prodaje uredjaje krajnjem kupcu.
Ocigledno je razlog da me uvoznik pozove, bio, ne briga za korisnika vec strah da mu evropska centrala ne ospori ugovor o zastupstvu. Nakon bezuspesnog ubedjivanja sa uvoznikom, da mene interesuje globalna politika oko garancije na Fujitsu uredjaje, dobio sam odgovor da Fujitsu nigde nije naveo svoju garanciju, sto se donekle pokazuje kao tacno, ili se mozda krije iz nekog razloga. A na moj komentar, da ako mi drzava daje dve godine garancije, ako vec ne Fujitsu (iako je to prosto nemoguce) da ne zelim da budem u obavezi da placam godisnje servisiranje, uvoznik mi je rekao "u redu gospodine, vi ste jedan od 5000 koji je nasao da se zali, stoga cemo vase ima upisati, i necemo vam naplatiti godisnji servis kada nam se budete javili".
Meni u prevodu to zvuci, "ima jos 4999 ovaca koje cu ja da osisam, ti mi neces promeniti situaciju".
Inace sam ranije citao po internetu, da su iskustva drugih ljudi sa ovim uvoznikom, jako negativna, i ovo se ispostavilo kao velika istina. Zelim samo da napomenem, da momenat novca ovde nije kljucan, vec je u pitanju stvar principa. Ja nisam od onih ljudi koji "teraju mak na konac" ali ne volim kada me neko ocigledno za*ebava.
Ljudi trebaju ocigledno da se bore za svoja prava, ja nazalost to kapiram tek kasno, nakon sto sam svoje probleme izneo na ovom forumu.
Da ne duzim....zalosno je videti ko sve i kako zastupa internacionalne kompanije u Srbiji.
Pozdrav iz Beograda
*** Ako laže koza, ne laže .log ***
-
- _
- Postovi: 143
- Pridružen: 11 Mar 2008, 23:10
- Location: Srbija
- Warranty service: Vivax, Crypton
- Lokacija: Beočin
Re: Fujitsu ASYG12LUC - vakumiranje klime
Druze, sto se tice garancije tu je malo vise komplikovano sa tim servisnim pregledima.
Prvo evo i jedan primer:
Kupis auto, imas 5 godina garancije , ali naravno ukoliko godisnje servise, i sve servise koje radis( prevencione,ili ako se desi kvar) radis u ovlascenom servisu po cenovniku servisa,jedino tada imas garanciju !!!
Kod servisa klime(za produzenje garancije) vodi se racuna isto kao i kod kola, da li klima radi u normalnim uslovima(zaprljanost,nedostatak gasa, i ostali nedostaci) i ima li nedostataka za normalan rad,tj za rad kojim se moze garantovati njena ispravnost u garantnom roku.
Puno ljudi ne obraca paznju na zaprljanost turbine ,ventilatora kondenzatora i bilo kakve anomalije u radu, i kada se nesto desi,odmah ne valja klima....
Da bi se to sprecilo trebalo bi se radi servis jednom pred sezonu hladjenja.Nekad se desi da klima bude cistija posle godinu dana koriscenja nego kada je izvadim iz kutije pre ugradnje, ali se jednostavno odradi servis, proveri rad, i produzi garancija.Neko odradi servis kako treba, neko dodje , uzme pare i ode.
Sto se tice uviznika, dobro si i prosao. Ne saradjujem sa njima,ali iz price znam da su jako "neodgovorni", mada ih neki i hvale.Sto ljudi, sto cudi.
Probaj to sto pre da zaboravis,nista ne mozes da promenis.
Sto se tice inostrane garancije(globalne) , to ovde ne pali kod nas.Donesi neki uredjaj sa zapada, pa probaj da ostvaris garanciju. Tesko !!!
Prvo evo i jedan primer:
Kupis auto, imas 5 godina garancije , ali naravno ukoliko godisnje servise, i sve servise koje radis( prevencione,ili ako se desi kvar) radis u ovlascenom servisu po cenovniku servisa,jedino tada imas garanciju !!!
Kod servisa klime(za produzenje garancije) vodi se racuna isto kao i kod kola, da li klima radi u normalnim uslovima(zaprljanost,nedostatak gasa, i ostali nedostaci) i ima li nedostataka za normalan rad,tj za rad kojim se moze garantovati njena ispravnost u garantnom roku.
Puno ljudi ne obraca paznju na zaprljanost turbine ,ventilatora kondenzatora i bilo kakve anomalije u radu, i kada se nesto desi,odmah ne valja klima....
Da bi se to sprecilo trebalo bi se radi servis jednom pred sezonu hladjenja.Nekad se desi da klima bude cistija posle godinu dana koriscenja nego kada je izvadim iz kutije pre ugradnje, ali se jednostavno odradi servis, proveri rad, i produzi garancija.Neko odradi servis kako treba, neko dodje , uzme pare i ode.
Sto se tice uviznika, dobro si i prosao. Ne saradjujem sa njima,ali iz price znam da su jako "neodgovorni", mada ih neki i hvale.Sto ljudi, sto cudi.
Probaj to sto pre da zaboravis,nista ne mozes da promenis.
Sto se tice inostrane garancije(globalne) , to ovde ne pali kod nas.Donesi neki uredjaj sa zapada, pa probaj da ostvaris garanciju. Tesko !!!
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
- 19 Odgovori
- 4001 Pregledano
-
Zadnji post napisao frigoservisbata
24 Jun 2011, 21:59
-
- 7 Odgovori
- 3356 Pregledano
-
Zadnji post napisao nike
05 svi 2012, 05:08
-
- 1 Odgovori
- 1368 Pregledano
-
Zadnji post napisao katicbranko
05 Nov 2007, 08:28
-
- 2 Odgovori
- 990 Pregledano
-
Zadnji post napisao IvanZr
30 Sep 2012, 19:33
-
- 4 Odgovori
- 1343 Pregledano
-
Zadnji post napisao ervin46
18 Jun 2013, 19:32
-
- 4 Odgovori
- 2724 Pregledano
-
Zadnji post napisao lotesla
13 Jan 2014, 21:08
-
- 2 Odgovori
- 1350 Pregledano
-
Zadnji post napisao rovac
16 Avg 2014, 20:16
-
-
Velika potrošnja Fujitsu ASHG09LECA na standby
napisao boki68 » 09 Nov 2017, 18:26 » u KLIMA UREĐAJI - 18 Odgovori
- 4691 Pregledano
-
Zadnji post napisao boki68
22 Nov 2017, 22:35
-