Ima li smisla pitati?Mislim da li je već neko pitao?
Kako provjeriti ispravnost motora ventilatora unutrašnje jedinice (a može i spoljne jedinice)?
Vjerovatno imate prilike da nabavite polovan ventilator pa kako znati da li je ispravan,a ujedno kako ispitati da li je onaj na klimi ispravan?
Koje su to vrijednosti koje treba da ima taj ventilator?
Ako pitanje nije na mjestu .....odradite što se mora ;-) .
Provera ispravnosti ventilatora unutrašnje jedinice - REŠENO
Urednici: goranfri,nike,sim,Honorarac
Pravila foruma
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15953
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
Re: Provjera ispravnosti ventilatora (unutrašnje jedinice)
Skineš odnekud bilo koju šemu od klime koja ima ventilator sa brojem izvoda koliko i tvoja.
Pogledaš u šemu i pokušaš da rastumačiš kako se motor pogoni.
Ako nađeš i kompletan servis manual tamo će verovatno biti objašnjen princip rada.
Ovo nije moj fah, ali ja tako radim, a i ostale kolege. Dok ne pristigne neka konkretnija pomoć na forumu ..
Pogledaš u šemu i pokušaš da rastumačiš kako se motor pogoni.
Ako nađeš i kompletan servis manual tamo će verovatno biti objašnjen princip rada.
Ovo nije moj fah, ali ja tako radim, a i ostale kolege. Dok ne pristigne neka konkretnija pomoć na forumu ..
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva
- nike
- gxu
- Postovi: 2898
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Provjera ispravnosti ventilatora (unutrašnje jedinice)
U današnjim klimama ima više vrsta ventilatora pa tako i više vrsta i načina ispitivanja.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
Re: Provjera ispravnosti ventilatora (unutrašnje jedinice)
Hvana na odgovorima.
Kod ovih koje ja najviše srećem su samsung,vivax,lg,fujicu,.....
Može li jedan od primjera ispitivanja ;-) ?
Kod ovih koje ja najviše srećem su samsung,vivax,lg,fujicu,.....
Može li jedan od primjera ispitivanja ;-) ?
- nike
- gxu
- Postovi: 2898
- Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
- Location: Split HR
- Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
- Contact person: NIKE
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Split, HR
Re: Provjera ispravnosti ventilatora (unutrašnje jedinice)
Kao i svaki drugi motor. Prvo moraš znati koji je tip motora i kako su namotaji povezani na konektor. Prvo provjeriš dali se mehanički okreće bez zastoja.
Nakon toga provjeriš ommetrom dali je namotaj u prekidu i mjeračem izolacije provjeriš izolaciju. Provjeriš mjeračem kapaciteta kapacitet kondnzatora (kod AC kaveznog motora) i kad ustanoviš da je sve OK, priključiš direktno na napajanje i provjeriš koliko vuče struje i koliko to odstupa od nazivnih vrijednosti.
Ako je BLDC motor (novi inverteri) onda je ispitivanje nepotpuno bez odgovarajučeg BLDC drajvera pa je ograničeno na mjerenje otpora namotaja i otpora izolacije. Ako je to OK onda pretpostavljaš da nije u redu drajver pa se mijenja elektronika unutarnje jer je drajver integriran u elektroniku unutarnje. Ako je motor pregorio, onda mijenjaš i elektroniku i motor jer elektronika može biti uzrok pregaranja motora.
Sam BLDC motor je najobičniji trofazni motor sa jakim neodijum magnetom umjesto kaveznog rotora.
AC motori mogu imati i ugrađen hall senzor pa i to treba ispitati ručnim okretanjem motora (ili direktnim priključivanjem na izvor napajanja zaobilazeći elektroniku klime) i dovođenjem napajanja na senzor i očitavanjem signala na izvodima senzora.
Na terenu je to sve nepraktično (i skupo) raditi pa se to radi u radioni ili se nose sa sobom rezervni djelovi i radi se po principu eliminacije. Za to moraš imati dobre odnose sa dobavljačima dijelova.
Nakon toga provjeriš ommetrom dali je namotaj u prekidu i mjeračem izolacije provjeriš izolaciju. Provjeriš mjeračem kapaciteta kapacitet kondnzatora (kod AC kaveznog motora) i kad ustanoviš da je sve OK, priključiš direktno na napajanje i provjeriš koliko vuče struje i koliko to odstupa od nazivnih vrijednosti.
Ako je BLDC motor (novi inverteri) onda je ispitivanje nepotpuno bez odgovarajučeg BLDC drajvera pa je ograničeno na mjerenje otpora namotaja i otpora izolacije. Ako je to OK onda pretpostavljaš da nije u redu drajver pa se mijenja elektronika unutarnje jer je drajver integriran u elektroniku unutarnje. Ako je motor pregorio, onda mijenjaš i elektroniku i motor jer elektronika može biti uzrok pregaranja motora.
Sam BLDC motor je najobičniji trofazni motor sa jakim neodijum magnetom umjesto kaveznog rotora.
AC motori mogu imati i ugrađen hall senzor pa i to treba ispitati ručnim okretanjem motora (ili direktnim priključivanjem na izvor napajanja zaobilazeći elektroniku klime) i dovođenjem napajanja na senzor i očitavanjem signala na izvodima senzora.
Na terenu je to sve nepraktično (i skupo) raditi pa se to radi u radioni ili se nose sa sobom rezervni djelovi i radi se po principu eliminacije. Za to moraš imati dobre odnose sa dobavljačima dijelova.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV
Re: Provjera ispravnosti ventilatora (unutrašnje jedinice)
Hvala,Nike i ostali....
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
-
spoljna i unutrasnje jedinice koliko maksimalna duzina cevi
napisao stole » 24 Jun 2008, 13:49 » u KLIMA UREĐAJI - 7 Odgovori
- 5167 Pregledano
-
Zadnji post napisao buzdumra
11 Jul 2008, 14:52
-
-
-
koje sredstvo da koristim za ciscenje unutrasnje jedinice
napisao felix_sk11 » 09 Apr 2009, 21:40 » u KLIMA UREĐAJI - 17 Odgovori
- 4586 Pregledano
-
Zadnji post napisao mixmax77
26 Jun 2023, 22:01
-
-
-
Aermec CXM 2133 uparivanje spoljne i unutrasnje jedinice
napisao FlowPoint » 01 Okt 2023, 21:53 » u KLIMA UREĐAJI - 3 Odgovori
- 1009 Pregledano
-
Zadnji post napisao FlowPoint
02 Okt 2023, 13:42
-
-
-
Motor ventilatora vanjske jedinice klima uredjaja( RESENO) !
napisao gordecka » 09 svi 2012, 21:46 » u KLIMA UREĐAJI - 7 Odgovori
- 1581 Pregledano
-
Zadnji post napisao goranfri
12 svi 2012, 00:33
-
-
-
kompatibilnost spolljne i unutrasnje razlicit freon
napisao duki » 04 Mar 2016, 23:57 » u KLIMA UREĐAJI - 12 Odgovori
- 5652 Pregledano
-
Zadnji post napisao duki
01 svi 2016, 16:50
-
-
- 17 Odgovori
- 5665 Pregledano
-
Zadnji post napisao tehniko
02 Dec 2013, 12:44
-
-
LG ESH126LL Ventilator unutarnje jedinice radi istom brzinom
napisao darkos » 29 Jul 2015, 21:41 » u KLIMA UREĐAJI - 3 Odgovori
- 2067 Pregledano
-
Zadnji post napisao nike
31 Jul 2015, 22:02
-
-
- 6 Odgovori
- 2366 Pregledano
-
Zadnji post napisao Remix
16 Sep 2015, 09:53