Zastava 10 problem sa klimom

Forum za klime.

Urednici: goranfri,nike,sim,Honorarac

Pravila foruma
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
miljan
_
_
Postovi: 4
Pridružen: 23 Jan 2010, 23:53
Location: kragujevac

Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao miljan » 24 Jan 2010, 00:00

draga Gospodo imam problem sa klimom u z-10.Prvih 10-20min radi kako treba a onda zataji i hladi kao ventilator.Iskljucim je na 10ak min i ona isto ponavlja.Nikako da radi kontinuirano, tj da hladi.Imate li neko resenje.U servisu ne vide problem jer ja kad ga oteram ona kod njih radi kao treba, a u voznji zataji.

Avatar
goranfri
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 1581
Pridružen: 02 Sep 2008, 01:16
Location: Beograd
Warranty service: Icematic Simag Scotsman LaSanMarco Brema LaCimbali Joly
Manitowoc
Specialty: whitegoods
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao goranfri » 24 Jan 2010, 16:19

Mozda ona krene da hladi malo , postigne temperaturu i stane. Sacekaj toplije vreme pa se onda pozabavi sa time.

miljan
_
_
Postovi: 4
Pridružen: 23 Jan 2010, 23:53
Location: kragujevac

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao miljan » 24 Jan 2010, 17:01

Klima je manuelna, ne verujem da ona zna kolika je temp u kabini. Najgore jne to sto ga oteram u servis i oni kazu da je ok a nije. Sta bi u sustini moglo da zataji tu?

Avatar
frigo
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 450
Pridružen: 29 Jan 2008, 02:58
Location: Odžaci - Ljubljana - Domzale -Vir
Warranty service: Carrier...
Contact person: Dragan Antic
Phone number: 0038670501511
Specialty: whitegoods
Lokacija: Odžaci - Ljubljana
Kontakt:

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao frigo » 24 Jan 2010, 19:40

palis je rucno al svaka klima ima termostat, namenamuje da nedozvoli da se isparivac zaledi koji odradi postoje hladno, ako je kapilarni termostat on meri temperaturu na sacu isparivaca a temperatura je 4-5 stepCelzija takodje i termistorski sa NTC-sondom isto meri i istu ulogu ima i zimi klima sluzi samo da ti stakla ocisti od vlage tj, da spreci zamagljivanje al postoje manualna nevidim veliki razlog za koriscenje zimi, dobroti kolega goranfri kaze sacekaj da otopli pa ce se videti razlika i jasam uveren u to...
Prijatelj je najveće bogatstvo u životu.

miljan
_
_
Postovi: 4
Pridružen: 23 Jan 2010, 23:53
Location: kragujevac

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao miljan » 24 Jan 2010, 21:46

nNje sporno da cekam leto. Mada znam da ce problem ostati jer mi je tako vec dve godine a niko ne zna sta je u pitanju.Ne verujem da to tako treba da bude, da krenem kg-bg i da mi vise od pola puta ne hladi a puna je freonom. Zaista bih voleo da znam sta da uradim i da neprestano hladi dok je sam ne iskljucim.

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 638
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao Kobac » 24 Jan 2010, 22:03

Nijedna klima ne hladi non-stop. Uvek hladi dok ne postigne zadatu temperaturu pa onda pauzira, pali se opet i tako u krug. Bas kako se kod tebe i ponasa.
Ako hoces da radi non-stop otvori sve prozore kada bude napolju +40 pa ako se i dalje bude gasila onda gledaj sta joj je.

miljan
_
_
Postovi: 4
Pridružen: 23 Jan 2010, 23:53
Location: kragujevac

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao miljan » 24 Jan 2010, 22:44

brale problem i jeste u tome sto je u kabini vrelo a ona radi kao ventilatot

Avatar
goranfri
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 1581
Pridružen: 02 Sep 2008, 01:16
Location: Beograd
Warranty service: Icematic Simag Scotsman LaSanMarco Brema LaCimbali Joly
Manitowoc
Specialty: whitegoods
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao goranfri » 25 Jan 2010, 00:49

miljan je napisao:draga Gospodo imam problem sa klimom u z-10.Prvih 10-20min radi kako treba a onda zataji i hladi kao ventilator.Iskljucim je na 10ak min i ona isto ponavlja.Nikako da radi kontinuirano, tj da hladi.Imate li neko resenje.U servisu ne vide problem jer ja kad ga oteram ona kod njih radi kao treba, a u voznji zataji.
Onda ces morati da servisera stavis u auto i da mu dokazes da klima ne radi kako treba u voznji.

djenka
_
_
Postovi: 142
Pridružen: 08 Sep 2008, 22:10
Location: loznica

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Post napisao djenka » 25 Jan 2010, 01:42

Problem je jos sto nije isti rezim rada auto klime koja radi na leru i u voznji pri vecem broju obrtaja kompresora.Isto tako malo je neizvodljivo meriti pritiske klime pri voznji.Inace kod auto klima postoje dva nacina rada kompresora,ili rade neprekidno dok je upaljena klima ili se ukljucuju i iskljucuju povremeno preko presostata u zavisnosti od pritiska u sistemu.Napajanje spojnice kompresora,to jest njegov rad se vrsi preko presostata,termostata isparivaca,sigurnosnog prekidaca niskog pritiska,sigurnosnog prekidaca visokog pritiska,prostornog temperaturnog prekidaca...Svaki ovaj elemenat moze da ti pravi problem sa hladjenjem.Kod novijih tipova vozila sa sistemom za upravljanjem motora,spojnicom kompresora upravlja elektonski upravljacki sistem motora,na primer ako kompresor klime premasi dozvoljeni broj obrtaja,da nebi doslo do stvaranja prevelikog pritiska u sistemu i nekog mehanickog ostecenja,spojnica kompresora automatski se gasi a sam tim i kompresor prestaje da hladi.Isto bi se dogodilo kad bi vozac dao pun gas,a klima uredjaj bude ukljucen pri maloj brzini vozila,spojnica bi iskljucila kompresor na odredjeno vreme ne bi li omogucila potrebnu snagu motora za startno ubrzanje...Posto kazes da je kod tebe manuelna klima,neverujem da elektornika upravlja radom kompresora,ako je sistem dovoljno napunjen freonom,ostaje mogucnost da ti jedan od presostata pravi problem prevremenog iskljucivanja kompresora.Ako je klima dodatno dopunjavana,bez vage i tacne mere,moras znati da visak freona u sistemu moze isto da pravi problem iskakanjem prekidaca visokog pritiska,pogotovo u letnjem periodu.Trebalo bi proveriti i rad ventilatora na hladnjaku rashladnog freona.Kod nekih auto klima ukljucivanje ventilatora regulise jedan presostat koji se aktivira na odredjenom pritisku,znaci ukljucuje se s vremena na vreme.U koliko ventilator pravilno ne radi dolazi do pregrevanja freona i stvaranje prevelikog pritiska u kondezatoru-hladnjaku,pa samim tim i iskljucivanjem sigurnosnog prekidaca visokok pritiska preko kojeg se napaja spojnica kompresora.Posle izvesnog vremena kada se pritisak u sistemu izjednaci dolazi do ponovnog ukljucivanja prekidaca visokok pritiska i klima pocinje da radi....Proveri dal hladnjak nije zaprljan od prasine,kakav je protok vazduha izmedju njega i prednje maske,proveri rad ventilatora na hladnjaku vode,posto su jedan pored drugog.Sve to moze da te zeza,a mozda je to i normalan njen rad,samo si ti malo vise ocekivao od nje....Sto rece kolega Goran,sacekaj malo toplije dane pa nadji nekog servisera koji ce odvojiti malo vise vremena za tvoj problem... :pivopije:

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “KLIMA UREĐAJI”