Stranica: 1/1.

Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 00:00
napisao miljan
draga Gospodo imam problem sa klimom u z-10.Prvih 10-20min radi kako treba a onda zataji i hladi kao ventilator.Iskljucim je na 10ak min i ona isto ponavlja.Nikako da radi kontinuirano, tj da hladi.Imate li neko resenje.U servisu ne vide problem jer ja kad ga oteram ona kod njih radi kao treba, a u voznji zataji.

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 16:19
napisao goranfri
Mozda ona krene da hladi malo , postigne temperaturu i stane. Sacekaj toplije vreme pa se onda pozabavi sa time.

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 17:01
napisao miljan
Klima je manuelna, ne verujem da ona zna kolika je temp u kabini. Najgore jne to sto ga oteram u servis i oni kazu da je ok a nije. Sta bi u sustini moglo da zataji tu?

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 19:40
napisao frigo
palis je rucno al svaka klima ima termostat, namenamuje da nedozvoli da se isparivac zaledi koji odradi postoje hladno, ako je kapilarni termostat on meri temperaturu na sacu isparivaca a temperatura je 4-5 stepCelzija takodje i termistorski sa NTC-sondom isto meri i istu ulogu ima i zimi klima sluzi samo da ti stakla ocisti od vlage tj, da spreci zamagljivanje al postoje manualna nevidim veliki razlog za koriscenje zimi, dobroti kolega goranfri kaze sacekaj da otopli pa ce se videti razlika i jasam uveren u to...

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 21:46
napisao miljan
nNje sporno da cekam leto. Mada znam da ce problem ostati jer mi je tako vec dve godine a niko ne zna sta je u pitanju.Ne verujem da to tako treba da bude, da krenem kg-bg i da mi vise od pola puta ne hladi a puna je freonom. Zaista bih voleo da znam sta da uradim i da neprestano hladi dok je sam ne iskljucim.

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 22:03
napisao Kobac
Nijedna klima ne hladi non-stop. Uvek hladi dok ne postigne zadatu temperaturu pa onda pauzira, pali se opet i tako u krug. Bas kako se kod tebe i ponasa.
Ako hoces da radi non-stop otvori sve prozore kada bude napolju +40 pa ako se i dalje bude gasila onda gledaj sta joj je.

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 24 Jan 2010, 22:44
napisao miljan
brale problem i jeste u tome sto je u kabini vrelo a ona radi kao ventilatot

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 25 Jan 2010, 00:49
napisao goranfri
miljan je napisao:draga Gospodo imam problem sa klimom u z-10.Prvih 10-20min radi kako treba a onda zataji i hladi kao ventilator.Iskljucim je na 10ak min i ona isto ponavlja.Nikako da radi kontinuirano, tj da hladi.Imate li neko resenje.U servisu ne vide problem jer ja kad ga oteram ona kod njih radi kao treba, a u voznji zataji.
Onda ces morati da servisera stavis u auto i da mu dokazes da klima ne radi kako treba u voznji.

Re: Zastava 10 problem sa klimom

Napisan post: 25 Jan 2010, 01:42
napisao djenka
Problem je jos sto nije isti rezim rada auto klime koja radi na leru i u voznji pri vecem broju obrtaja kompresora.Isto tako malo je neizvodljivo meriti pritiske klime pri voznji.Inace kod auto klima postoje dva nacina rada kompresora,ili rade neprekidno dok je upaljena klima ili se ukljucuju i iskljucuju povremeno preko presostata u zavisnosti od pritiska u sistemu.Napajanje spojnice kompresora,to jest njegov rad se vrsi preko presostata,termostata isparivaca,sigurnosnog prekidaca niskog pritiska,sigurnosnog prekidaca visokog pritiska,prostornog temperaturnog prekidaca...Svaki ovaj elemenat moze da ti pravi problem sa hladjenjem.Kod novijih tipova vozila sa sistemom za upravljanjem motora,spojnicom kompresora upravlja elektonski upravljacki sistem motora,na primer ako kompresor klime premasi dozvoljeni broj obrtaja,da nebi doslo do stvaranja prevelikog pritiska u sistemu i nekog mehanickog ostecenja,spojnica kompresora automatski se gasi a sam tim i kompresor prestaje da hladi.Isto bi se dogodilo kad bi vozac dao pun gas,a klima uredjaj bude ukljucen pri maloj brzini vozila,spojnica bi iskljucila kompresor na odredjeno vreme ne bi li omogucila potrebnu snagu motora za startno ubrzanje...Posto kazes da je kod tebe manuelna klima,neverujem da elektornika upravlja radom kompresora,ako je sistem dovoljno napunjen freonom,ostaje mogucnost da ti jedan od presostata pravi problem prevremenog iskljucivanja kompresora.Ako je klima dodatno dopunjavana,bez vage i tacne mere,moras znati da visak freona u sistemu moze isto da pravi problem iskakanjem prekidaca visokog pritiska,pogotovo u letnjem periodu.Trebalo bi proveriti i rad ventilatora na hladnjaku rashladnog freona.Kod nekih auto klima ukljucivanje ventilatora regulise jedan presostat koji se aktivira na odredjenom pritisku,znaci ukljucuje se s vremena na vreme.U koliko ventilator pravilno ne radi dolazi do pregrevanja freona i stvaranje prevelikog pritiska u kondezatoru-hladnjaku,pa samim tim i iskljucivanjem sigurnosnog prekidaca visokok pritiska preko kojeg se napaja spojnica kompresora.Posle izvesnog vremena kada se pritisak u sistemu izjednaci dolazi do ponovnog ukljucivanja prekidaca visokok pritiska i klima pocinje da radi....Proveri dal hladnjak nije zaprljan od prasine,kakav je protok vazduha izmedju njega i prednje maske,proveri rad ventilatora na hladnjaku vode,posto su jedan pored drugog.Sve to moze da te zeza,a mozda je to i normalan njen rad,samo si ti malo vise ocekivao od nje....Sto rece kolega Goran,sacekaj malo toplije dane pa nadji nekog servisera koji ce odvojiti malo vise vremena za tvoj problem... :pivopije: