Kompresor Delphi 4397 R-134a

Forum za klime.

Urednici: goranfri,nike,sim,Honorarac

Pravila foruma
BT-expert info - BTexpert forumi
U naslov teme prvo pisati ime proizvođača, zatim oznake modela bez crtica i razmaka i kratak opis kvara. U post obavezno upisati ID ili EAN oznake sa poleđine aparata u suprotnom tema će biti obrisana.
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
PRILIKOM POSTAVLJANJA PITANJA U VEZI ELEKTRONSKOG MODULA OBAVEZNO POPIŠITE SVE OZNAKE sa ploče i sa nalepnica, dobro bi došla i po koja fotografija.
Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 01 Avg 2011, 22:03

Kompresor klime kod Opel Astre G 1.7 td...
Neispravna spulna.
Da li postojeca moze na bilo koji nacin da se privremeno radi probe osposobi,ili gde da nadjem da kupim odgovarajucu???
Ps.Auto je moj licni,kuplen prosle godine sa neispravnom klimom,gubi gas na par dana a pritisak Azota sa 12 bara po 1 bar na sat,,nigde masnoce,niti na sastavima ,cevima sapunicom pokazuje baloncice...Komresor lezaj remenice ki nov...
Prilog
Delphi.jpg
spulna_1 (Large).JPG
Zadnja izmena: Miki_R, dana 17 Avg 2011, 16:19, ukupno menjano 2 puta.

Avatar
GTI
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 567
Pridružen: 14 Jan 2009, 22:53
Location: Subotica
Warranty service: LG, Samsung, Vivax, Galanz, Venting, Crypton
Specialty: whitegoods
Lokacija: Subotica

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao GTI » 01 Avg 2011, 22:11

Kod Astre G cesto pusta na isparivacu.Dobra vest je da ne mora da se rastura cela tabla nego se razmontira kaseta pa se kroz taj otvor izvuce napolje.Spulna obicno moze da se premota.
Majstore,pošto je to i.............koliko će to da košta?!

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 01 Avg 2011, 22:18

GTI je napisao:Kod Astre G cesto pusta na isparivacu.Dobra vest je da ne mora da se rastura cela tabla nego se razmontira kaseta pa se kroz taj otvor izvuce napolje.Spulna obicno moze da se premota.
Hvala kolega...i da...video sam ja da fale neki srafici bas na kaseti o kojoj pises... :pivopije:

Avatar
GTI
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 567
Pridružen: 14 Jan 2009, 22:53
Location: Subotica
Warranty service: LG, Samsung, Vivax, Galanz, Venting, Crypton
Specialty: whitegoods
Lokacija: Subotica

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao GTI » 01 Avg 2011, 22:50

Bolje kroz kasetu nego ovako mada je ovde nas entuzijazam dosao do punog izrazaja :mrgreen:
ABCD0001.JPG
Majstore,pošto je to i.............koliko će to da košta?!

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 01 Avg 2011, 23:17

Hahahhahahhahha ...ma da nemam klimu nikad u autu ne bih ovako rasturao :tooo: Svaka cast...Jel to Astra F???

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 02 Avg 2011, 00:44

Da li je moguce razbucati ovaj deo sa diodom i tu traziti mesto pregorevanja pa nastaviti zice bez nje???
Prilog
mesto prespoja (Large).JPG

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 09:43

Jesu li to sve kolege koje "Popravljaju" auto klime otisle na godisnji ili sta se desava pa niko nema resenja... :idea:
Ja sam trazio po netu prodavnice,otpade koji se reklamiraju da imaju sve delove za sve tipove klima uredjaja,medjutim kad ih nazoves,potrosis impulse,dok te s telefona na telefon isprebacuju i na kraju cujes "Ne nemamo"... :mrgreen:
Ovom prilikom cu Zamoliti Nikea,ako je voljan,jer u strucnost i znanje ne sumnjam,da me uputi u delove i njihovu namenu kod ove spulne.Rad nekih drugig "obicnih" mi je poznat...namotan kalem,propustis struju i on magnetnim poljem privuce...Ova spulna ima na ulazu zalivenu diodu,ne znam nista vise o njoj jer ne pise,zatim je to sve unutar spulne da bi na drugom kraju postojao verovatno termo otpornik koji stiti od pregrevanja...Unimerom ispitana spulna masa tj - pol i taj otpornik daju neke vrednosti oko 3.8 oma,ali + pol prakticno je u beskonacnom ... :pivopije:

gordecka
_
_
Postovi: 143
Pridružen: 11 Mar 2008, 23:10
Location: Srbija
Warranty service: Vivax, Crypton
Lokacija: Beočin

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao gordecka » 05 Avg 2011, 10:29

Pa ne znam tacno kod ove spulne kompresora od auto klime, ali dioda vezana vezana paralelno induktivitetu ima funkciju da sece induktivne povratne pikove,i stiti elektroniku koja pali taj kalem(tako je barem u elektronici gde omas da elektronika pali rele).Vidi ako je dioda vezana suprotno, tj anoda na minus, a katoda na plus, to ti je to.

Avatar
nike
gxu
gxu
Postovi: 2898
Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
Location: Split HR
Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
Contact person: NIKE
Specialty: whitegoods
Lokacija: Split, HR

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao nike » 05 Avg 2011, 11:43

Miki_R je napisao: Ovom prilikom cu Zamoliti Nikea,ako je voljan,jer u strucnost i znanje ne sumnjam,da me uputi u delove i njihovu namenu kod ove spulne.Rad nekih drugig "obicnih" mi je poznat...namotan kalem,propustis struju i on magnetnim poljem privuce...Ova spulna ima na ulazu zalivenu diodu,ne znam nista vise o njoj jer ne pise,zatim je to sve unutar spulne da bi na drugom kraju postojao verovatno termo otpornik koji stiti od pregrevanja...
Kao što ti je Gordecka već objasnio.

Dioda je spojena paralelno namotaju špule u smjeru koji ne vodi preko nje kad je napajanje priključeno, tj. špula napojena. Znači napajanje ne "vidi" diodu i ona tada ne provodi struju.
Dioda je potrebna u trenutku kada se napajanje prekine. Magnetno polje se inducira kada je špula napojena. U trenutku kada prekinemo napajanje magnetno polje počinje opadati. Svaka promjena magnetnog polja rezultira induciranom elektromotornom silom tj. naponom (ali suprotnog smjera od one koja je to polje inducirala).

Na sličnom principu radi prigušnica neonske lampe.
Kad starter prekine napajanje prigušnici ona inducira visoki napon od par tisuća V koji propaljuje ione plina i lampa zasvijetli.

Isto se dešava i u špuli spojke kad se prekine napajanje špule. Inducira se visoki napon ali suprotnog smjera od napona napajanja.
Takvi inducirani visoki napon suprotnog smjera bi se vratio prema releju i prekidačima i oštetio ih.
Da se to ne desi, ugrađuje se dioda koja je za taj inducirani napon suprotnog smjera polarizirana vodljivo i predstavlja kratki spoj pa se na njoj poništi taj inducirani napon i tako se štite releji i prekidači koji kontroliraju špulu spojke.

Da bi ispitao diodu, moraš je bar na jednom kraju odvojiti od špule i provjeriti jeli vodljiva samo u jednom smjeru.
Špulu treba ispitati i mjeračem izolacije ako nije u prekidu.
Unimerom ispitana spulna masa tj. - pol i taj otpornik daju neke vrednosti oko 3.8 oma,ali + pol prakticno je u beskonacnom ... :pivopije:
Ako sam dobro razumio što si mjerio, ta špula je u prekidu tj. pregorjela.
Otpornik vezan na masu a - pol špule na otpornik. Plus pol špule na relej.
Mjerenjem između mase i - pola špule imaš 3,8 oma, a između mase i plus pola špule imaš beskonačno. Jeli tako?

Da je dioda u proboju, imao bi između mase i + pola špule 3,8 oma.
Da je dioda u prekidu, ne bi utjecalo na tvoje mjerenje.
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 15:18

Evo na kraju jos nekih slika...Stanje je sledece,zica koja ide od diode a + se napaja sa akumulatora,na njoj se izolacija skoro oljustila...ostali deo nisam razmotavao...nekako sam prespojio krajeve i na kraju merenjem unimerom dobio 3.4 oma sa krajeva gde se spulna pre diode napaja sa akumulatora + i - ...
I evo i slike temperaturnog osiguraca...
Pitanje moje je sledece:
Zasto se grejala spulna,i vredi li je samo namotati i vratiti na kompresor...Ponavljam da sam vlasnik auta koji je kupljen u stanju neispravne klime...pa samim tim ne znam kako je radila pre...Kompresor mi se " lako okrece rukom" znaci nema nekog kocenja...
Pitam jer ne znam da li se vredi finansijski lomatati dalje...
Hvala svima na dosadasnjem ucestvovanju u pisanju i pomoci... :pivopije:
Prilog
krajnje ispitivanje (Large).JPG
zastita (Large).JPG

Avatar
nike
gxu
gxu
Postovi: 2898
Pridružen: 21 Mar 2010, 11:35
Location: Split HR
Warranty service: Atosa Arisco Ozti Fimar Roller-Grill Systemair Fiocchetti Prismafood Cappone Hendi Omniwash Icetech ItalI-Ice
Contact person: NIKE
Specialty: whitegoods
Lokacija: Split, HR

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao nike » 05 Avg 2011, 19:27

Namotaj i probaj. Probaj mehanički da li je sve u redu sa spojkom tj. dali se giba.
Ako je ona zaglavila to može dovesti do pregaranja,
"Blago budalama, njima je lako jer ne misle tako!" PV

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 20:10

Evo trazim ko moze da mi premota,pa se javim sta sam uradio...

Avatar
IvanZr
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 80
Pridružen: 06 Jan 2011, 16:55
Location: Zrenjanin,Srbija
Warranty service: LG Galanz Samsung Whirlpool ...
Contact person: Ivan

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao IvanZr » 05 Avg 2011, 20:24

http://www.hekom.rs/ covek se zove Bora i ima sve.

kele
_
_
Postovi: 180
Pridružen: 22 Nov 2008, 11:23
Location: Sonta
Phone number: 0038125792711

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao kele » 05 Avg 2011, 21:47

Kod spulne najcesce strada dioda,i njenom zamenom ista se vraca u funkciju.Na vecini auta,spulna je zatopljena vodonepropusnom masom pa je potrebno malo zivaca da se dodje do diode.Kada strada termoosigurac,kao kod tebe ,to je znak da je namotaj spulne u kratkom spoju i zbog toga se pregreva.Spulna za tvoj auto kosta oko 40 eura nova i ima je na trzistu.Moj savet je da kupis novu i miran si.Vidim da si skinuo kompresor,a nisi morao jer kod te astre kompresor je skroz gore i potrebno je samo izvaditi kuciste vazdusnog filtera motora i bez problema skidas el. magnetnu spojnicu.
Sto se tice curenja gasa,iako se nevidi masnoca ,moze da se nadje mesto curenja .Sipa se oko 400 grama gasa i dodaje se UV boja.Vozi se auto sa upaljenom klimom dok ista ne ispusti sav gas i nakon toga se UV lampom i naocarama jasno vidi gde gas curi jer UV boja izlazi kuda i gas.Ako je kojim slucajem supalj isparivac,gleda se crevo na koje izlazi kondenzat od klime i tu se vidi UV boja jer kondenzat sapira uv boju sa isparivaca.
Na astri 1.7 sa isuzu motorom ,najcesce strada hladnjak klime jer je ventilator skoro naslonjen na hladnjak.Kada motoru ventilatora stradaju biksne,pocinje previse da vibrira i udara u hladnjak klime i vremenom ga probusi.Tu ti je lako proveriti hladnjak da li je ispravan.Skines ventilator(drzi se na 2 srafa 10mm i otkacis konektor za napajanje koji je sa donje strane) i napumpas azot u sistem.Zatim napravis dosta sapunice i naneses sa prednje strane hladnjaka.Ako je supalj,vide se mehurici.
A moze da pusta i na semeringu kompresora,spojevima itd...
Inace remont kompresora(zamena semeringa,lezajeva,provera samog kompresora) sa zamenom el. magnetne spojnice kosta oko 90 eura.

Avatar
GTI
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 567
Pridružen: 14 Jan 2009, 22:53
Location: Subotica
Warranty service: LG, Samsung, Vivax, Galanz, Venting, Crypton
Specialty: whitegoods
Lokacija: Subotica

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao GTI » 05 Avg 2011, 22:20

Miki_R je napisao: Pitam jer ne znam da li se vredi finansijski lomatati dalje...
Naravno da vredi.Pogled na izbezumljene i oznojane face sa svim spustenim prozorima u automobilima koji prolaze,neprocenjivo lolzi Ja sam na svom autu do sada zamenio dihtunge kompresora,kondenzator,jedno gumeno crevo i jednu aluminijumsku cev,sve cca 100e (cev i kondenzator stavljeni polovni).Sistem pusta,ali izgura leto sa jednim punjenjem tako da necu da diram nista (ako ne moram).Inace,ono gore jeste Astra F,ugradnja klime(zamena ventilacione kutije).
Majstore,pošto je to i.............koliko će to da košta?!

Avatar
frigoservisbata
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 486
Pridružen: 11 Jun 2009, 14:42
Location: Vrsac

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao frigoservisbata » 05 Avg 2011, 22:23

GTI je napisao:Inace,ono gore jeste Astra F,ugradnja klime(zamena ventilacione kutije).
Dobro da znam ko to radi ,kad me budu ljudi pitali, saljem ih kod tebe..:)
Bolje je biti malo lud, nego malo pametan.

Avatar
GTI
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 567
Pridružen: 14 Jan 2009, 22:53
Location: Subotica
Warranty service: LG, Samsung, Vivax, Galanz, Venting, Crypton
Specialty: whitegoods
Lokacija: Subotica

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao GTI » 05 Avg 2011, 22:26

Nemoj ni slucajno,to je kolegin auto :mrgreen: Pitali su nas vec dosta puta,ali neka,hvala.Taj jedan je bio sasvim dovoljan :lala:
Majstore,pošto je to i.............koliko će to da košta?!

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 22:49

kele je napisao:Kod spulne najcesce strada dioda,i njenom zamenom ista se vraca u funkciju.Na vecini auta,spulna je zatopljena vodonepropusnom masom pa je potrebno malo zivaca da se dodje do diode.Kada strada termoosigurac,kao kod tebe ,to je znak da je namotaj spulne u kratkom spoju i zbog toga se pregreva.Spulna za tvoj auto kosta oko 40 eura nova i ima je na trzistu.Moj savet je da kupis novu i miran si.Vidim da si skinuo kompresor,a nisi morao jer kod te astre kompresor je skroz gore i potrebno je samo izvaditi kuciste vazdusnog filtera motora i bez problema skidas el. magnetnu spojnicu.
Sto se tice curenja gasa,iako se nevidi masnoca ,moze da se nadje mesto curenja .Sipa se oko 400 grama gasa i dodaje se UV boja.Vozi se auto sa upaljenom klimom dok ista ne ispusti sav gas i nakon toga se UV lampom i naocarama jasno vidi gde gas curi jer UV boja izlazi kuda i gas.Ako je kojim slucajem supalj isparivac,gleda se crevo na koje izlazi kondenzat od klime i tu se vidi UV boja jer kondenzat sapira uv boju sa isparivaca.
Na astri 1.7 sa isuzu motorom ,najcesce strada hladnjak klime jer je ventilator skoro naslonjen na hladnjak.Kada motoru ventilatora stradaju biksne,pocinje previse da vibrira i udara u hladnjak klime i vremenom ga probusi.Tu ti je lako proveriti hladnjak da li je ispravan.Skines ventilator(drzi se na 2 srafa 10mm i otkacis konektor za napajanje koji je sa donje strane) i napumpas azot u sistem.Zatim napravis dosta sapunice i naneses sa prednje strane hladnjaka.Ako je supalj,vide se mehurici.
A moze da pusta i na semeringu kompresora,spojevima itd...
Inace remont kompresora(zamena semeringa,lezajeva,provera samog kompresora) sa zamenom el. magnetne spojnice kosta oko 90 eura.
Ne znam otkud ti ideja da je kompresor kod te Astre "Gore",kad se nalazi ispod bosh pumpe i da bi ga skinuo potrebno je kao ja izgrebati ruke... lolzi
Ovo je Astra sa motorom 1.7 xDTL a to je Nemacki motor a ne Japanski...
Spulne na trzistu nema,svi kao traze moju da osposobe za 40e,kao sto rekoh "Drugarski",a ne drugarski moz i za 2000 dinara...Polovan kompresor sa vozila koja stizu od preko u Pancevu se krecu oko 100e...itd...U svakom slucaju kolega :pivopije:
Prilog
ruke (Large).JPG

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 22:55

Gde ima nova spulna da se kupi za tih 40e???

Avatar
Miki_R
_
_
Postovi: 120
Pridružen: 01 Apr 2010, 16:15
Location: Juzni Banat - Glogonj
Contact person: Miki Ravnjanski
Specialty: whitegoods
Lokacija: https://www.google.rs/maps/place/Servis ... 064,20.527

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Post napisao Miki_R » 05 Avg 2011, 23:02

Ustvari,kad razmislim...meni treba spulna na zajam da isprobam sistem i kompresor pa ako valja onda da ulazem... :pivopije:
Aj sad da vidimo kolegijalnost... :fanzo:

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “KLIMA UREĐAJI”