Stranica: 1/2.

Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 01 Avg 2011, 22:03
napisao Miki_R
Kompresor klime kod Opel Astre G 1.7 td...
Neispravna spulna.
Da li postojeca moze na bilo koji nacin da se privremeno radi probe osposobi,ili gde da nadjem da kupim odgovarajucu???
Ps.Auto je moj licni,kuplen prosle godine sa neispravnom klimom,gubi gas na par dana a pritisak Azota sa 12 bara po 1 bar na sat,,nigde masnoce,niti na sastavima ,cevima sapunicom pokazuje baloncice...Komresor lezaj remenice ki nov...

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 01 Avg 2011, 22:11
napisao GTI
Kod Astre G cesto pusta na isparivacu.Dobra vest je da ne mora da se rastura cela tabla nego se razmontira kaseta pa se kroz taj otvor izvuce napolje.Spulna obicno moze da se premota.

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 01 Avg 2011, 22:18
napisao Miki_R
GTI je napisao:Kod Astre G cesto pusta na isparivacu.Dobra vest je da ne mora da se rastura cela tabla nego se razmontira kaseta pa se kroz taj otvor izvuce napolje.Spulna obicno moze da se premota.
Hvala kolega...i da...video sam ja da fale neki srafici bas na kaseti o kojoj pises... :pivopije:

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 01 Avg 2011, 22:50
napisao GTI
Bolje kroz kasetu nego ovako mada je ovde nas entuzijazam dosao do punog izrazaja :mrgreen:
ABCD0001.JPG

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 01 Avg 2011, 23:17
napisao Miki_R
Hahahhahahhahha ...ma da nemam klimu nikad u autu ne bih ovako rasturao :tooo: Svaka cast...Jel to Astra F???

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 02 Avg 2011, 00:44
napisao Miki_R
Da li je moguce razbucati ovaj deo sa diodom i tu traziti mesto pregorevanja pa nastaviti zice bez nje???

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 09:43
napisao Miki_R
Jesu li to sve kolege koje "Popravljaju" auto klime otisle na godisnji ili sta se desava pa niko nema resenja... :idea:
Ja sam trazio po netu prodavnice,otpade koji se reklamiraju da imaju sve delove za sve tipove klima uredjaja,medjutim kad ih nazoves,potrosis impulse,dok te s telefona na telefon isprebacuju i na kraju cujes "Ne nemamo"... :mrgreen:
Ovom prilikom cu Zamoliti Nikea,ako je voljan,jer u strucnost i znanje ne sumnjam,da me uputi u delove i njihovu namenu kod ove spulne.Rad nekih drugig "obicnih" mi je poznat...namotan kalem,propustis struju i on magnetnim poljem privuce...Ova spulna ima na ulazu zalivenu diodu,ne znam nista vise o njoj jer ne pise,zatim je to sve unutar spulne da bi na drugom kraju postojao verovatno termo otpornik koji stiti od pregrevanja...Unimerom ispitana spulna masa tj - pol i taj otpornik daju neke vrednosti oko 3.8 oma,ali + pol prakticno je u beskonacnom ... :pivopije:

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 10:29
napisao gordecka
Pa ne znam tacno kod ove spulne kompresora od auto klime, ali dioda vezana vezana paralelno induktivitetu ima funkciju da sece induktivne povratne pikove,i stiti elektroniku koja pali taj kalem(tako je barem u elektronici gde omas da elektronika pali rele).Vidi ako je dioda vezana suprotno, tj anoda na minus, a katoda na plus, to ti je to.

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 11:43
napisao nike
Miki_R je napisao: Ovom prilikom cu Zamoliti Nikea,ako je voljan,jer u strucnost i znanje ne sumnjam,da me uputi u delove i njihovu namenu kod ove spulne.Rad nekih drugig "obicnih" mi je poznat...namotan kalem,propustis struju i on magnetnim poljem privuce...Ova spulna ima na ulazu zalivenu diodu,ne znam nista vise o njoj jer ne pise,zatim je to sve unutar spulne da bi na drugom kraju postojao verovatno termo otpornik koji stiti od pregrevanja...
Kao što ti je Gordecka već objasnio.

Dioda je spojena paralelno namotaju špule u smjeru koji ne vodi preko nje kad je napajanje priključeno, tj. špula napojena. Znači napajanje ne "vidi" diodu i ona tada ne provodi struju.
Dioda je potrebna u trenutku kada se napajanje prekine. Magnetno polje se inducira kada je špula napojena. U trenutku kada prekinemo napajanje magnetno polje počinje opadati. Svaka promjena magnetnog polja rezultira induciranom elektromotornom silom tj. naponom (ali suprotnog smjera od one koja je to polje inducirala).

Na sličnom principu radi prigušnica neonske lampe.
Kad starter prekine napajanje prigušnici ona inducira visoki napon od par tisuća V koji propaljuje ione plina i lampa zasvijetli.

Isto se dešava i u špuli spojke kad se prekine napajanje špule. Inducira se visoki napon ali suprotnog smjera od napona napajanja.
Takvi inducirani visoki napon suprotnog smjera bi se vratio prema releju i prekidačima i oštetio ih.
Da se to ne desi, ugrađuje se dioda koja je za taj inducirani napon suprotnog smjera polarizirana vodljivo i predstavlja kratki spoj pa se na njoj poništi taj inducirani napon i tako se štite releji i prekidači koji kontroliraju špulu spojke.

Da bi ispitao diodu, moraš je bar na jednom kraju odvojiti od špule i provjeriti jeli vodljiva samo u jednom smjeru.
Špulu treba ispitati i mjeračem izolacije ako nije u prekidu.
Unimerom ispitana spulna masa tj. - pol i taj otpornik daju neke vrednosti oko 3.8 oma,ali + pol prakticno je u beskonacnom ... :pivopije:
Ako sam dobro razumio što si mjerio, ta špula je u prekidu tj. pregorjela.
Otpornik vezan na masu a - pol špule na otpornik. Plus pol špule na relej.
Mjerenjem između mase i - pola špule imaš 3,8 oma, a između mase i plus pola špule imaš beskonačno. Jeli tako?

Da je dioda u proboju, imao bi između mase i + pola špule 3,8 oma.
Da je dioda u prekidu, ne bi utjecalo na tvoje mjerenje.

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 15:18
napisao Miki_R
Evo na kraju jos nekih slika...Stanje je sledece,zica koja ide od diode a + se napaja sa akumulatora,na njoj se izolacija skoro oljustila...ostali deo nisam razmotavao...nekako sam prespojio krajeve i na kraju merenjem unimerom dobio 3.4 oma sa krajeva gde se spulna pre diode napaja sa akumulatora + i - ...
I evo i slike temperaturnog osiguraca...
Pitanje moje je sledece:
Zasto se grejala spulna,i vredi li je samo namotati i vratiti na kompresor...Ponavljam da sam vlasnik auta koji je kupljen u stanju neispravne klime...pa samim tim ne znam kako je radila pre...Kompresor mi se " lako okrece rukom" znaci nema nekog kocenja...
Pitam jer ne znam da li se vredi finansijski lomatati dalje...
Hvala svima na dosadasnjem ucestvovanju u pisanju i pomoci... :pivopije:

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 19:27
napisao nike
Namotaj i probaj. Probaj mehanički da li je sve u redu sa spojkom tj. dali se giba.
Ako je ona zaglavila to može dovesti do pregaranja,

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 20:10
napisao Miki_R
Evo trazim ko moze da mi premota,pa se javim sta sam uradio...

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 20:24
napisao IvanZr
http://www.hekom.rs/ covek se zove Bora i ima sve.

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 21:47
napisao kele
Kod spulne najcesce strada dioda,i njenom zamenom ista se vraca u funkciju.Na vecini auta,spulna je zatopljena vodonepropusnom masom pa je potrebno malo zivaca da se dodje do diode.Kada strada termoosigurac,kao kod tebe ,to je znak da je namotaj spulne u kratkom spoju i zbog toga se pregreva.Spulna za tvoj auto kosta oko 40 eura nova i ima je na trzistu.Moj savet je da kupis novu i miran si.Vidim da si skinuo kompresor,a nisi morao jer kod te astre kompresor je skroz gore i potrebno je samo izvaditi kuciste vazdusnog filtera motora i bez problema skidas el. magnetnu spojnicu.
Sto se tice curenja gasa,iako se nevidi masnoca ,moze da se nadje mesto curenja .Sipa se oko 400 grama gasa i dodaje se UV boja.Vozi se auto sa upaljenom klimom dok ista ne ispusti sav gas i nakon toga se UV lampom i naocarama jasno vidi gde gas curi jer UV boja izlazi kuda i gas.Ako je kojim slucajem supalj isparivac,gleda se crevo na koje izlazi kondenzat od klime i tu se vidi UV boja jer kondenzat sapira uv boju sa isparivaca.
Na astri 1.7 sa isuzu motorom ,najcesce strada hladnjak klime jer je ventilator skoro naslonjen na hladnjak.Kada motoru ventilatora stradaju biksne,pocinje previse da vibrira i udara u hladnjak klime i vremenom ga probusi.Tu ti je lako proveriti hladnjak da li je ispravan.Skines ventilator(drzi se na 2 srafa 10mm i otkacis konektor za napajanje koji je sa donje strane) i napumpas azot u sistem.Zatim napravis dosta sapunice i naneses sa prednje strane hladnjaka.Ako je supalj,vide se mehurici.
A moze da pusta i na semeringu kompresora,spojevima itd...
Inace remont kompresora(zamena semeringa,lezajeva,provera samog kompresora) sa zamenom el. magnetne spojnice kosta oko 90 eura.

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 22:20
napisao GTI
Miki_R je napisao: Pitam jer ne znam da li se vredi finansijski lomatati dalje...
Naravno da vredi.Pogled na izbezumljene i oznojane face sa svim spustenim prozorima u automobilima koji prolaze,neprocenjivo lolzi Ja sam na svom autu do sada zamenio dihtunge kompresora,kondenzator,jedno gumeno crevo i jednu aluminijumsku cev,sve cca 100e (cev i kondenzator stavljeni polovni).Sistem pusta,ali izgura leto sa jednim punjenjem tako da necu da diram nista (ako ne moram).Inace,ono gore jeste Astra F,ugradnja klime(zamena ventilacione kutije).

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 22:23
napisao frigoservisbata
GTI je napisao:Inace,ono gore jeste Astra F,ugradnja klime(zamena ventilacione kutije).
Dobro da znam ko to radi ,kad me budu ljudi pitali, saljem ih kod tebe..:)

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 22:26
napisao GTI
Nemoj ni slucajno,to je kolegin auto :mrgreen: Pitali su nas vec dosta puta,ali neka,hvala.Taj jedan je bio sasvim dovoljan :lala:

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 22:49
napisao Miki_R
kele je napisao:Kod spulne najcesce strada dioda,i njenom zamenom ista se vraca u funkciju.Na vecini auta,spulna je zatopljena vodonepropusnom masom pa je potrebno malo zivaca da se dodje do diode.Kada strada termoosigurac,kao kod tebe ,to je znak da je namotaj spulne u kratkom spoju i zbog toga se pregreva.Spulna za tvoj auto kosta oko 40 eura nova i ima je na trzistu.Moj savet je da kupis novu i miran si.Vidim da si skinuo kompresor,a nisi morao jer kod te astre kompresor je skroz gore i potrebno je samo izvaditi kuciste vazdusnog filtera motora i bez problema skidas el. magnetnu spojnicu.
Sto se tice curenja gasa,iako se nevidi masnoca ,moze da se nadje mesto curenja .Sipa se oko 400 grama gasa i dodaje se UV boja.Vozi se auto sa upaljenom klimom dok ista ne ispusti sav gas i nakon toga se UV lampom i naocarama jasno vidi gde gas curi jer UV boja izlazi kuda i gas.Ako je kojim slucajem supalj isparivac,gleda se crevo na koje izlazi kondenzat od klime i tu se vidi UV boja jer kondenzat sapira uv boju sa isparivaca.
Na astri 1.7 sa isuzu motorom ,najcesce strada hladnjak klime jer je ventilator skoro naslonjen na hladnjak.Kada motoru ventilatora stradaju biksne,pocinje previse da vibrira i udara u hladnjak klime i vremenom ga probusi.Tu ti je lako proveriti hladnjak da li je ispravan.Skines ventilator(drzi se na 2 srafa 10mm i otkacis konektor za napajanje koji je sa donje strane) i napumpas azot u sistem.Zatim napravis dosta sapunice i naneses sa prednje strane hladnjaka.Ako je supalj,vide se mehurici.
A moze da pusta i na semeringu kompresora,spojevima itd...
Inace remont kompresora(zamena semeringa,lezajeva,provera samog kompresora) sa zamenom el. magnetne spojnice kosta oko 90 eura.
Ne znam otkud ti ideja da je kompresor kod te Astre "Gore",kad se nalazi ispod bosh pumpe i da bi ga skinuo potrebno je kao ja izgrebati ruke... lolzi
Ovo je Astra sa motorom 1.7 xDTL a to je Nemacki motor a ne Japanski...
Spulne na trzistu nema,svi kao traze moju da osposobe za 40e,kao sto rekoh "Drugarski",a ne drugarski moz i za 2000 dinara...Polovan kompresor sa vozila koja stizu od preko u Pancevu se krecu oko 100e...itd...U svakom slucaju kolega :pivopije:

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 22:55
napisao Miki_R
Gde ima nova spulna da se kupi za tih 40e???

Re: Kompresor Delphi 4397 R-134a

Napisan post: 05 Avg 2011, 23:02
napisao Miki_R
Ustvari,kad razmislim...meni treba spulna na zajam da isprobam sistem i kompresor pa ako valja onda da ulazem... :pivopije:
Aj sad da vidimo kolegijalnost... :fanzo: