Prije više godina uradio sam jednu aplikaciju za vođenje servisne dokumentacije. Aplikacija radi pod Windows OS i rađena u MS Access-u
Prošlo je dosta godina kako se ista koristi a u međuvremenu se promijenilo par operativnih sistema.
Iz tog razloga sam odlučio da postavim dvije novije verzije programa od kojih će jedna biti za 32-bitne mašine i jedna za 64-bitne.
Prilikom preuzimanja aplikacije vodite računa koju verziju skidate jer ako skinete 64-bitnu, normalno je da ista ne radi na 32-bitnim mašinama i obrnuto.
Prije nego postavim linkove za preuzimanje aplikacije , objasniću kako sam zamislio da program radi tako da odmah možete biti upoznati sa programom.
nastaviće se...
Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Uputstvo za podešavanje MS Access-a
Da bi aplikacija ispravno radila, prvo morate podesiti Access. To morate u startu uraditi.
Aplikacija se postavlja na D:\ particiju u folder Servis.
Postoji veliki broj verzija Access-a, počev od 2007, 2010, 2013, 2016, 2019... pa ću ovdje navesti samo za 2019 mada je princip podešavanja isti za sve verzije. Najniža verzija Access-a pod kojom program može da radi je 2007 SP3.
Iz Start menija pokrenite Access. Kada ga pokrenete dobićete poćetnu stranu nešto slično ovoj na slici u prilogu (zavisi od verzije koju pokrećete)
Nakon klika na Open Other Files, otvoriće se nova stranica i na dnu je novi link Option na koji treba kliknuti.
Nakon klika, otvoriće se forma za podešavanja.
Prvo šta treba uraditi je kliknuti na Client Settings i pod stavkom Confirm ukloniti tri kvačice (štrika) da bude kao na slici u prilogu.
Zatim kliknuti na Trust Center (zadnja stavka na lijevoj strani menija). Na desnoj strani će se pojaviti taster Trust Center Settings i kliknuti na njega. Otvoriće se novi prozor i u tom novom prozoru kliknuti na Trusted Locations (slika ispod).
Da bi naznačili Access-u gdje će biti aplikacija, kliknuti na Add new location. Kada se otvori novi prozor, uz pomoć tastera Browse, (otvoriće se Windows explorer) pronaći i naznačiti D:\ particiju.
Takože staviti štik (kvačicu) u polje Subfolders of this location... (vidi sliku ispod). Nakon ovog podešavanja slijedi taster OK
Ostaje nam još da podesimo Macro Settings. Kliknuti na taj link i u novootvorenom prozoru izabrati najdonju stavku gdje piše Enable all macros... Ostaje još da kliknete na OK, OK... i da izađete iz Access-a. Ovime je podešavanje završeno.
Nastaviće se...
Da bi aplikacija ispravno radila, prvo morate podesiti Access. To morate u startu uraditi.
Aplikacija se postavlja na D:\ particiju u folder Servis.
Postoji veliki broj verzija Access-a, počev od 2007, 2010, 2013, 2016, 2019... pa ću ovdje navesti samo za 2019 mada je princip podešavanja isti za sve verzije. Najniža verzija Access-a pod kojom program može da radi je 2007 SP3.
Iz Start menija pokrenite Access. Kada ga pokrenete dobićete poćetnu stranu nešto slično ovoj na slici u prilogu (zavisi od verzije koju pokrećete)
Nakon klika na Open Other Files, otvoriće se nova stranica i na dnu je novi link Option na koji treba kliknuti.
Nakon klika, otvoriće se forma za podešavanja.
Prvo šta treba uraditi je kliknuti na Client Settings i pod stavkom Confirm ukloniti tri kvačice (štrika) da bude kao na slici u prilogu.
Zatim kliknuti na Trust Center (zadnja stavka na lijevoj strani menija). Na desnoj strani će se pojaviti taster Trust Center Settings i kliknuti na njega. Otvoriće se novi prozor i u tom novom prozoru kliknuti na Trusted Locations (slika ispod).
Da bi naznačili Access-u gdje će biti aplikacija, kliknuti na Add new location. Kada se otvori novi prozor, uz pomoć tastera Browse, (otvoriće se Windows explorer) pronaći i naznačiti D:\ particiju.
Takože staviti štik (kvačicu) u polje Subfolders of this location... (vidi sliku ispod). Nakon ovog podešavanja slijedi taster OK
Ostaje nam još da podesimo Macro Settings. Kliknuti na taj link i u novootvorenom prozoru izabrati najdonju stavku gdje piše Enable all macros... Ostaje još da kliknete na OK, OK... i da izađete iz Access-a. Ovime je podešavanje završeno.
Nastaviće se...
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Uputstvo za rad u programu
Probaću u najkraćem da objasnim kako program radi a u prilogu je i wordow doc. sa uputstvom
Sluzba prijema:
Nakon pokretanja aplikacije otvara se prva stranica Menu. Na ovoj stanici pristup se ima samo odredjenim tasterima koje inace koriste sluzbenici prijema.
Klikom na taster Prijem uredjaja otvara se obrazac za prijem uredjaja. O ovom obrascu nema sta posebno da se kaze. Polja obelezena crvenom zvezdicim su obavezna za popunjavanje. Nakon ispravno popunjenih polja treba kliknuti na taster Zapamti. Ako iz bilo kojeg razloga želite da ne snimite podatke, npr. stranka odustaje od popravke, jednostavno kliknite taster Izadji. Na ovoj stranici imate jos i kućicu, check box, ako želite da odštampate potvrdu o prijemu. Potvrda se po difoltu štampa ali se štampanje može i isključiti. Dokumenat se otvara u *.pdf formatu pa je za štampanje potrbno kliknuti na ikonicu Print.
Radi lakšeg pronalaženja nekog radnog naloga, na staranici Menu, nalaze se i dva slična tastera, slična po funkciji, a to su tasteri Pronadji RN i Radni nalozi – izdati. U obrascu Pronadji RN nalazi se spisak svih aparata, popravljenih i nepopravljenih iz svih godina, dok se u obrascu Izdati, nalaze samo izdati aparati. Ovo razdvajanje je uradjeno iz sledeceg razloga. Nakon godinu, dvije, baza sa aparatima dosta naraste i u servisu ima veliki broj neizdatih uredjaja po bilo kom osnovu, čeka se nabavka dijela ili stranka ne preuzima aparat. Da bi se službenik lakse snašao, ako staranka kaze da je aparat jos u servisu, on ce isti tražiti u Pronadji RN, a ako je aparat već izdat a stranka prijavljuje npr. reklamaciju, sluzbenik se podatke o ovom aparatu prije naci u listi Izdati. Na slici ispod je izgled obrasca Izdati
Obrazac Pronadji RN slicno izgleda i ima mogucnost trazenja radnog naloga po imenu, adresi, telefonu… Na slici ispod je izgled ovog obrasca.
Na obrascu Menu nalaze se jos dva tastera i to Pisanje racuna i Izdavanje i naplata. Da li ce šef servisa službeniku prijema dozvoliti obradu radnih naloga je stvar dogovora a način popunjavanja će biti objasnjen kasnije. Kada je izdavanje aparata u pitanju, klikom na Izdavanje i naplata otvara se lista svih popravljenih a neizdatih aparata. Službenik treba da pronadje zeljeni radni nalog i da nakon naplate klikne dugme Plaćeno. U slučaju da stranka trenutno nema novaca i doći će kasnije, kliknuti taster Storno. Štampanje računa po difoltu je obavezno pa makar ga stranka bacila a ako ne želite, maknite kvačicu iz za to odgovarajuće kućice.
Sef servisa – vlasnik (da bi pristupili formama namijenjenim šefu servisa potrebno je unijeti šifru u za to namijenjeno polje. Šifra je navedena u uputstvu koje je sastavni dio aplikacije)
Kada vlasnik servisa u padajućem meniju na prvoj stranici izabere “sef servisa” otvoriće se mala formica za unos šifre. Nakon pravilno unijete šifre, na obrascu Menu pojavljuju se jos par tastera kojima može da se pristupi a isti nijesu za oči šire javnosti. Na slici je izgled forme Menu sa unijetim šifrom šefa servisa.
U koloni Magacin su tasteri Prijem robe, Narudzbenica i Djelovi – pregled. Iz samog imena da se zaključiti da svi ovi tasteri pokreću neke forme za prijem, naručivanje i pregled rezervnih djelova u magacinu. Prilikom pokretanja svake od njih na istima se nalazi kratko uputstvo za korišćenje pa nema potrebe isto pisati i ovdje. Izgled formi je na slikama ispod.
Obrada radnog naloga.
U ovoj formi radnik ili vlasnik – šef servisa vrši obračun usluge oko popravke uredjaja. U padajućem meniju izabere se šifra - ime servisera koji je izršio uslugu. U polje opis radova neophodno je ukratko napisati sta je radjeno na aparatu a u polje Za naplatu RSD upisuje se iznos popravke. Program sam oduzima iznos materijala ako ga je bilo, tako da se u odgovarajuća polja automatski upisuje iznos materijala, ruke i ukupan iznos..
Detaljniji opis popunjavanja ove forme može se dobiti klikom na taster Pomoć u oviru same forme.
Tu su i razni grafikoni
nastaviće se...
Probaću u najkraćem da objasnim kako program radi a u prilogu je i wordow doc. sa uputstvom
Sluzba prijema:
Nakon pokretanja aplikacije otvara se prva stranica Menu. Na ovoj stanici pristup se ima samo odredjenim tasterima koje inace koriste sluzbenici prijema.
Klikom na taster Prijem uredjaja otvara se obrazac za prijem uredjaja. O ovom obrascu nema sta posebno da se kaze. Polja obelezena crvenom zvezdicim su obavezna za popunjavanje. Nakon ispravno popunjenih polja treba kliknuti na taster Zapamti. Ako iz bilo kojeg razloga želite da ne snimite podatke, npr. stranka odustaje od popravke, jednostavno kliknite taster Izadji. Na ovoj stranici imate jos i kućicu, check box, ako želite da odštampate potvrdu o prijemu. Potvrda se po difoltu štampa ali se štampanje može i isključiti. Dokumenat se otvara u *.pdf formatu pa je za štampanje potrbno kliknuti na ikonicu Print.
Radi lakšeg pronalaženja nekog radnog naloga, na staranici Menu, nalaze se i dva slična tastera, slična po funkciji, a to su tasteri Pronadji RN i Radni nalozi – izdati. U obrascu Pronadji RN nalazi se spisak svih aparata, popravljenih i nepopravljenih iz svih godina, dok se u obrascu Izdati, nalaze samo izdati aparati. Ovo razdvajanje je uradjeno iz sledeceg razloga. Nakon godinu, dvije, baza sa aparatima dosta naraste i u servisu ima veliki broj neizdatih uredjaja po bilo kom osnovu, čeka se nabavka dijela ili stranka ne preuzima aparat. Da bi se službenik lakse snašao, ako staranka kaze da je aparat jos u servisu, on ce isti tražiti u Pronadji RN, a ako je aparat već izdat a stranka prijavljuje npr. reklamaciju, sluzbenik se podatke o ovom aparatu prije naci u listi Izdati. Na slici ispod je izgled obrasca Izdati
Obrazac Pronadji RN slicno izgleda i ima mogucnost trazenja radnog naloga po imenu, adresi, telefonu… Na slici ispod je izgled ovog obrasca.
Na obrascu Menu nalaze se jos dva tastera i to Pisanje racuna i Izdavanje i naplata. Da li ce šef servisa službeniku prijema dozvoliti obradu radnih naloga je stvar dogovora a način popunjavanja će biti objasnjen kasnije. Kada je izdavanje aparata u pitanju, klikom na Izdavanje i naplata otvara se lista svih popravljenih a neizdatih aparata. Službenik treba da pronadje zeljeni radni nalog i da nakon naplate klikne dugme Plaćeno. U slučaju da stranka trenutno nema novaca i doći će kasnije, kliknuti taster Storno. Štampanje računa po difoltu je obavezno pa makar ga stranka bacila a ako ne želite, maknite kvačicu iz za to odgovarajuće kućice.
Sef servisa – vlasnik (da bi pristupili formama namijenjenim šefu servisa potrebno je unijeti šifru u za to namijenjeno polje. Šifra je navedena u uputstvu koje je sastavni dio aplikacije)
Kada vlasnik servisa u padajućem meniju na prvoj stranici izabere “sef servisa” otvoriće se mala formica za unos šifre. Nakon pravilno unijete šifre, na obrascu Menu pojavljuju se jos par tastera kojima može da se pristupi a isti nijesu za oči šire javnosti. Na slici je izgled forme Menu sa unijetim šifrom šefa servisa.
U koloni Magacin su tasteri Prijem robe, Narudzbenica i Djelovi – pregled. Iz samog imena da se zaključiti da svi ovi tasteri pokreću neke forme za prijem, naručivanje i pregled rezervnih djelova u magacinu. Prilikom pokretanja svake od njih na istima se nalazi kratko uputstvo za korišćenje pa nema potrebe isto pisati i ovdje. Izgled formi je na slikama ispod.
Obrada radnog naloga.
U ovoj formi radnik ili vlasnik – šef servisa vrši obračun usluge oko popravke uredjaja. U padajućem meniju izabere se šifra - ime servisera koji je izršio uslugu. U polje opis radova neophodno je ukratko napisati sta je radjeno na aparatu a u polje Za naplatu RSD upisuje se iznos popravke. Program sam oduzima iznos materijala ako ga je bilo, tako da se u odgovarajuća polja automatski upisuje iznos materijala, ruke i ukupan iznos..
Detaljniji opis popunjavanja ove forme može se dobiti klikom na taster Pomoć u oviru same forme.
Tu su i razni grafikoni
nastaviće se...
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Preuzimanje aplikacije
Kako je sve objašnjeno o programu i podešavanjima Access-a ostaje mi još da postavim program za preuzimanje.
Postavljene su dvije verzije programa.
Verzija 1
Ova verzija je namijenjena za sve verzije Windows OS, 32-bitne i 64-bitne računare na kojima je Access 32-bitni.
---------------------------------------------------------------------
Verzija 2
Ova verzija je namijenjena za sve verzije Windows OS, 64-bitni računari na kojim je i Access 64-bitni.
Kako je sve objašnjeno o programu i podešavanjima Access-a ostaje mi još da postavim program za preuzimanje.
Postavljene su dvije verzije programa.
Verzija 1
Ova verzija je namijenjena za sve verzije Windows OS, 32-bitne i 64-bitne računare na kojima je Access 32-bitni.
---------------------------------------------------------------------
Verzija 2
Ova verzija je namijenjena za sve verzije Windows OS, 64-bitni računari na kojim je i Access 64-bitni.
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Malo istorije o ovoj temi i aplikaciji
Ova aplikacija je na ovom forumu prvi put objavljena 08.01.2014. godine.
Do februara 2021. godine, stranica je pregledana više od 21000 puta.
Za sve ove godine, aplikacija je preuzeta više od 1500 puta.
Zbog učestalih hakerskih napada na naš forum u zadnjih pola godine, originalna stranica je obrisana i napravljena je nova.
Nestali su svi komentari u vezi aplikacije. Ostalo je samo par printscreen-ova
Ova aplikacija je na ovom forumu prvi put objavljena 08.01.2014. godine.
Do februara 2021. godine, stranica je pregledana više od 21000 puta.
Za sve ove godine, aplikacija je preuzeta više od 1500 puta.
Zbog učestalih hakerskih napada na naš forum u zadnjih pola godine, originalna stranica je obrisana i napravljena je nova.
Nestali su svi komentari u vezi aplikacije. Ostalo je samo par printscreen-ova
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
- Ribery
- gx
- Postovi: 621
- Pridružen: 28 Okt 2008, 20:21
- Location: Beograd
- Contact person: Darko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd-Zvezdara
- Kontakt:
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Koristim ovu aplikaciju oko pola godine svaki dan i mogu da kažem da je fenomenalna. Jednostavna je, radi na svaki Windows koji sam probao i baš je dobro pregledna. Štampa servisni nalog automatski posle popunjavanja što mi se baš sviđa i svaki servisni nalog čuva kao PDF fajl. Svakom servisu preporučujem ovu aplikaciju.
Posao TV servisera moras da volis da bi radio takav posao. Ovaj posao niko ne uci samo zbog novca.
Re: Aplikacija za vodjenje servisne dokumentacije
Drago mi je da si zadovoljan aplikacijom.
Zahvaljujem na komentaru i želim ti puno uspjeha u radu.
Zahvaljujem na komentaru i želim ti puno uspjeha u radu.
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
- 0 Odgovori
- 2995 Pregledano
-
Zadnji post napisao fanzo
09 Feb 2019, 20:36
-
-
Aplikacija za identifikaciju DC-DC integralnih kola
napisao alexa_pg » 29 Avg 2021, 18:16 » u Alati za majstore - software - 7 Odgovori
- 2356 Pregledano
-
Zadnji post napisao alexa_pg
12 Dec 2021, 14:52
-