ELEKTRO GASNA INSTALACIJA U AUTU
Urednik: Barbarella56
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
ELEKTRO GASNA INSTALACIJA U AUTU
molio bih ako neko ima semu elktro gasne instalacije u bilo kom autu, a pogotovo u malo novijm varijantama. unapred puno hvala.
- Majstor Duja
- Neaktivan
- Postovi: 3136
- Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
- Location: Novi Sad - centar
- Warranty service: http://www.elektrocentar.com
- Contact person: Goran Duic
- Specialty: tv-multimedia
Pozdrav,
s obzirom da ste spomijali gasnu instalaciju.....mozda neko moze da pomogne.
Naime imam sledeci problem:
Auto: NISSAN SUNNY 1.8 GTI (BANZAIIIII !!!!
)
Kada ga vozim na plin ravnomerno sve je O.K., medjutim ako se recimo zaletim i moram da kocim malo jace na semaforu motor krece da grca tj.
obara broj obrtaja na 300 pa se popne na oko 900 i tako sve vreme dok cekam na semaforu. Ako ga u toku cekanja prebacim na benzin sve radi
kako treba.
Nekada brljavi i pri normalnoj voznji, bitno je samo da stanem i da je prebacen na plin....tada se najbolje vidi.
Inace brizganje je MULTIPOINT a plin je sproveden direktno na usisnu granu. Kada sam bolje pogledao, plinski uredjaj kao ima neki Multipoint emulator. tj. obicni shit sa par releja koji verovatno samo ugase dizne kada auto radi na plin
....... moja pretopstavka je da ovo verovatno ne bi ovako trebalo da bude odradjeno a posledica obaranja broja obrtaja je pokusaj ECU-a da napravi najbolju smesu - a za koju nema kontrolu ....samo pretpostavljam, ne konstatujem
Moze li neko da me posavetuje sta da radim?!
Ovo mi jako smeta u gradskoj voznji!
Pozdrav,
Dejan.
P.S. Zbog ovoga mi verovatno trza na 210 km/h dok je na plinu ??!

s obzirom da ste spomijali gasnu instalaciju.....mozda neko moze da pomogne.
Naime imam sledeci problem:
Auto: NISSAN SUNNY 1.8 GTI (BANZAIIIII !!!!

Kada ga vozim na plin ravnomerno sve je O.K., medjutim ako se recimo zaletim i moram da kocim malo jace na semaforu motor krece da grca tj.
obara broj obrtaja na 300 pa se popne na oko 900 i tako sve vreme dok cekam na semaforu. Ako ga u toku cekanja prebacim na benzin sve radi
kako treba.
Nekada brljavi i pri normalnoj voznji, bitno je samo da stanem i da je prebacen na plin....tada se najbolje vidi.
Inace brizganje je MULTIPOINT a plin je sproveden direktno na usisnu granu. Kada sam bolje pogledao, plinski uredjaj kao ima neki Multipoint emulator. tj. obicni shit sa par releja koji verovatno samo ugase dizne kada auto radi na plin


Moze li neko da me posavetuje sta da radim?!
Ovo mi jako smeta u gradskoj voznji!
Pozdrav,
Dejan.
P.S. Zbog ovoga mi verovatno trza na 210 km/h dok je na plinu ??!


- SaleSk
- ___
- Postovi: 656
- Pridružen: 04 Nov 2006, 21:08
- Location: Skopje
- Warranty service: Siemens, Konica Minolta, Kodak, B Braun, Dade Behring, Johnson & Johnson, Drew, TerumoBCT
- Kontakt:
Pa nije lose da si dao malo vise podataka...Ipak si GX mislim da znas kako izgledaju pravila kada se postavljaju pitanja.....Mada nisam nasao nista o tvom autu...Jedini motor od Nisana koj sam nasao je 1.8 od primere...moguce da je i to tvoj..
Evo u prilogu imas nesto oko tvog lucaja...Neznam koliko moze da ti koristi ali mozes ako nista vise da pregledas instalaciju i da vidis sta je sta...
Evo u prilogu imas nesto oko tvog lucaja...Neznam koliko moze da ti koristi ali mozes ako nista vise da pregledas instalaciju i da vidis sta je sta...
- Prilog
-
Primera_18i_16V_QG18_EU3_en.pdf
- (1.72 MiB) Preuzeto 918 puta.
-
Primera_18i_QG18_Blitz.pdf
- (29 KiB) Preuzeto 589 puta.
Dusevni bolesnik nikada ne napada bez razloga. U tome se razlikuje od normalnih ljudi.
Pozdrav,
, oko plina slaba vajda od mene
Nissan Sunny GTI 1.8, 16V, 90 god. 92KW...
Kupio sam ga sa ovako ugradjenim plinom i ovako zeza od pocetka...
Sale, bitno mi je samo generalno da mi neko kaze da li je kod motora sa multipointom moguca ovakva izvedba....nista vise....
Pozdrav,
Dejan.
GX za elektroniku.Ipak si GX mislim da znas kako izgledaju pravila kada se postavljaju pitanja


Nissan Sunny GTI 1.8, 16V, 90 god. 92KW...
Kupio sam ga sa ovako ugradjenim plinom i ovako zeza od pocetka...
Sale, bitno mi je samo generalno da mi neko kaze da li je kod motora sa multipointom moguca ovakva izvedba....nista vise....
Pozdrav,
Dejan.
- Liskun Elektronik
- gx
- Postovi: 1594
- Pridružen: 13 Avg 2006, 10:37
- Location: Srbija
- Warranty service: ERG-VOX
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Stara Pazova
Ja sam imao identican problem na mom pezou,isto je multipoint ,problem je bio samo u smesi.majstor je zakacio neku budzu na auspuh,napajanje za neku spravicu sa ledovkama uzeo sa akumulatora i zezao se jedno 10-15 min.dok ga nije ustelovao i sad prede a inace me izludjivalo u zadnje vreme je hteo i da se ugasi kad naglo zakocim.
E to je to!!! Isti kvar....
Da li si mozda pogledao da li imas onu kutijicu na kojoj pise Multipoint emulator? Ako su unutra samo releji, onda moze tako da radi i kod mene...
Onda jedino moram da nadjem nekog dobrog majstora da mi to nasteluje...dosadasnji samo zameni filter, malo ga turira, malo otvori dotok plina i naplati. Kakvo stelovanje, kakvo merenje....
A probelm zbog kojeg sam dosao i dalje stoji....
HVALA!
Pozdrav,
Dejan.

Da li si mozda pogledao da li imas onu kutijicu na kojoj pise Multipoint emulator? Ako su unutra samo releji, onda moze tako da radi i kod mene...
Onda jedino moram da nadjem nekog dobrog majstora da mi to nasteluje...dosadasnji samo zameni filter, malo ga turira, malo otvori dotok plina i naplati. Kakvo stelovanje, kakvo merenje....

A probelm zbog kojeg sam dosao i dalje stoji....
HVALA!
Pozdrav,
Dejan.
- SaleSk
- ___
- Postovi: 656
- Pridružen: 04 Nov 2006, 21:08
- Location: Skopje
- Warranty service: Siemens, Konica Minolta, Kodak, B Braun, Dade Behring, Johnson & Johnson, Drew, TerumoBCT
- Kontakt:
Ovaj post mislim da ti je dao odgovor :)) Neznam u cemu je tacno problem a ove seme sam slucajno nabavio...i reko ajd mozda ce da se nadju nekad za nesto :)) Inace nemam nikakvih podataka za tvoj model.....mladen mladenov je napisao:Ja sam imao identican problem na mom pezou,isto je multipoint ,problem je bio samo u smesi.majstor je zakacio neku budzu na auspuh,napajanje za neku spravicu sa ledovkama uzeo sa akumulatora i zezao se jedno 10-15 min.dok ga nije ustelovao i sad prede a inace me izludjivalo u zadnje vreme je hteo i da se ugasi kad naglo zakocim.

Dusevni bolesnik nikada ne napada bez razloga. U tome se razlikuje od normalnih ljudi.
- miodrag popovic
- gx
- Postovi: 3290
- Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
- Location: Srbija
- Phone number: 00381638773821
- Specialty: tv
- Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56
pozdrav kolega!ja vec dve godine imam ugradjen plin na suzuki swift-u multipoint 1600 kubika iz 1990-te.ugradio sam u servis MIRKO kod nas u pancevu [skrene se iz paje marganovica u jednosmjernu ka lava tolstoja] i radi mi besprekorno pa ti ga mogu preporuciti da odes kod njega da podesi taj plin.dodacu i par slika da vidis kako izgleda i par pitanja uz.da li imam multipoint emulator???sta je to?vidim da imam ugradjeno nekoliko elektroventila koji `seku` protok plina ili benzina.ako zelim mogu da palim na plin i zimi samo dugo vergla pa nema smisla.dodajem i uputstvo kako se steluje plin-zapis jednog majstora:
0. cist filter, nove svecice, zazor na njima za 0.1mm manji od fabrickog, paljenje elektronsko, silikonski kablovi, razvodnik na -2 stepena od standardnog. antifriz u sistemu do vrha, bez vazdushnih chepova. zagrejan motor na radnu temperaturu, posle voznje.
1. dodati malo ler gas preko srafa na karbu.
2. sraf na isparivacu zavrtati dok ne pocne da se gasi, a potom odvrtati dok god podize broj obrtaja. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. to je sto se tice srafa na isparivacu.
3. smiriti ler gas na normalnu obrtazu.
4. dodati gas na oko 3000 obrtaja u minuti (ili - obrtaza oko koje se najcesce vozi) i truditi se da se leptir pri sledecem koraku ne pomera!
5. odvrtati gas na glavnoj slavini na crevu koje ide u karb dok god se obrtaji povecavaju. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. ovde obeleziti sraf na slavini (bela farba, flomaster...) kao nulti polozaj. odvrnuti jos pola kruga i to bi trebalo da je to.
6. probati pri punom gasu u poslednjem stepenu prenosa da li, kad se oduzme gas, usporava ili ubrzava.
6a. ako usporava, velike su sanse da je sve dobro podeseno. ako ubrzava pri oduzimanju - previse je zavrnuta slavina, presiromashna smesha. odvrnuti za jos pola kruga.
6b. ako se previse dere pri ubrzavanjima a takodje ubrza kad mu se pri najvecem opterecenju oduzme gas - previse je odvrnuta slavina, prebogata smesha. zavrnuti pola kruga pa probati ponovo.
7. na kraju ponoviti stelovanje ler gasa (zapamtiti tacan polozaj ako treba da se vrati u isti) i to je cela nauka.
*ako se promeni bilo koji faktor iz nulte tacke sledi ponovo sve ispocetka. pogotovo ako se promeni filter za vazduh.
**ovo najvise vazi za jednogrle karburator venturi gasne sisteme, za dvogrle malo teze ali svodi se na isto ako se ugradi racva sa jednom slavinom. u tom slucaju drugo grlo vuce gas tek kad se otvori. mnogo bolja varijanta, naravno.
0. cist filter, nove svecice, zazor na njima za 0.1mm manji od fabrickog, paljenje elektronsko, silikonski kablovi, razvodnik na -2 stepena od standardnog. antifriz u sistemu do vrha, bez vazdushnih chepova. zagrejan motor na radnu temperaturu, posle voznje.
1. dodati malo ler gas preko srafa na karbu.
2. sraf na isparivacu zavrtati dok ne pocne da se gasi, a potom odvrtati dok god podize broj obrtaja. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. to je sto se tice srafa na isparivacu.
3. smiriti ler gas na normalnu obrtazu.
4. dodati gas na oko 3000 obrtaja u minuti (ili - obrtaza oko koje se najcesce vozi) i truditi se da se leptir pri sledecem koraku ne pomera!
5. odvrtati gas na glavnoj slavini na crevu koje ide u karb dok god se obrtaji povecavaju. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. ovde obeleziti sraf na slavini (bela farba, flomaster...) kao nulti polozaj. odvrnuti jos pola kruga i to bi trebalo da je to.
6. probati pri punom gasu u poslednjem stepenu prenosa da li, kad se oduzme gas, usporava ili ubrzava.
6a. ako usporava, velike su sanse da je sve dobro podeseno. ako ubrzava pri oduzimanju - previse je zavrnuta slavina, presiromashna smesha. odvrnuti za jos pola kruga.
6b. ako se previse dere pri ubrzavanjima a takodje ubrza kad mu se pri najvecem opterecenju oduzme gas - previse je odvrnuta slavina, prebogata smesha. zavrnuti pola kruga pa probati ponovo.
7. na kraju ponoviti stelovanje ler gasa (zapamtiti tacan polozaj ako treba da se vrati u isti) i to je cela nauka.
*ako se promeni bilo koji faktor iz nulte tacke sledi ponovo sve ispocetka. pogotovo ako se promeni filter za vazduh.
**ovo najvise vazi za jednogrle karburator venturi gasne sisteme, za dvogrle malo teze ali svodi se na isto ako se ugradi racva sa jednom slavinom. u tom slucaju drugo grlo vuce gas tek kad se otvori. mnogo bolja varijanta, naravno.
- miodrag popovic
- gx
- Postovi: 3290
- Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
- Location: Srbija
- Phone number: 00381638773821
- Specialty: tv
- Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56
- miodrag popovic
- gx
- Postovi: 3290
- Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
- Location: Srbija
- Phone number: 00381638773821
- Specialty: tv
- Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56
- miodrag popovic
- gx
- Postovi: 3290
- Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
- Location: Srbija
- Phone number: 00381638773821
- Specialty: tv
- Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
Na 2 bi trebalo da je podešavanje smeše na ler gasu, bar kod mene na vakuumskom isparivaču (običan motor sa karburatorom, nema ubrizgavanje) a 1 ne znam za šta služi.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
- Majstor Duja
- Neaktivan
- Postovi: 3136
- Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
- Location: Novi Sad - centar
- Warranty service: http://www.elektrocentar.com
- Contact person: Goran Duic
- Specialty: tv-multimedia
...cesto je problem sam polozaj uredjaja - isparivaca, kada se desava da prilikom kocenja (retko i prilikom ubrzanja) motor stucka, uredjaj mora biti postavljen tako da osa koja prolazi kroz centar isparivaca bude paralelna sa osovinom tockova ili da uredjaj bude postavljen pljostimice u napred-nazad osi automobila, ovo je narocito izrazeno prilikom jaceg kocenja...desi se da se motor i ugasi...poz
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."
- Liskun Elektronik
- gx
- Postovi: 1594
- Pridružen: 13 Avg 2006, 10:37
- Location: Srbija
- Warranty service: ERG-VOX
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Stara Pazova
Imam tu kutijicu i mislim da se to zove protokomer ili tako nekakoeLAB je napisao:E to je to!!! Isti kvar....![]()
Da li si mozda pogledao da li imas onu kutijicu na kojoj pise Multipoint emulator? Ako su unutra samo releji, onda moze tako da radi i kod mene...
Onda jedino moram da nadjem nekog dobrog majstora da mi to nasteluje...dosadasnji samo zameni filter, malo ga turira, malo otvori dotok plina i naplati. Kakvo stelovanje, kakvo merenje....![]()
A probelm zbog kojeg sam dosao i dalje stoji....
HVALA!
Pozdrav,
Dejan.

-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
-
Provera i popravka Motora elektro servo volana Punto i Corsa
napisao RadovanPetkovic » 28 Jun 2020, 12:16 » u Autoelektronika - 3 Odgovori
- 3803 Pregledano
-
Zadnji post napisao Stolle
01 Jul 2020, 18:11
-