Stranica: 1/2.
ELEKTRO GASNA INSTALACIJA U AUTU
Napisan post: 01 Feb 2007, 19:29
napisao perolujic
molio bih ako neko ima semu elktro gasne instalacije u bilo kom autu, a pogotovo u malo novijm varijantama. unapred puno hvala.
Napisan post: 01 Feb 2007, 19:53
napisao buzdumra
mozda je smesno ali ja sam ugradio sa starim na dve zastave gas..proslo atest bez problema... semu nemam ali moze da se nadje na masinskom fakultetu..
sta te interesuje...
Napisan post: 31 Avg 2007, 17:57
napisao bilika
Ja imam u PDF formatu ali je malo veca 155mb pa ne ide da je kacim ovde ali ako ti gori javi se na PM. To je neka literatura na hrvatskom od tehnickih uslova za instalaciju do nacina kako se pravilno instalira.
POZDRAV.

Napisan post: 31 Avg 2007, 18:20
napisao Majstor Duja
@Bilika: gori mu! Pogledaj datum prvog posta ....... 01.feb.2007

Napisan post: 31 Avg 2007, 22:56
napisao bilika
J....ga ja negledam gledam ako mogu da pomognem, P O Z

Napisan post: 12 Jan 2008, 10:23
napisao eLAB
Pozdrav,
s obzirom da ste spomijali gasnu instalaciju.....mozda neko moze da pomogne.
Naime imam sledeci problem:
Auto: NISSAN SUNNY 1.8 GTI (BANZAIIIII !!!!

)
Kada ga vozim na plin ravnomerno sve je O.K., medjutim ako se recimo zaletim i moram da kocim malo jace na semaforu motor krece da grca tj.
obara broj obrtaja na 300 pa se popne na oko 900 i tako sve vreme dok cekam na semaforu. Ako ga u toku cekanja prebacim na benzin sve radi
kako treba.
Nekada brljavi i pri normalnoj voznji, bitno je samo da stanem i da je prebacen na plin....tada se najbolje vidi.
Inace brizganje je MULTIPOINT a plin je sproveden direktno na usisnu granu. Kada sam bolje pogledao, plinski uredjaj kao ima neki Multipoint emulator. tj. obicni shit sa par releja koji verovatno samo ugase dizne kada auto radi na plin

....... moja pretopstavka je da ovo verovatno ne bi ovako trebalo da bude odradjeno a posledica obaranja broja obrtaja je pokusaj ECU-a da napravi najbolju smesu - a za koju nema kontrolu ....samo pretpostavljam, ne konstatujem
Moze li neko da me posavetuje sta da radim?!
Ovo mi jako smeta u gradskoj voznji!
Pozdrav,
Dejan.
P.S. Zbog ovoga mi verovatno trza na 210 km/h dok je na plinu ??!

Napisan post: 12 Jan 2008, 12:28
napisao SaleSk
Pa nije lose da si dao malo vise podataka...Ipak si GX mislim da znas kako izgledaju pravila kada se postavljaju pitanja.....Mada nisam nasao nista o tvom autu...Jedini motor od Nisana koj sam nasao je 1.8 od primere...moguce da je i to tvoj..
Evo u prilogu imas nesto oko tvog lucaja...Neznam koliko moze da ti koristi ali mozes ako nista vise da pregledas instalaciju i da vidis sta je sta...
Napisan post: 12 Jan 2008, 12:45
napisao eLAB
Pozdrav,
.Ipak si GX mislim da znas kako izgledaju pravila kada se postavljaju pitanja
GX za elektroniku

, oko plina slaba vajda od mene
Nissan Sunny GTI 1.8, 16V, 90 god. 92KW...
Kupio sam ga sa ovako ugradjenim plinom i ovako zeza od pocetka...
Sale, bitno mi je samo generalno da mi neko kaze da li je kod motora sa multipointom moguca ovakva izvedba....nista vise....
Pozdrav,
Dejan.
Napisan post: 12 Jan 2008, 13:02
napisao eLAB
Pogledao sam ono sto si mi poslao i sad sam prepisao oznake sa ECU-a:
23710 82A60
A11-A69 B51
Sasija je N13.
Jel` imas nesto za njega?!
Pozdrav,
Dejan.
Napisan post: 12 Jan 2008, 13:21
napisao Liskun Elektronik
Ja sam imao identican problem na mom pezou,isto je multipoint ,problem je bio samo u smesi.majstor je zakacio neku budzu na auspuh,napajanje za neku spravicu sa ledovkama uzeo sa akumulatora i zezao se jedno 10-15 min.dok ga nije ustelovao i sad prede a inace me izludjivalo u zadnje vreme je hteo i da se ugasi kad naglo zakocim.
Napisan post: 12 Jan 2008, 13:33
napisao eLAB
E to je to!!! Isti kvar....
Da li si mozda pogledao da li imas onu kutijicu na kojoj pise Multipoint emulator? Ako su unutra samo releji, onda moze tako da radi i kod mene...
Onda jedino moram da nadjem nekog dobrog majstora da mi to nasteluje...dosadasnji samo zameni filter, malo ga turira, malo otvori dotok plina i naplati. Kakvo stelovanje, kakvo merenje....
A probelm zbog kojeg sam dosao i dalje stoji....
HVALA!
Pozdrav,
Dejan.
Napisan post: 12 Jan 2008, 13:43
napisao SaleSk
mladen mladenov je napisao:Ja sam imao identican problem na mom pezou,isto je multipoint ,problem je bio samo u smesi.majstor je zakacio neku budzu na auspuh,napajanje za neku spravicu sa ledovkama uzeo sa akumulatora i zezao se jedno 10-15 min.dok ga nije ustelovao i sad prede a inace me izludjivalo u zadnje vreme je hteo i da se ugasi kad naglo zakocim.
Ovaj post mislim da ti je dao odgovor :)) Neznam u cemu je tacno problem a ove seme sam slucajno nabavio...i reko ajd mozda ce da se nadju nekad za nesto :)) Inace nemam nikakvih podataka za tvoj model.....

((
Napisan post: 12 Jan 2008, 17:00
napisao miodrag popovic
pozdrav kolega!ja vec dve godine imam ugradjen plin na suzuki swift-u multipoint 1600 kubika iz 1990-te.ugradio sam u servis MIRKO kod nas u pancevu [skrene se iz paje marganovica u jednosmjernu ka lava tolstoja] i radi mi besprekorno pa ti ga mogu preporuciti da odes kod njega da podesi taj plin.dodacu i par slika da vidis kako izgleda i par pitanja uz.da li imam multipoint emulator???sta je to?vidim da imam ugradjeno nekoliko elektroventila koji `seku` protok plina ili benzina.ako zelim mogu da palim na plin i zimi samo dugo vergla pa nema smisla.dodajem i uputstvo kako se steluje plin-zapis jednog majstora:
0. cist filter, nove svecice, zazor na njima za 0.1mm manji od fabrickog, paljenje elektronsko, silikonski kablovi, razvodnik na -2 stepena od standardnog. antifriz u sistemu do vrha, bez vazdushnih chepova. zagrejan motor na radnu temperaturu, posle voznje.
1. dodati malo ler gas preko srafa na karbu.
2. sraf na isparivacu zavrtati dok ne pocne da se gasi, a potom odvrtati dok god podize broj obrtaja. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. to je sto se tice srafa na isparivacu.
3. smiriti ler gas na normalnu obrtazu.
4. dodati gas na oko 3000 obrtaja u minuti (ili - obrtaza oko koje se najcesce vozi) i truditi se da se leptir pri sledecem koraku ne pomera!
5. odvrtati gas na glavnoj slavini na crevu koje ide u karb dok god se obrtaji povecavaju. kad prestane da podize broj obrtaja, vratiti malo i naci granicu. ovde obeleziti sraf na slavini (bela farba, flomaster...) kao nulti polozaj. odvrnuti jos pola kruga i to bi trebalo da je to.
6. probati pri punom gasu u poslednjem stepenu prenosa da li, kad se oduzme gas, usporava ili ubrzava.
6a. ako usporava, velike su sanse da je sve dobro podeseno. ako ubrzava pri oduzimanju - previse je zavrnuta slavina, presiromashna smesha. odvrnuti za jos pola kruga.
6b. ako se previse dere pri ubrzavanjima a takodje ubrza kad mu se pri najvecem opterecenju oduzme gas - previse je odvrnuta slavina, prebogata smesha. zavrnuti pola kruga pa probati ponovo.
7. na kraju ponoviti stelovanje ler gasa (zapamtiti tacan polozaj ako treba da se vrati u isti) i to je cela nauka.
*ako se promeni bilo koji faktor iz nulte tacke sledi ponovo sve ispocetka. pogotovo ako se promeni filter za vazduh.
**ovo najvise vazi za jednogrle karburator venturi gasne sisteme, za dvogrle malo teze ali svodi se na isto ako se ugradi racva sa jednom slavinom. u tom slucaju drugo grlo vuce gas tek kad se otvori. mnogo bolja varijanta, naravno.
Napisan post: 12 Jan 2008, 17:24
napisao miodrag popovic
na karburator je dodan mesac
Napisan post: 12 Jan 2008, 17:27
napisao miodrag popovic
isparivac i racva sa ventilom i vidi se relej
Napisan post: 12 Jan 2008, 17:30
napisao miodrag popovic
isparivac.lovato.
zna li neko cemu sluze srafovi oznaceni sa 1 i 2?na 2 podesavam rad u leru ili?
Napisan post: 12 Jan 2008, 17:43
napisao Vojvoda
Na 2 bi trebalo da je podešavanje smeše na ler gasu, bar kod mene na vakuumskom isparivaču (običan motor sa karburatorom, nema ubrizgavanje) a 1 ne znam za šta služi.
Napisan post: 12 Jan 2008, 18:10
napisao Majstor Duja
...cesto je problem sam polozaj uredjaja - isparivaca, kada se desava da prilikom kocenja (retko i prilikom ubrzanja) motor stucka, uredjaj mora biti postavljen tako da osa koja prolazi kroz centar isparivaca bude paralelna sa osovinom tockova ili da uredjaj bude postavljen pljostimice u napred-nazad osi automobila, ovo je narocito izrazeno prilikom jaceg kocenja...desi se da se motor i ugasi...poz
Napisan post: 12 Jan 2008, 18:49
napisao Stolle
Plus svećice treba da budu bakarne.
Ovde ima mnogo toga:
http://www.cannonballforums.se/
Napisan post: 12 Jan 2008, 19:19
napisao Liskun Elektronik
eLAB je napisao:E to je to!!! Isti kvar....
Da li si mozda pogledao da li imas onu kutijicu na kojoj pise Multipoint emulator? Ako su unutra samo releji, onda moze tako da radi i kod mene...
Onda jedino moram da nadjem nekog dobrog majstora da mi to nasteluje...dosadasnji samo zameni filter, malo ga turira, malo otvori dotok plina i naplati. Kakvo stelovanje, kakvo merenje....
A probelm zbog kojeg sam dosao i dalje stoji....
HVALA!
Pozdrav,
Dejan.
Imam tu kutijicu i mislim da se to zove protokomer ili tako nekako
