ECU Opel 1.8 Z18XE
Napisan post: 15 Nov 2019, 18:48
AUTO ELEKTRONIKA
VRSTA VOZILA: (Opel Zafira Corsa Astra)
PROIZVOĐAČ: (Opel)
MODEL: (Z18XE)
GODIŠTE: Dvehiljade i neko
****************************
PREDMET SERVISIRANJA: (ECU)
IME/PROIZVOĐAČ: Simens
****************************
SIMPTOMI:
Većinom prikaže kao grešku papučicu gasa ili Bobinu ili bilo šta
Možda nekome pomogne a većina će se naježiti kad samo čuju famozni ECU od 1.8.
A zašto ?
Prvo od samog otvaranja ECUa , dok se odstrani veoma čvrs lepak pa potom iskrivi poklopaca pa se vidi onaj lep čvrst želatin u koji je elektronika ulivena i kad se povuče počupa dosta žičica.......
A što se tiče lemljenja žičica ne samo strpljenja iskustva i patnje. Posle četri pet uništenih računara i pomisli da ih više nikad u ruke neuzmem .....
Odradio sam ovu sličicu i nekome a meni pogotovo može pomoći puno..... U visokoj je rezoluciji potrebno je skinuti i uvećavato da bi se videlo šta je pisano....
Većina kvarova je pucanje (odpunktovanja) žičica. Jednostavno se umesto originalne žice zalemi bakarna "licna" deblja ili dve tanje.....
E sad ko je god to radio ova "jednostavna" radnja zadaje mnogima glavobolje. A da ne kažem za nešto više i proveru ECUa.....
Ja sam malo više otišao pa ću ispričati šta se može i ako neko ima još veća iskustva veoma bi voleo da ih podeli.
Oko lemljenja samih pinova svako je već puno pisao ja jedino šta mogu reći sve gde se planira lemiti mora se oštrim predmetom očistiti (ogrebati oksid) lemna površina. Ja naprimer na pinovima oštrom burgijom (0.5-0.6-0.8 za bušenje štampanih veza) sastružem do crvenila bakra ispod prvog sloja. Voditi računa da burgija ne uhvati želatin povuće i pokidati sve okolo. Istom burgijom bez okretaja "izgreben" lemnu tačku na keramici. U koliko se uništi na slici se vide kondenzatori koji izlaze na određene pinove pa se mogu i tu lemiti za nedaj bože. Mada neko odma i tu lemi ako mu je lakše i sigurnije.
A kako ispitati radi sigurnosti ako ne radi pored svih lemova......
Možemo proveriti napajanja na ploči . Postoje tri napajanja od 5v. Jedno ide za integralce. Jedno je jedan napon na senzor papučice a drugi je za drugi napon drugog senzora papućice. E sad po šemi se vide koji sve senzori se još kače na te napone. Često automehaničari kada nemaju jedan napon prespoje na samoj papučici drugim pa reše problem. Radi još koliko radi....
Mogu se ispitati još Fetovi od bobina i to sa onim univerzalnim testerom tranzistora. Kolektor (drejn) ide na pinove, Emitor (sors) ide na masu kućišta, baza (gejt) tankom iglom se dodirne kroz žele i pritisne taster za test. Meni kada je ispravno prikaže da je običan tranzistor ali će pre biti neki MOSFET ili tako nešto. Ako je neki crkao može se nešto unutra ugraditi to ostavljam ko je koliko vešt i dali se isplati tako nešto raditi ali u suštini može. Postoje još tri čipa u kome se nalaze po četri MOSFETA koji daju mase raznim špulnama , injektore, grejačima landa sonde, EGR ventilu..... Njih menjati premošćavati .... sumnjam u uspeh. I može se proveriti još deo za leptir gasa .....
Uglavnom ako neko ima još nešto voleo bi da podeli više radi kurizioteta šta se sve može opraviti nego radi komercijalnih opravki.....
VRSTA VOZILA: (Opel Zafira Corsa Astra)
PROIZVOĐAČ: (Opel)
MODEL: (Z18XE)
GODIŠTE: Dvehiljade i neko
****************************
PREDMET SERVISIRANJA: (ECU)
IME/PROIZVOĐAČ: Simens
****************************
SIMPTOMI:
Većinom prikaže kao grešku papučicu gasa ili Bobinu ili bilo šta
Možda nekome pomogne a većina će se naježiti kad samo čuju famozni ECU od 1.8.
A zašto ?
Prvo od samog otvaranja ECUa , dok se odstrani veoma čvrs lepak pa potom iskrivi poklopaca pa se vidi onaj lep čvrst želatin u koji je elektronika ulivena i kad se povuče počupa dosta žičica.......
A što se tiče lemljenja žičica ne samo strpljenja iskustva i patnje. Posle četri pet uništenih računara i pomisli da ih više nikad u ruke neuzmem .....
Odradio sam ovu sličicu i nekome a meni pogotovo može pomoći puno..... U visokoj je rezoluciji potrebno je skinuti i uvećavato da bi se videlo šta je pisano....
Većina kvarova je pucanje (odpunktovanja) žičica. Jednostavno se umesto originalne žice zalemi bakarna "licna" deblja ili dve tanje.....
E sad ko je god to radio ova "jednostavna" radnja zadaje mnogima glavobolje. A da ne kažem za nešto više i proveru ECUa.....
Ja sam malo više otišao pa ću ispričati šta se može i ako neko ima još veća iskustva veoma bi voleo da ih podeli.
Oko lemljenja samih pinova svako je već puno pisao ja jedino šta mogu reći sve gde se planira lemiti mora se oštrim predmetom očistiti (ogrebati oksid) lemna površina. Ja naprimer na pinovima oštrom burgijom (0.5-0.6-0.8 za bušenje štampanih veza) sastružem do crvenila bakra ispod prvog sloja. Voditi računa da burgija ne uhvati želatin povuće i pokidati sve okolo. Istom burgijom bez okretaja "izgreben" lemnu tačku na keramici. U koliko se uništi na slici se vide kondenzatori koji izlaze na određene pinove pa se mogu i tu lemiti za nedaj bože. Mada neko odma i tu lemi ako mu je lakše i sigurnije.
A kako ispitati radi sigurnosti ako ne radi pored svih lemova......
Možemo proveriti napajanja na ploči . Postoje tri napajanja od 5v. Jedno ide za integralce. Jedno je jedan napon na senzor papučice a drugi je za drugi napon drugog senzora papućice. E sad po šemi se vide koji sve senzori se još kače na te napone. Često automehaničari kada nemaju jedan napon prespoje na samoj papučici drugim pa reše problem. Radi još koliko radi....
Mogu se ispitati još Fetovi od bobina i to sa onim univerzalnim testerom tranzistora. Kolektor (drejn) ide na pinove, Emitor (sors) ide na masu kućišta, baza (gejt) tankom iglom se dodirne kroz žele i pritisne taster za test. Meni kada je ispravno prikaže da je običan tranzistor ali će pre biti neki MOSFET ili tako nešto. Ako je neki crkao može se nešto unutra ugraditi to ostavljam ko je koliko vešt i dali se isplati tako nešto raditi ali u suštini može. Postoje još tri čipa u kome se nalaze po četri MOSFETA koji daju mase raznim špulnama , injektore, grejačima landa sonde, EGR ventilu..... Njih menjati premošćavati .... sumnjam u uspeh. I može se proveriti još deo za leptir gasa .....
Uglavnom ako neko ima još nešto voleo bi da podeli više radi kurizioteta šta se sve može opraviti nego radi komercijalnih opravki.....