EDU Isuzu 1.7 provera drajvera dizel pumpe

Autoelektronika - Elektronski sistemi u vozilu

Urednik: Barbarella56

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
RadovanPetkovic
_
_
Postovi: 58
Pridružen: 07 Avg 2018, 17:18
Location: kikinda
Specialty: automotive

EDU Isuzu 1.7 provera drajvera dizel pumpe

Post napisao RadovanPetkovic » 04 Jan 2020, 20:46

AUTO ELEKTRONIKA
VRSTA VOZILA: Opel Isuzu 1.7
PROIZVOĐAČ: Opel
MODEL: Astra Corsa....
GODIŠTE:dvehiljadite
****************************
PREDMET SERVISIRANJA:EDU

****************************

SIMPTOMI:
Auto neće da upali


PREDUZETE RADNJE:
Popravka i ispitivanje EDU


Čest problem kod Isuzu motora je ovaj uređaj . Koliko su motori istrajni toliko ova elektronika pravi problem. S jedinim razlogom jer se nalazi na najnezgodnijem mestu. To jest nalazi se iznad izduvne grane gde je veoma visoka temperatura. Pošto elektronika osciluje visokom frekvenciom i podiže napon preko prigušnice . Dešavaju se hladni lemovi tj izgara lem oko određenih pinova. Neću pričati o samoj opravci jer toga ima dosta na internetu. I sami automehaničari ih rešavaju, sve dok nedođe do komplikovanih kvarova tj do tolikog oštećenja da to laici nemogu rešiti. Opisaću postupak provere samog EDUa (A107) jer majstori nikad nisu sigurni o ispravnosti dela. A prosta zamena je skupa oko stotinak i više €.
Za proveru od materijala je potrebno sledeće
1. Izvor 12V bar 5A. Masa na pin 12 ili 7 ili kućišta. +12v pin 7 ili 4
2. Rele 12-24V . Idealno je nabaviti originalni ventil za gorivo jer samo sa njim su realni uslovi Y132 između pinova 20 i 14
3. Izvor frekvencije od 0 do 1khz. Na pin 22. Idealan PWM oscilator
4. Šema i dobra volja :)

Posle povezivanja i startovanja uređaj mora da povuče max 5A i da može stabilno da radi. Bilo koje promene u radu ili gubljenje snage ventila uređaj delimično radi i na autu će praviti problema. Edu je u stvari samo DRAJVER tj pojačavač napona i snage za rad ventila a upravlja ga sam ECU tj motorni računar. većina majstora misli da je EDU računar ali to je " samo " snagaš koji je dodat ECU motornom računaru. Pri ispitivanju PWM glumi ECU motorni računar. Pin 25 je povratna informacija ECU računaru da li je drajver EDU u ispravnom režimu......
To je otprilike sve o tome na snimku se može videti kako se na stolu ispituje EDU.
https://www.youtube.com/watch?v=fOayI74P02w&t=27s
Prilog
EDU.jpg

boniing
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 16 Jul 2021, 19:27
Location: Zagreb
Contact person: Ivan
Specialty: audio

Re: EDU Isuzu 1.7 provera drajvera dizel pumpe

Post napisao boniing » 05 Nov 2021, 23:39

IMAG0095.jpg
Popravio sam desetak elektronike za motor 1.7 DTI.
Moje iskustvo je:
- velika većina problema su slabi spojevi na lemnim spojevima, toplina, vibracije...obavezno ponovno zalemiti sve spojeve,
- problem je stabilizator napona, kućište TO-220, preporučujem zamjenu starog s novim 7809,
- spojite neke od priključaka dodatnom žicom,
- Imao sam problem sa el-co 10uF/35V, obavezno ih zamijeni el-co ali novi moraju biti otporni na visoke temperature,
- Loš spoj na otpornicima od 220 Ohma, serijski spoj, SDM, na ploči, obavezno ih ponovno zalemiti.

RadovanPetkovic
_
_
Postovi: 58
Pridružen: 07 Avg 2018, 17:18
Location: kikinda
Specialty: automotive

Re: EDU Isuzu 1.7 provera drajvera dizel pumpe

Post napisao RadovanPetkovic » 01 Dec 2021, 10:29

Vidim da imaš puno iskustva. Jesi li imao ovakvo : Na stolu EDU radi sa originalnim ventilom odlično , uporedo isto radi kao drugi ispravan. Oba stavim na automobil jedan auto radi a drugi neradi?
Šema je delimična nedostaje deo sa logičkim kolima. Ja sam počeo skidati šemu i ostala mi je u rukopisu otprilike koliko i ova. Jedan kolega iz Belorusije je postavio na forum pre mene. Malo sam popravio i razjasnio šemu sa bojma da se lakše shvati šta se radi i dešava u ovoj "čarobnoj" kutijici
Prilog
Donji deo.jpg
Edu IC.jpg
EDU Šema.jpg
Gornji deo.jpg

boniing
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 16 Jul 2021, 19:27
Location: Zagreb
Contact person: Ivan
Specialty: audio

Re: EDU Isuzu 1.7 provera drajvera dizel pumpe

Post napisao boniing » 21 Mar 2022, 11:46

Od svih koje sam radio do sada, takav slučaj nisam imao.
Ona koja je radila na stolu radila je i u autu.
Ne moraš je niti spajati na ventil, čuješ uhom oscilacije, i napon mjeriš instrumentom.

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Autoelektronika”