Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Urednik: Barbarella56
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
pozdrav svima!
Pokušavam da odgonetnem da li imam ili nemam problem u vezi punjenja akumulatora na autu. Kod majstora (autoelektričara) još nisam bio. Problem je sledeći: Da li je normalno da, mereno na klemama akumulatora napon bude oko 14v pri uključenom motoru, bez potrošača, a kada se potrošači uključe (svetla, ventilator grejanja, grejač zadnjeg stakla), napon padne na oko 12,8v do 13v i tu i ostane .Napon se ne menja ni sa promenom broja obrtaja motora. Manifestacije problema: ujutro, elektropokretač ne "zavergla" punom sanagom već ima ono kratko početno mučenje od sekund, dva pa tek onda upali. Na instrument tabli nema znakova da lampica (akumulator) svetli ili žmirka. Inače ona je ispravna (provereno). Do sada sam menjao na alternatoru regler a na elektropokretaču uradio komplet reviziju (zamena četkica i biksni). Akumulator je nov Exside 62Ah (640A).
Pokušavam da odgonetnem da li imam ili nemam problem u vezi punjenja akumulatora na autu. Kod majstora (autoelektričara) još nisam bio. Problem je sledeći: Da li je normalno da, mereno na klemama akumulatora napon bude oko 14v pri uključenom motoru, bez potrošača, a kada se potrošači uključe (svetla, ventilator grejanja, grejač zadnjeg stakla), napon padne na oko 12,8v do 13v i tu i ostane .Napon se ne menja ni sa promenom broja obrtaja motora. Manifestacije problema: ujutro, elektropokretač ne "zavergla" punom sanagom već ima ono kratko početno mučenje od sekund, dva pa tek onda upali. Na instrument tabli nema znakova da lampica (akumulator) svetli ili žmirka. Inače ona je ispravna (provereno). Do sada sam menjao na alternatoru regler a na elektropokretaču uradio komplet reviziju (zamena četkica i biksni). Akumulator je nov Exside 62Ah (640A).
Zadnja izmena: miland, dana 08 Jan 2009, 11:47, ukupno menjano 1 put.
- cacko85
- gx
- Postovi: 1746
- Pridružen: 03 Dec 2008, 17:51
- Location: Macedonia
- Contact person: Slavche
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Sveti Nikole
- Kontakt:
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Napon sta kazes da je,treba da je taj, t.e. normalan je. Odprilika su tie naponi.
A sto kazes da akumulator ti je nov a nasabajle imas problem mozda imas problem sa alanserom pogotovo so cetkicima.
Ali ako ne se razbiras od tome najarno ti je da nosis kod avtoelektricar.

A sto kazes da akumulator ti je nov a nasabajle imas problem mozda imas problem sa alanserom pogotovo so cetkicima.
Ali ako ne se razbiras od tome najarno ti je da nosis kod avtoelektricar.

www.facebook.com/slavceelectronics
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Naponi su ti u granicama dobrog, kao sto ti je rekao i cacko85.
Na ovakvoh hladnoci kada se ulje u motoru zgusne kao i podmaz na kliznim povrsinama ne mozes da ocekujes da ti upali na pola kljuca. Nisi rekao kako ti pali posle u toku dana nakon voznje kada je motor topao, ako ti kasnije pali dobro mislim da nemas potrebe da ides kod AE
Na ovakvoh hladnoci kada se ulje u motoru zgusne kao i podmaz na kliznim povrsinama ne mozes da ocekujes da ti upali na pola kljuca. Nisi rekao kako ti pali posle u toku dana nakon voznje kada je motor topao, ako ti kasnije pali dobro mislim da nemas potrebe da ides kod AE
Sigurno mu pregoreo neki otpornik
- tanebosev
- ___
- Postovi: 295
- Pridružen: 15 Jul 2008, 16:24
- Location: Makedonija
- Contact person: Tane
- Phone number: 0038932443721
- Lokacija: Sveti Nikole
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
na ovo vreme nemozes da ocekujes da pale kao sto je rekao kolega na pola kluc.
proveri nakon 15-20 min radnja motora dali tako pali.
proveri nakon 15-20 min radnja motora dali tako pali.
Tane
- vlatkocopa
- gx
- Postovi: 3030
- Pridružen: 04 Jun 2008, 22:41
- Location: Makedonija-Kumanovo
- Contact person: Vlado
- Phone number: 0038931420808
- Specialty: tv
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Ma zgusne se i ulje od hladnoce,a negde davno sam procitao da pre prvog paljenja treba malo opteretiti akumulator kao naprimer jedno 30-tak sekundi sa srednjim svetlom.Ne znam koliko je to pouzdano?
Za sjaj u očima, rumenilo u licu i lepršav hod - koristite kozmetiku -Šljivovica a moze i domaca jabukovaca ..:))
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Ovde se ne radi o problemu akumulatora nego je problem niska temperatura za ulje i podmaz i ti elementi se tesko pomeraju prvi put iz stanja mirovanja.
Sigurno mu pregoreo neki otpornik
- tanebosev
- ___
- Postovi: 295
- Pridružen: 15 Jul 2008, 16:24
- Location: Makedonija
- Contact person: Tane
- Phone number: 0038932443721
- Lokacija: Sveti Nikole
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
ja sam ovo isto cuo ali da ostavis kontakt 30-tak sekundi ne i opterecenje so sredno svetlo ili slicnovlatkocopa je napisao:Ma zgusne se i ulje od hladnoce,a negde davno sam procitao da pre prvog paljenja treba malo opteretiti akumulator kao naprimer jedno 30-tak sekundi sa srednjim svetlom.Ne znam koliko je to pouzdano?
Tane
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
pozdrav,
ja sam postavio ovo pitanje iz razloga što sam imao sličnih problema i sa prethodnim akumulatorom koji je bio 2006. godište. Malo po malo on je "tonuo" na jutarnjem paljenju dok nije izdao načisto na -5, posle mirovanja vozila od nekih 36 sati.Malo je rano da izda za nepune dve godine eksploatacije (nije i nemoguće). Veoma slično se dešava i sada samo što je ovaj aku nov i jači. Druga stvar, razgovarajući sa nekim kolegama sa posla koji imaju veze sa elektronikom (nisu auto električari), došao sam u zabludu da li imam problem ili nemam. Jedni kažu da napon pri uključenim potrošačima nikako ne sme da padne ispod 13.5v a drugi kažu da sme . Zato sam ja pitao za Vaše mišljenje i savet. Jasno je meni da na -8 ne može da pali na pola ključa ali mi je jasno i to da sam palio sa "Teslinim" akumulatorom (asconu) nekoliko jutara na Žabljaku na -20. Kako se sada ponaša ovaj akumulator, čisto sumnjam da bi to podneo.
ja sam postavio ovo pitanje iz razloga što sam imao sličnih problema i sa prethodnim akumulatorom koji je bio 2006. godište. Malo po malo on je "tonuo" na jutarnjem paljenju dok nije izdao načisto na -5, posle mirovanja vozila od nekih 36 sati.Malo je rano da izda za nepune dve godine eksploatacije (nije i nemoguće). Veoma slično se dešava i sada samo što je ovaj aku nov i jači. Druga stvar, razgovarajući sa nekim kolegama sa posla koji imaju veze sa elektronikom (nisu auto električari), došao sam u zabludu da li imam problem ili nemam. Jedni kažu da napon pri uključenim potrošačima nikako ne sme da padne ispod 13.5v a drugi kažu da sme . Zato sam ja pitao za Vaše mišljenje i savet. Jasno je meni da na -8 ne može da pali na pola ključa ali mi je jasno i to da sam palio sa "Teslinim" akumulatorom (asconu) nekoliko jutara na Žabljaku na -20. Kako se sada ponaša ovaj akumulator, čisto sumnjam da bi to podneo.
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
khm.. mislim da nije kod tebe problem punjenje (altenator)
ili je ugao paljenja pomeren na ranije pa ti zato teze vrti i skoro zastane ili je aku los
i nikakvo cudo ako je taman izasla ili nije garancija da je aku zvekno nema dobar kapacitet i sl.
a to zima ulje vremenski uslovi onda oni na sibiru se nebi nikad ni vozili
ili je ugao paljenja pomeren na ranije pa ti zato teze vrti i skoro zastane ili je aku los
i nikakvo cudo ako je taman izasla ili nije garancija da je aku zvekno nema dobar kapacitet i sl.
a to zima ulje vremenski uslovi onda oni na sibiru se nebi nikad ni vozili

proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
- Stolle
- Preminuo
- Postovi: 19099
- Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
- Location: Srbija
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Dimitrovgrad
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Najverovatnije je do hladnoće.Zgusne se ulje,sve se ohladi.
Imam isto Exide akumulator 45Ah,skoro tri godine.Svake zime,normalno,treba malo više zaverglati.Ne vozim svaki dan,zbog hladnoće se i sam akumulator prazni,a tu su na st.by: radio,daljinsko zaključavanje,alarm,sat, a sve to kad se sakupi,nije baš zanemarljivo i to dodatno prazni akumulator.Svake zime je tako,evo devet godina sa istim autom.Ponekad, ako ne vozim nedelju dana, trebam i dopuniti akumulator (par puta u toku zime ), inače ne upali.Imao sam i BOSH i isti slučaj .Kad vozim,relacije su veoma kratke,tako da nema kad da se dopuni,samo ga još više ispraznim.Kad prođe hladnoća,sve je sasvim ok!
Najbolje rešenje,garaža u kući,a još ako ima parno...barem da cevi prolaze...idealno.
Ako je i kod tebe slično,onda je verovatno sve u redu.
*** Napon sistema za punjenje je kod većih vozila podešen na vrednost od 14,00V (minimalna još
dozvoljena 13,90V), pa do 14,40V.
*** slabo punjenje, ispod 13,9 V (greška na regulatoru napona automobila)
Proveravanje napona punjenja u vozilu može se vršiti na način:
- U vozilo se stavi potpuno napunjen, ispravan akumulator i startuje se motor. Na polne izvode
akumulatora priključuje se voltmetar. Nakon tri minita rada motora pod „štand“ gasom meri se napon
punjenja.
Imam isto Exide akumulator 45Ah,skoro tri godine.Svake zime,normalno,treba malo više zaverglati.Ne vozim svaki dan,zbog hladnoće se i sam akumulator prazni,a tu su na st.by: radio,daljinsko zaključavanje,alarm,sat, a sve to kad se sakupi,nije baš zanemarljivo i to dodatno prazni akumulator.Svake zime je tako,evo devet godina sa istim autom.Ponekad, ako ne vozim nedelju dana, trebam i dopuniti akumulator (par puta u toku zime ), inače ne upali.Imao sam i BOSH i isti slučaj .Kad vozim,relacije su veoma kratke,tako da nema kad da se dopuni,samo ga još više ispraznim.Kad prođe hladnoća,sve je sasvim ok!
Najbolje rešenje,garaža u kući,a još ako ima parno...barem da cevi prolaze...idealno.
Ako je i kod tebe slično,onda je verovatno sve u redu.
*** Napon sistema za punjenje je kod većih vozila podešen na vrednost od 14,00V (minimalna još
dozvoljena 13,90V), pa do 14,40V.
*** slabo punjenje, ispod 13,9 V (greška na regulatoru napona automobila)
Proveravanje napona punjenja u vozilu može se vršiti na način:
- U vozilo se stavi potpuno napunjen, ispravan akumulator i startuje se motor. Na polne izvode
akumulatora priključuje se voltmetar. Nakon tri minita rada motora pod „štand“ gasom meri se napon
punjenja.
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"
- tom
- gxu
- Postovi: 2297
- Pridružen: 23 Apr 2007, 20:01
- Location: Strumica
- Contact person: TOME
- Specialty: tv
- Lokacija: Makedonija
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Usput da napomenem da jedno od pravila za paljenje motora na bilo kakvom vozilu zimi ili leti je da se prvo pritisne i drzati pritisnutu spojku(kuplunga) do kraja kako bi odvojio motor od transmisije i na taj nacin eliminisao dodatni otpor i tek tada startovati motor...
TOME
- Stolle
- Preminuo
- Postovi: 19099
- Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
- Location: Srbija
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Dimitrovgrad
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Zaboravio sam,30 sekundi na kratkim svetlima je sigurno previše.Ako je oslabio,onda će ga to dokrajčiti.čitao sam i ja o tome,ali koliko pamtim,vrlo kratko ablendovanje i to bi bilo to.Nisam siguran u tu metodu,a iskreno,nisam ni probao.
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"
- JaroslavBires
- ___
- Postovi: 392
- Pridružen: 25 Okt 2007, 19:06
- Location: Stara Pazova
- Specialty: whitegoods
- Lokacija: Stara Pazova
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Zato u manualu za Ladu piše kada su temperature niže, koristiti ređe ulje ( ima neka mini tablica a po sećanju otprilike oko 0*C ide ulje 5 viskoziteta, a mi svi sipamo multigradno 15/40, što bi se reklo mnogo gušće prema uslovima!)buzdumra je napisao:a to zima ulje vremenski uslovi onda oni na sibiru se nebi nikad ni vozili
Meni se desilo, dok sam vozio Aleka sa Ladinim motorom, te zime je bilo oko -24*C i pokrenem ti ja motor, pod saugom normalno veći obrtaji motora, i izađem da očistim šoferku, kad nešto prska-- a meni izbila gumica filtera ulja i šiba ulje! Malo grejanja fenom za boju, novi filter i ređe ulje u motor i idemo dalje!

Možda ne znam, al' znam, ko zna! 

- vlatkocopa
- gx
- Postovi: 3030
- Pridružen: 04 Jun 2008, 22:41
- Location: Makedonija-Kumanovo
- Contact person: Vlado
- Phone number: 0038931420808
- Specialty: tv
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Slazem se 200% sa kolegom Tom-om,OBAVEZNO kumplug(ja to stalno koristim bilo zimi ili leti ili dali bio u brzini ili ne..)
posto aj sto mora alnaser da okrece gusto ulje u motoru,pa ne mora i u menjacu,a u njega je bas gusto SAE 80-90.
A ono sa svetlima i 30 sekundi,ako je akumulator otiso tih 30 sekundi su nula prema struji koju mora dati (ako ima duse ) za verglanje....Isto sam i ja nadopunjavao aku. punjacem,kad sam stalno vozio na kratke relacije,pogotovo zimi...posto stvarno je sve to nemoguce da za tako kratko vreme alternator sve nadoknadi.Zlatno pravilo:dobro nastelovano palenje,platine,kapa,kabli i i svecice (i normalno kvalitetan benzin)posto sam imao slucaj da izvadim led iz lonceta od karburatora...a za dizele nove grejace(koji ih imaju),aditiv u nafti i normalno DOOOBAR akumulator....
posto aj sto mora alnaser da okrece gusto ulje u motoru,pa ne mora i u menjacu,a u njega je bas gusto SAE 80-90.
A ono sa svetlima i 30 sekundi,ako je akumulator otiso tih 30 sekundi su nula prema struji koju mora dati (ako ima duse ) za verglanje....Isto sam i ja nadopunjavao aku. punjacem,kad sam stalno vozio na kratke relacije,pogotovo zimi...posto stvarno je sve to nemoguce da za tako kratko vreme alternator sve nadoknadi.Zlatno pravilo:dobro nastelovano palenje,platine,kapa,kabli i i svecice (i normalno kvalitetan benzin)posto sam imao slucaj da izvadim led iz lonceta od karburatora...a za dizele nove grejace(koji ih imaju),aditiv u nafti i normalno DOOOBAR akumulator....
Za sjaj u očima, rumenilo u licu i lepršav hod - koristite kozmetiku -Šljivovica a moze i domaca jabukovaca ..:))
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
ako hoces da provjeris akumulator tj, dali je napunjen, ukljuci duga svjetla ( motor ugasen) i drzi ga tako oko 5 minuta, ostavi akumulator oko minut da se povrati i prikljuci voltmetar, ako je napon izmedju 12.5-12.7 volti akumulator je pun,
ako je nize od 12.40 tad je vec poluprazan i treba da se dopuni. nakon punjenja ga prikljuci na auto i skini dovod napona na bobinu, i veglaj auto nekih 15ak sekundi, ako u toku verglanja napon padne ispod 9.5 volti ( na ovoj temperraturi oko -5 moze i na 9.2, 9.3, ond aje akumulator u redu. ako je nize od 9, ili 8, 7.5 mozes da ga bacis.
naravno prije ovog testa provjeri dali su svi spojevi u redu, tj da na klemama nema korozije, ako ima ocisti ih sa sodom bikarbonom i vodom, i cvrsto zategni, bakarne provodnike spojene na masu ( pletenica, i crveni kabl debelog presjeka koji ide na anlaser i alternator takodje pregledaj, i dobro ocisiti, zategni kais na alternatoru.
Ako si to sve uradio, i dalje bude isto, tek onda moze da bude nesto do alternatora ili startera
pozdrav
ako je nize od 12.40 tad je vec poluprazan i treba da se dopuni. nakon punjenja ga prikljuci na auto i skini dovod napona na bobinu, i veglaj auto nekih 15ak sekundi, ako u toku verglanja napon padne ispod 9.5 volti ( na ovoj temperraturi oko -5 moze i na 9.2, 9.3, ond aje akumulator u redu. ako je nize od 9, ili 8, 7.5 mozes da ga bacis.
naravno prije ovog testa provjeri dali su svi spojevi u redu, tj da na klemama nema korozije, ako ima ocisti ih sa sodom bikarbonom i vodom, i cvrsto zategni, bakarne provodnike spojene na masu ( pletenica, i crveni kabl debelog presjeka koji ide na anlaser i alternator takodje pregledaj, i dobro ocisiti, zategni kais na alternatoru.
Ako si to sve uradio, i dalje bude isto, tek onda moze da bude nesto do alternatora ili startera
pozdrav
-
- _
- Postovi: 12
- Pridružen: 21 Feb 2009, 19:02
- Location: BiH,USK,Cazin
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Kolega,provjeri prvo napon na samom generatoru.Ako je on tu 14,3 to je ok a ako je na aku manji tada imaš pad napona i tu ti je problem kojeg ćeš riješiti tako što ćeš pojačati plus dovod a masu popraviti na šasiji,motoru i samom generatoru.Vidi da li ti se grije kontakt plusa na samom generatoru i ako je to zamijeni kontakt i očisti navoje a isto tako na samom spoju kod akumulatora.To je inače čest slučaj kod bilo kojeg Opela ali i provjeriti i zategnutost remena.Ja sam imao Omegu 6 godina i znam što je Opel te klase.Ako sve to nije urodilo plodom onda je kvar u samom generatoru kojeg predlažem da zamijeniš ili remontuješ.Pozdrav iz Cazina.
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
by MOBILTRONIC
problem kojeg ćeš riješiti tako što ćeš pojačati plus dovod a masu popraviti na šasiji,motoru
dobro kaže kolega,ja sam na vectri pravio novu masu prema motoru i sve ok
problem kojeg ćeš riješiti tako što ćeš pojačati plus dovod a masu popraviti na šasiji,motoru
dobro kaže kolega,ja sam na vectri pravio novu masu prema motoru i sve ok
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
Samo da dodam....imam Omegu '88, benzinzc 1800 Ccm.
Slican problem...bilo je tu svega (regler i akumulator), medjutim odem da preuzmem auto kod A.elektricara i u toku rada probno, skinem klemu sa akumulatora. Omega i dalje radi sve dok ne - ukljucim duga svetla ili sl. Inace sluzbeni stojadin i u takvim "testovima" radi nesmetano. Majstor kaze da je to sasvim OK, a ja vec par meseci posle toga normalno vozim auto...
Slican problem...bilo je tu svega (regler i akumulator), medjutim odem da preuzmem auto kod A.elektricara i u toku rada probno, skinem klemu sa akumulatora. Omega i dalje radi sve dok ne - ukljucim duga svetla ili sl. Inace sluzbeni stojadin i u takvim "testovima" radi nesmetano. Majstor kaze da je to sasvim OK, a ja vec par meseci posle toga normalno vozim auto...
- rubin_miki
- Preminuo
- Postovi: 3382
- Pridružen: 13 Avg 2006, 00:22
- Location: Prilep Makedonija
- Specialty: tv-multimedia
- Kontakt:
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
skidanje klemu sa akumulatora dok radi auto POSEBNO na novija vozila NE SME NI DA SE POMISLI........ode sve od elektronike posle..
ce da izadjem na televizor,a????
http://www.macedonium.org/makedonija.swf
http://www.macedonium.org/makedonija.swf
-
- _
- Postovi: 3
- Pridružen: 04 Mar 2009, 18:20
- Location: Pancevo
- Contact person: Goran Genic
- Specialty: automotive
- Lokacija: Pančevo
Re: Omega 2.0i 1991.g problem sa alternatorom?
kod benzinca moze slobodno da se skine akumulator (ili klema) po paljenju vozila jer ima stalnu potrošnju struje zbog svećica, dok kod dizela (pogotovu starijih generacija vozila koje nemaju kompjuter) valjalo bi upaliti makar poziciono svetlo i nema sta da crkne.
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
- 18 Odgovori
- 5540 Pregledano
-
Zadnji post napisao frigo
24 Sep 2008, 00:17
-
- 2 Odgovori
- 1984 Pregledano
-
Zadnji post napisao tvrkic
09 Apr 2009, 12:10
-
- 9 Odgovori
- 2055 Pregledano
-
Zadnji post napisao nec
18 Avg 2009, 18:28
-
- 4 Odgovori
- 1695 Pregledano
-
Zadnji post napisao rrpisti
10 Dec 2009, 11:04
-
-
Citroen Xantia 9A problem sa ventilatorom kabine *RESENO*
napisao stojkePN » 18 Dec 2009, 00:24 » u Autoelektronika - 5 Odgovori
- 2309 Pregledano
-
Zadnji post napisao stojkePN
24 Apr 2010, 14:23
-
-
-
Fiat punto 55 problem sa zmigavcima! (RESENO)
napisao ljupco » 24 svi 2010, 19:28 » u Autoelektronika - 13 Odgovori
- 6200 Pregledano
-
Zadnji post napisao ljupco
25 svi 2010, 20:04
-
-
- 5 Odgovori
- 3388 Pregledano
-
Zadnji post napisao tvrkic
17 Jan 2011, 10:38
-
- 4 Odgovori
- 1441 Pregledano
-
Zadnji post napisao milan_lep
06 Mar 2011, 00:32