Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti-RESENO

Ovaj deo foruma je namenjen potrošačima, gde mogu postavljati pitanja vezana za korišćenje aparata ili potražiti informaciju o servisnim centrima. Morate biti registrovani da bi mogli pisati u forumu.
HOME -- SERVISERI -- EXPERT-TEAM

Moderatori: goranfri, nike

Pravila foruma
Morate biti registrovani da bi pisali u forumu. REGISTRACIJA
U slučaju da želite kontaktirati administratora molimo da to učinite na sledećem linku KONTAKT
baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti-RESENO

Postod baracuda » 15 Mar 2017, 22:03

Mozda temi ovde i nije mesto ali rekoh da pitam,a moderator ,ako smatra neka je premesti na neko drugo mesto.
Namerno sam je postavio ovde jer u ovo vreme gomila Set Top Boksova je pocela da se kvari a nekima je garancija skoro na isteku.Posto i sam volim da popravljam stvari interesuje me kao zvanicni serviseri neke firme ( a sigurno Vas ima na forumu),koliki je period odziva na reklamacije za prodavnice koje imaju ugovor sa Vama za reklamaciju.Meni je iz licnog iskustva pokvareni set top boks putovao do servisa celih 20 dana (Sumadija-BGD,nisam hteo da ga popravljam sam zbog garancije),a kada je stigao do servisa poslali su mi poruku da od momenta prijema tece servisni rok od 30 dana iako je proslo 20 dana od reklamacije.Zbog ovoga sam u problemu sa trgovcem jer posle isteka roka od 30 dana moram da se svadjam ili da tuzim,povlacim trzisnu inspekciju i sl.NI SET TOP BOKSA NI PARA JOS UVEK,a ROK ISTEKAO...Ima li ko kakav savet sa stanovista potrosaca ili realnog servisera da me nauci kako da postupim,jer i sam znam da su delovi i popravka nekada tesko dobavljivi,a ti uredjaji su zastareli i nema ih vise u prodaji(da ne pominjem marku uredjaja),a uredjaje je prodavala prehrambena prodavnica?
Poslednja izmena od baracuda u 19 Mar 2017, 21:02, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
cubica
gx
gx
Postovi: 3236
Pridružio se: 15 Nov 2006, 11:23
Location: IVANJICA
Specialty: tv-multimedia

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod cubica » 16 Mar 2017, 02:51

po mom misljenju....u tvom slucaju, krivica je do prodavca uredjaja..on je trebao da ti izda dokument sa datumom prijema reklamiranog uredjaja, tvojim podacima, br. FI, naziv urdjaja, opis kvara..i td...a sto je najvaznije, dokument je upucen centralnom servisu i tu jasno pise rok za izjasnjavanje i predlog resenja problema je 8 dana...i to pisanim putem da se izjasne.
Inace..sve servisne mreze za koje ja radim drze rok 30 dana za resenje problema, popravka na licu mesta, ili slanje i zamena delova ilina kraju i zamena celog uredjaja ali bilo sta od toga ...30 dana je rok za resenje problema.
Znaci..prodajno mesto je u ovom slucaju zakazalo..i nedaj Boze da im dovedes inspekciju..zavrsili bi sigurno karijeru.
Takodje, ako uredjaj ne moze da se popravi, ili vise nema na stanju u prodavnicama, centralni servis odobrava zamenu, salje prodavnici razduzenje i ti onda uzimas drugi po izboru, a novcano gledano ili doplatis ili ti se vrati novac..cak mozes i menjas brand i sl..
Iskustveno, nalog za zamenu gotovo po pravilu uvek ceka taj 30ti dan..tu bas nisam video nikad da se odmah odobri..
A moram, na kraju, i da primetim da je tvoje ponasanje krajnje korektno i za svaku pohvalu..prosto pa i da ne veruje covek..da znas samo sta rade musterije kad im se nesto pokvari, jauuu...

pozz,

cuby
PROSONIC is the best!

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 16 Mar 2017, 11:46

Hvala na savetu,prodavac se vadi da je boks poslao sutradan,kaze ima slip brze poste,ali ne mogu da shvatim da sam danas kada sam zvao prodavnicu dobio odgovor da cu sutra dobiti postom novi uredjaj,kazu da moj jos nisu preuzeli iz skladista,a u toku razgovora sa prodavcem mi stize poruka od servisa da je moj uredjaj popravljen!!!Ne bi me cudilo da mi posalju drugi popravljen,umesto novog jer na aparatu nema s/n vec samo na kutiji nalepnica.
Poslednja izmena od baracuda u 16 Mar 2017, 19:27, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
cubica
gx
gx
Postovi: 3236
Pridružio se: 15 Nov 2006, 11:23
Location: IVANJICA
Specialty: tv-multimedia

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod cubica » 16 Mar 2017, 13:52

pa napise ovako nesto i posle nema problema..sve se brzo resava i brzo udje u trag ...
cuby
Prikačeni fajlovi
scan.jpg
PROSONIC is the best!

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 16 Mar 2017, 19:20

Dobio sam ja papire prvog dana kada sam poslao STB na reklamaciju,na papirima nije zaokruzeno nista od opcija-popravka ,zamena,povracaj novca,vec samo formular iz prodavnice koji je prihvacen odmah po donosenju kompletnog uredjaja.Od momenta reklamacije do stizanja u servis proteklo je 20 dana,gde sam ja porukom od strane servisa 20 dana kasnije obavesten da je STB stigao na popravku i da od tog momenta pocinju da broje 30 dana za popravku.30 dana od reklamiranja je isteklo i ja sam trazio odmah sutradan da mi se resi u roku od par dana reklamacija ili ide inspekcija (to je danas).Iz razgovora sa poslovodjom sam saznao da je on kontaktirao servis i po njemu oni ga jos nisu uzeli u rad,navodno jos je u skladistu i da ce mi sutra poslati novi,A U TOKU RAZGOVORA SA POSLOVODJOM MI STIZE PORUKA OD SERVISA DA MI JE STB POPRAVLJEN I DA GA SALJU SUTRA PO KURIRU!!!!!!Sta ce mi poslati ne znam - nov,moj popravljen ili tudj popravljen (STB nema serijski broj na sebi),jer mi je nemoguce da u roku od 10 minuta od razgovora poslovodje sa servisom,i odmah zatim poslovodje sa mnom,STB bude preuzet iz magacina,popravljen i odgovoreno porukom i to sve u 1o minuta!!!SRBIJA BRALE!!!NEVEROVATNO!

Korisnikov avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 21373
Pridružio se: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod Stolle » 16 Mar 2017, 19:48

To sa inspekcijom čini mi se da ne funkcioniše više kao ranije. Ne znam napamet i precizno detalje, ali sad su napravili izgleda da sve mora preko suda. :?

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 16 Mar 2017, 20:01

Slazem se ali u ovom slucaju ja cekam boks jos par meseci (dok ga ne zavrse ),da ne potezem sud,a on dobija 50.000 kazne + 300.000(do 2.000.000) kazne na firmu odmah minimum od trzisne inspekcije,a verovatno i otkaz i to momentalan...Prosta racunica,koja nazalost zbog neprofesionalnosti u danasnje vreme nezaposlenosti ipak mislim da ima ucinka....i sve to zbog 3000 dinara i svoje lenjosti,ili naseg loseg sistema gde svako moze da radi kako mu se prohte...ne znam, mozda i gresim u ovakvom razmisljanju...Ali su ga svakako poslali za sutra,tako da mahanje inspekcijom mislim da ima smisla.Ko je imao bolje argumente - prodavac ili servis u medjusobnom prepucavanju ne znam.

Korisnikov avatar
filka
gx
gx
Postovi: 2271
Pridružio se: 13 Avg 2006, 10:38
Location: Kavadarci Makedonija
Specialty: tv

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod filka » 17 Mar 2017, 19:12

Ja neznam zasto ste se uhvatili da TRGOVAC mora da se brine za vas uredjaj posle prodaje.
U svakom garantnom listu fino pise da -Nakon crkavanja aparata koji je u garanciju-VLASNIK je duzan da ga prosledi do najblizi njemu ovlascen servis-ili da ga posalje u originalnom pakovanju u centralni servis,ako u njegovom mestu nema Ovlascen servis i pri tome ce mu refundiraju pare za transport.
Samo u nasem okruzenju i u nase Banane drzave-Trgovci hoce da poljube u dupe svaku musteriju i nastaju ovakve situacije.
Ja radim garancije za skoro sve uvoznike u MK,nisam nikad izdao papir za prijem aparata u mom servisu.Centralni servis otvori radni nalog za taj aparat koji je primljen kod mene i taj se nalog otvori u roku od jedan dan nakon prijema i tece zakonski rok.Sva komunikacija sa svim firmama obavljam preko Maila "nikako telefon" i od tog pisanog dokaza nema boljeg....
P.S Uzvinjavam se-sada gledam panasonicovu garanciju i za dve drazave je razlicno.
Kod nas pise da se aparat odnese u najblizi servis,a u Srbiju da defekt treba da bude otklonjen od TRGOVCA....
-će izginemo ki Mančester

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 17 Mar 2017, 20:02

Filka,da li ste nekada resili reklamaciju da stranci posaljete TUDJ POLOVAN UREDJAJ UMESTO NOVOG?!To sam ja danas dobio od servisa,direktno na moju adresu,znaci ne popravljen svoj,ne nov,ne novac nazad vec POLOVAN DRUGI UREDJAJ!!!SRAMOTA!Ovaj put necu biti fin uopste!

Korisnikov avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19443
Pridružio se: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Fiksni telefon: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod fanzo » 17 Mar 2017, 21:24

Kod nas u Srbiji po novom zakonu o zaštiti potrošača, reklamirani uređaj se prijavljuje kod prodavca kod koga si ga kupio. Trgovac zatim prosleđuje uređaj gde treba (na servis). PRITOM MORA IZDATI POTVRDU O PRIJEMU APARATA NA SERVIS/REKLAMACIJU.

U prvih 6 meseci od dana kupovine IZRIČITA JE SAGLASNOST KUPCA NA PAPIRU SVOJERUČNIM POTPISOM da li: želi popravku, zamenu uređaja ili povrat novca !
Što znači da u prvih 6 meseci validna je samo odluka kupca i to obavezno na papiru, nikako usmenim putem.
Papir za reklamaciju koji treba popuniti traži se od prodavca !

U kasnijem roku reklamacija može biti rešena samo popravkom, odnosno vraćanjem novca ili zamenom uređaja ako isti ne može da se popravi ili su troškovi popravke preveliki i neisplativi i o tome servis odlučuje. Ili odbijanjem. ODLUKU O TOME MORA KUPCU SAOPŠTITI U ROKU 8 DANA.

ROK ZA POPRAVKU je "Razuman rok" (ovo je najlepši deo zakona o reklamacijama). Ne postoji zakonski definisan rok za popravku.

*********************
Za uređaje koji imaju garanciju 24 meseca nije potreban servisni list koji prati dokumentaciju uz uređaj. Potreban je samo fiskalni isečak.
Sve preko 24 meseca potrebna je i servisna kljižica i FI.

Kutija/pakovanje nije neophodno, osim u prvih 6 meseci.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Korisnikov avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19443
Pridružio se: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Fiksni telefon: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod fanzo » 17 Mar 2017, 21:31

GARANCIJA NA REZERVNE DELOVE. (Pravo na reklamaciju).
Važi uz fiskalni isečak i u trajanju je 6 meseci.

Pravo na reklamaciju nakon izvršenog servisa. Nakon isteka garancije, bilo kada.
6 meseci. Uz račun servisa.
Drugačiji uslovi (kraće pravo na reklamaciju ili bez reklamacije) mogući su u prethodnom dogovoru sa kupcem. Kupac mora dati pismenu saglasnost.


ROK ZA ODGOVOR KUPCU O ODLUCI 8 DANA. Predračun i slično.
Rok za izvršenje servisiranja razuman rok.
Dovoljno je usmeno obaveštenje i usmena saglasnost.
Prijava kvara pismena.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 17 Mar 2017, 21:46

Da li ima pravo da mi zameni MOJ uredjaj sa POLOVNIM DRUGIM ISTIM?Ili mora da mi da NOV a ne polovan?Razuman rok za servis ne postoji ali prodavac ima rok od 30 dana da resi reklamaciju.Nisam dobio ni svoju kutiju-serijski broj se razlikuje a STB je izgreban na poklopcu a daljinski prasnjav i koriscen-znaci vidno polovan.Doduse ispravan i vracen na fabricka podesavanja kao da nije koriscen.Po meni nije isto ako se aparat koristi u kladionici non stop ili u vikendici recimo.Ovom uredjaju je garancija 2 godine i pred istekom je za koji mesec.

Korisnikov avatar
ivan_trle
gxu
gxu
Postovi: 584
Pridružio se: 18 Dec 2010, 16:44
Location: Srbija
Kontakt osoba: Ivan
Lokacija: Veliko Gradište

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod ivan_trle » 17 Mar 2017, 22:13

Koliko sam ja shvatio celu tu politiku oko reklamacije, uvoznik/dobavljač/prodavac daje određenu garancju i obavezuje se da će u tom roku uređaj raditi po specifikacijama proizvođača (biti ispravan).
Ako se u toku garantnog roka uređaj pokvari, a nije "viša sila", onda je na davaocu garancije obaveza da uređaj dovede u ISPRAVNO stanje makar to značilo popravka tog uređaja ili zamena ISTIM ISPRAVNIM (novim ili polovnim, svejedno), ali mora da radi do isteka garantnog roka.
U tvom slučaju, misllim da oni nisu uradili ništa pogrešno ali su odradili neprofesionalno...

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 17 Mar 2017, 22:28

Nigde nisam mogao da nadjem podatak da je zamena uredjaja sa polovnim dozvoljena,i ovo me bas interesuje,jer planiram sutra da posetim prodavca,ali mi vas komentar nije jasan: "ili zamena ISTIM ISPRAVNIM (novim ili polovnim, svejedno)".Gde ovo pise?Znaci kupite kola,imaju garanciju 5 godina,sva su izlupana ali kotrljaju(udario ih grad na placu),i ona mogu da posluze kao trajna zamena nekome kome je motor otkazao,pa servis nije u stanju da resi ???Koliko ja znam mora da se pita,ponudi resenje i to resenje prihvati od strane kupca a ne da servis radi kako mu volja,a ovom slucaju,ja njihovu odluku moram da raspravim sa prodavcem koji je CUO za servis samo onda kada je poslao uredjaj u isti???Moze li neko da potvrdi ovo 100% ako zna,da li je zamena polovnim uredjajima dozvoljena?

Korisnikov avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 21373
Pridružio se: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod Stolle » 17 Mar 2017, 22:35

Zahtev za otklanjanje nesaobraznosti
Član 52

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;
4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.
Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača. Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.
Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze. Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Prava iz stava 1. ovog člana ne utiču na pravo potrošača da zahteva od prodavca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.


3. Garancija
Davalac garancije i garantni list
Član 54

Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.
Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o:
1) pravima koja potrošač ima na osnovu ovog zakona i da garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača koja proizilaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru;
2) nazivu i adresi davaoca garancije;
3) nazivu i adresi prodavca ako on nije istovremeno i davalac garancije;
4) datumu predaje robe potrošaču;
5) podatke koji identifikuju robu (model, tip, serijski broj i sl.);
6) sadržini garancije, uslovima i postupku ostvarivanja prava iz garancije;
7) trajanju garantnog roka i prostornom važenju garancije.
Davalac garancije je dužan da na zahtev potrošača izda garantni list iz stava 2. ovog člana, koji se po pravilu sačinjava u pisanom obliku, na papiru.
Ukoliko se potrošač saglasi, garantni list se može izdati i u elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa koji je dostupan potrošaču.
Na punovažnost garancije ne utiče povreda obaveze davaoca garancije iz stava 2. ovog člana, i potrošač može da zahteva da se garancija ispuni u skladu sa datom izjavom.
Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.

Zloupotreba izraza garancija
Član 55

Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno drugih prava u skladu sa ovim zakonom. 4

4. Reklamacija
Reklamacija i način rešavanja reklamacije
Član 56

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz čl. 52, 54. i 81. ovog zakona, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.
Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)
Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.
Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošaču, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju.
Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.

Korisnikov avatar
alexa_pg
gxu
gxu
Postovi: 3077
Pridružio se: 22 Avg 2006, 08:10
Lokacija: Podgorica

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod alexa_pg » 17 Mar 2017, 22:36

Ne znam šta kaže zakon u Srbiji, ali zamjena novog proizvoda polovnim je totalno neprihvatljiva. Ako je to tačno, pitao bih toga ko je pisao zakon, da li bi on dao bilo koji nov uređaj na popravku a servis da mu vrati neki u fazi raspadanja?
Alexa

Korisnikov avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 21373
Pridružio se: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod Stolle » 17 Mar 2017, 22:37

Nema toga za zamenu polovnim uređajem. Samo ovo stoji za prodaju polovne robe.
Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome prodavac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine.

baracuda
_
_
Postovi: 69
Pridružio se: 23 Okt 2010, 21:58
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod baracuda » 17 Mar 2017, 23:10

Sto vise citam to manje znam.Iz ovog gore navedenog nisam nasao nista u vezi zamene robe.A pride zasto se meni salje uredjaj direktno na kucnu adresu umesto da ga servis salje u prodavnicu i ja ga podignem u prodavnici???
OVO:"Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača." se moze tretirati samo kao da je 1.zamena sa novim uredjajem u pitanju,2.ili raskid ugovora-,ili ZA OVO POSEBNO "drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi"-3.kako moze biti drugi nedostatak saobraznosti kada je CEO UREDJAJ ZAMENJEN SA DRUGIM POLOVNIM bez moje saglasnosti,o kojem ja apsolutno NE ZNAM NISTA!!!

Korisnikov avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 21373
Pridružio se: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod Stolle » 17 Mar 2017, 23:20

Nije konkretno za ovaj slučaj, ali kad već govorimo o tome neka stoji i ovo:
Zakon o zaštiti potrošača daje potrošačima pravo da u prvih šest meseci, nakon kupovine od trgovca traže povraćaj novca ili zamenu proizvoda međutim Zakon ne pruža praktični način da se to pravo i ostvari.

Zakonom je određeno da ako se kvar ili nedostatak tj. nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana kad je kupac preuzeo robu, potrošač ima pravo da:

– traži zamenu proizvoda
– umanjenje cene tj. povraćaj dela novca ili
– povraćaj celog iznosa

Međutim Zakonom je određeno i da:

– Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Ovo u praksi znači da trgovac može da odbije zahtev za zamenu proizvoda, povraćaj novca ili čak i zahtev da se npr. tehnički uređaj popravi. Ako potrošač smatra da je procena trgovca pogrešna mora da pokrene spor pred sudom uz plaćanje troškova veštačenja što često iziskuje troškove koji višestruko prevazilaze cenu spornog proizvoda.

Korisnikov avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19443
Pridružio se: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Fiksni telefon: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia

Re: Reklamacije za STB i uredjaje male vrednosti

Postod fanzo » 17 Mar 2017, 23:25

Pravo na reklamaciju imaš i dalje.
Sada možeš da reklamiraš da su ti vratili pogrešan uređaj i da to nije tvoj.

Pretpostavljam da će ti reći da tvoj ne može da se popravi, pa su to rešili zamenom i to nije nerealna situacija. Polovan je i tvoj, polovan si i dobio. E sad što je ogreban i u lošijem fizičkom stanju/izgledu, to je nešto sasvim drugo i to nije lepo sa njihove strane.
Traži da prepakuju kutiju i vrate tvoj daljinski. Samim tim imaćeš ispravan uređaj i očuvan toliko koliko si ti tvoj očuvao.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva


Povratak na “POMOĆ KRAJNJIM KORISNICIMA APARATA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta