
Šta ko živi u stanu, a u garaži jedva da ima mesta da utera auto, a kamoli da ugradi "zidni punjač za auto"? Kontam da ti punjači nisu Bog zna koliko veliki, ali biće tu cirkusa po upravama stambenih zajednica kod onih (ljubomornih) koji su protiv EV pa će da nađu svaki mogući razlog da napakoste komšijama iz susednih garaža u zgradi u stilu: "...ne želim to električno smeće u garaži do moje, to je potencijalna bomba, šta ako se noću u toku punjenja auta nešto desi i baterija auta se upali, a svi znamo kako je teško gasiti zapaljene Litijumske baterije...bla...bla...", takvih zavidnih namćora će uvek biti... Ili još gora varijanta kod onih koji imaju samo parking mesto spolja van zgrade, a ne unutar iste, kako će oni preko noći da dopunjavaju svoje vozilo, da razvuku produžni kabl kroz prozor do auta šta li

I da li proizvođači EV uopšte pokušavaju da usaglase standarde po pitanju tih stanica za dopunjavanje i priključaka na stanicama i vozilima? Ako proizvođači počnu svako da navlači vodu na svoju vodenicu (kao na primer na počecima mobilne telefonije kada je svaki proizvođač za svoje modele telefona izmišljao i po nekoliko različitih konektora za punjače, a za laptop-ove cirkus sa različitim DC konektorima traje već decenijama sa nadom da USB Type-C jednog dana ipak to sve dovede u red o čemu se ovih dana aktivno donose regulative u EU) onda s'oproštenjem hebo ti to ako ću ja morati da planiram put sa EV tako da me navigacija forsirano vodi samo putevima gde stanica za dopunjavanje na svakih par 100-ina kolometara po neka, i to kakve sam sreće qrate red ispred će biti ni da se nešto deli za džabe.
Ako se tu standardi oko stanica za dopunjavanje i priključaka na vozilima ne usaglase u roku od par godina kada tržište tu između 2025 i 2030 počne da bude preplavljeno EV-ovima to će biti totalan cirkus. Nagađam da zemlje EU već razmišljaju u tom pravcu da to sve dovedu od konac dok stvar oko EV-a još nije uzela maha tj. dok se proizvođači nisu razmahali svako sa svojim patentiranim idejama i proprietary utičnicama, ali siguran sam da će tu biti natezanja sa proizvođačima vozila.
Mislim da je problem sa stanicama za dopunjavanje i potencijalno različitim standardima za iste trenutno jedna velika gvozdena kugla na lancu u celoj ovoj priči. A kao što je neko ovde već ranije pomenuo kada baterije posle par godina počnu da slabe i vlasnici EV-a počnu da ih masovno menjaju malo ćemo se češkati po glavama šta sa tolikim elektronskim otpadom u vidu dotrajalih Litijumskih baterija. Kontam da će neko od reciklaže istih da napravi opasno velik biznis, ali isto kako sam siguran da će te fabrike za reciklažu većinom biti locirane po zemljama kao što su naše na Balkanu i još siromašnijim, neka Bog bude u pomoći tim ljudima koji budu živeli u okolini istih.