2majstor5 UKLJUČI SE - PRIKLJUČI SE ! 1klima3 1tv2

Kolege serviseri prijave u Expet grupu OVDE

Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19894
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac
Kontakt:

Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao fanzo » 19 Jan 2008, 13:41

Evo jedne ideje , samo treba postaviti redne stavke uslova koje treba da ispuni,...pa razraditi ostatak....a mogli bi se i sastati i zajednički napraviti projekat.
Znači svako ko želi da učestvuje na ovom projektu molim da se ovde prijavi. Prijaviti se mogu svi zainteresovani članovi bez obzira na status na našem forumu.
Strateška razrada će biti u zatvorenom delu foruma.
Neke od predloga možete i ovde napisati.

Avatar
buzdumra
gxu
gxu
Postovi: 6399
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 19 Jan 2008, 16:53

ja cuvam trabant za to... samo cisto se nadam da cu uspjeti nabaviti motore koje bi ugradio direktno u tocak (mozda i ima ali sigurno mnogo skupooo ).. ako se koristi menjac i deferencijal veliki su gubitci... :? a i hidro motori nisu bas jeftini jbg.. uvjek kazem mozda za koju godinu.. i tako dani idu..
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Misley
_
_
Postovi: 277
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Post napisao Misley » 19 Jan 2008, 18:41

a takooo.
sad tek vidim da kasniš al ajd.
ako se izuzmu nebitni delovi tj karoserija i trice, ostaje ti samo
pogon i napajanje istog.

Misley
_
_
Postovi: 277
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Post napisao Misley » 19 Jan 2008, 18:42

doduše nisi se izjasnio o veličini vozila.

Avatar
Vojvoda
____
____
Postovi: 3370
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Post napisao Vojvoda » 19 Jan 2008, 19:28

Interesantna tema, voleo bih da učestvujem u diskusiji o tome samo ne znam kako češ to izvesti. Taj sport može podosta da košta.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

Barbarella56
gxu
gxu
Postovi: 769
Pridružen: 16 Feb 2007, 22:59

Post napisao Barbarella56 » 19 Jan 2008, 19:28

Pre neki dan je na Sharefx objavljen nacrt ili uputstvo za ultra-laki avion ili helikopter (nisam otvarao da vidim),a mi mučimo muku sa trabantima!?

Avatar
buzdumra
gxu
gxu
Postovi: 6399
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 19 Jan 2008, 22:19

pomisli kako ces staviti muziku ako se krece brze od zvuka na basovima ima da poispadaju magneti :roll: osim ako nisi odustao lolzi
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

alastor
___
___
Postovi: 494
Pridružen: 15 Dec 2006, 23:41
Lokacija: osijek

Post napisao alastor » 19 Jan 2008, 22:25

ajmo ljudi ozbiljno.imam fiat ritmo iz 88. koji mi u dvoristu propada.mislio sam izbaciti masinu i ubaciti elektromotor od jedno 15kw,al je velik a i slab.isao bi s pretvaracem sa 12 na 220.cak sam se raspitao,moze se za 12na220 napraviti trafo od 20kw al i on je velik.gdje to sve nagurati,mjenjac nije rjesenje vec treba praviti drugi nacin prijenosa.eto sad jel ima neko ideja.

Avatar
buzdumra
gxu
gxu
Postovi: 6399
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 19 Jan 2008, 22:35

sad nesto razmisljam (redak dogadjaj)
sjecate se plocasti motora iz video rekordera koji je njegov stepen iskoristenja (mogao bi se napravit veci ) dali negde imaju takvi podatci o motorima da se vidi potrosena energija / rad..
za podizanje napona trebalo bi iskljucivo koristiti coper napajanje... na malo vecim frekvencijama od 50hz
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
stojkePN
____
____
Postovi: 2422
Pridružen: 11 Feb 2007, 04:55
Location: Srbija-Paraćin

Post napisao stojkePN » 19 Jan 2008, 22:46

Sto vise ucim sve vise vidim koliko neznam :plaz:

Avatar
chellawy
gx
gx
Postovi: 5320
Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
Location: Bačka Palanka
Contact person: SIX
Specialty: tv

Post napisao chellawy » 19 Jan 2008, 22:55

ako cete vec poceti pricu o motorima onda on mora da bude recimo sva 4 tocka po jedan, motori moraju da budu mali , lagani ali dovoljno jaki
radni napon 24 DC sa sve elektronikom.

steper motori ili sa cetkicama ali cetkice se moraju menjati recimo svakih 5000 radnih sati, zadnja ili prednja vuca ili sva 4 ???

vozilo za pocetak manje do 600kg a jedna ideja je mozda da ima odma svoj agregat tj induktivni generator koji ce da da puni akumulatore u toku same voznje....tako da bi faktiski sa 2 akumulatora mogao da se vozi par godina koliko je i vek akumulatora ....

pa zar mislite da toga vec nema. ima ali se ne pusta u komercijalnu upotrebu , sto nije razlog da napravimo
a pogotovo ako neko iz BIAe ,CIAe KGBa hoce da nam prosledi technical manual...

malo sale malo zbilje ali to je to odprilike....
moze sto da ne...

..ali cak i da se napravi takav auto nekako mislim da ako bi hteli da napravimo vise komada i da se sluzimo njime nekome bi to smetalo jer nafta je LOVA ..... a drzava je skup lopova koja zivi od nameta....

uf ala sam sad svega naqenjao.....
Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta

Avatar
stojkePN
____
____
Postovi: 2422
Pridružen: 11 Feb 2007, 04:55
Location: Srbija-Paraćin

Post napisao stojkePN » 19 Jan 2008, 23:17

chellawy je napisao: a pogotovo ako neko iz BIAe ,CIAe KGBa hoce da nam prosledi technical manual...
Kada oni vide ovu temu sigurno ce biti ljubazni i ustupice dokumentaciju :dmzs:
Sto vise ucim sve vise vidim koliko neznam :plaz:

Misley
_
_
Postovi: 277
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Post napisao Misley » 20 Jan 2008, 01:35

ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.

Avatar
Majstor Duja
____
____
Postovi: 4172
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 20 Jan 2008, 10:20

Misley je napisao:ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
Gujo, problem kod neodijumskog motora je cena...sa cetkicama dobijas manju iskoristljivost, dodatno odrzavanje i manju cenu - upravo su ove dve poslednje stavke bitne za opstanak u nasoj okolini...
Buzdumra je napisao: ja cuvam trabant za to... samo cisto se nadam da cu uspjeti nabaviti motore koje bi ugradio direktno u tocak (mozda i ima ali sigurno mnogo skupooo ).. ako se koristi menjac i deferencijal veliki su gubitci...
Razmisljas u JAKO dobrom pravcu, laka karoserija, 4 X motora po tocku, mali gabariti a ukupna snaga dovoljna s tim da poboljsavas lezanje te plastike na putu....covece, tram-bam-t 4WD...kakva bi to reklama bila!

Ideju oko kapstan motora od videa sam vec apsolvirao i mislim da je dobra osnova za pocetak jer upravo ta koncepcija odgovara pogonu za automobil, licno sam nesto mudrovao po tom pitanju ali nisam uspeo da Zokiju izlozim koncepciju tog "izuma" jer smo se zapili....uzas.

Evo vam jedan koristan link:
http://www.e-vozila.com/forum/
lako cete se snaci isti je forum kao i nas...
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Misley
_
_
Postovi: 277
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Post napisao Misley » 20 Jan 2008, 11:26

neodimijumski magneti su realnost i nužda od hdd-a pa sve do ovih kW motora. imaju cenu ali to donosi na kraju veliku dobit.
ako će auto da "juri" po vojvodini ok, mož i na pedale.
kakav je to auto u koji jedva možeš da sedneš od batreija ili da vucara prikolicu sa baterijama za sobom. drugo, bldc sa direktnim drajvom je daleko efikasniji nego bilokji drugi motor a frekventno je upravljan.
pre svih velikih planova treba(te) malo vršljati po netu i videti tuđe račune, oni su bar jasni.
uzgred, ne spomenuh, BLDC u SAMOGRADNJI a ne gotov kupovni. kad je djetić dole uspeo (doduše uz malo uputstava) da namota stator klase 200w i da kupi magnete, ne vidim razloga što to ne bi mogao i neko ko se malo više bavi elektronikom i upotrebom sopstvenog mozga.

Avatar
filka
gx
gx
Postovi: 2326
Pridružen: 13 Avg 2006, 10:38
Location: Kavadarci Makedonija
Specialty: tv

Post napisao filka » 20 Jan 2008, 11:43

Da da ima to mislim da se zove TOYOTA PRIUS i ima neki LEXUS ili takvo sranje i kosta 50000 eura lolzi
Sada malo ozbilnije:Da takav projek uspe u domacoj samogradnji treba neki tim od najmanje 5 entuzijasta koji znaju sta zele da naprave i minimalni budjet od 5000eura za da se nabave osnovni delovi:sasiju,pa dali ce da se prave motori ili ce ih neka fabrika sklopiti po nekom nacrtu i naravno akumulatori i elektronika koja ce sve da to gura, jer u takvim autima ne idu kocnice vec ti motori koji idi na svakom tocku po jedan glume i rade i kocnice i ubrzanje.Imalo je na nekom saemu automobila takve motore koje su velike kao onaj dobos gde stoje gurtne za kocenje a snage oko 20kw.pozdrav...
-će izginemo ki Mančester

Avatar
buzdumra
gxu
gxu
Postovi: 6399
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 20 Jan 2008, 12:48

ma ja sam video (mogao bi uzet na otpadu..) neke motore od viljuskara sa cetkicama ima i reduktore verovatno da bi duze trajale cetkice kuciste uradjeno masivno od odlivka , ali 2 komada su tezi od trabantove karoserije jbg. uvek nesto
u jednu ruku bi trebali motori da se mogu kontrolisati recimo kao na cnc kasnije moglo bi se uradit svasta recimo : kontrola proriv proklizavanja (strahovito cini racionalniju potrosnju energij ), pa onda abs (pri kocenju da puni aku..).. ima i jos.. :dmzs:
4x4 mod ma koliko lagan auto ucinice ga stabilnim... a i nece tako bti lagan kad dodju aku.. mozda nebi bilo lose staviti celicne ak..?
Misley daj slike motora.. i neke cifre
:pivopije:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
chellawy
gx
gx
Postovi: 5320
Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
Location: Bačka Palanka
Contact person: SIX
Specialty: tv

Post napisao chellawy » 20 Jan 2008, 13:07

Misley je napisao:ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
da evo malopre mi je biop drugar inzinjer masinstva i one rece isto za brasles motore...

da ali cena je opet ... hmmm ... treba tu jos mozga koristiti .... bar neki mali deo od velikog procenta neiskoriscenosti :plaz: :plaz: :mrgreen: :mrgreen:
Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta

Avatar
Majstor Duja
____
____
Postovi: 4172
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 20 Jan 2008, 13:34

Ne idu tu celicni akumulatori, trandza bi se raspao od tezine... :roll:
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 19894
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac
Kontakt:

Post napisao fanzo » 21 Jan 2008, 02:35

Sumnjivo mi je to sa motorima u svakom točku. Tu bi trebalo i neko ko poznaje mehaniku diferencijala i sl.. Mislim da bi takvo vozilo sa motorima u točkovima bilo nestabilno i da bi to zahtevalo dodatna rešenja...ustvari to prouzrokuje dodatne probleme..ako se ne varam...malo znam o ovome ali imam neke ideje. :lala:
Ako bi se složili i sastali, smatram da bi mogli napraviti nešto po ovom pitanju.
Ako bi komponente pravila neka ...fabrika..to ne sme biti jedna fabrika , nego više njih iz razloga zaštite ideje.

Ipak sam mislio na neko malo koncept vozilo koje bi bilo idealno za gradske uslove. Maksimalno 2 sedišta i prtljažnik.
Za obavljanje sitnih poslova po gradu ..a i kao šoping auto...prevoz dece do obdaništa, škole...
Projekat koji bi kasnije možda mogao da se odradi i u više komada.

Nisam mislio na SAM projekte.

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Elektronika”