Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
joc
_
_
Postovi: 17
Pridružen: 24 Feb 2012, 22:39
Location: Batajnica
Contact person: Jovica

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao joc » 28 Feb 2013, 08:58

@peja71

Mogu samo da se pridružim čestitkama na uspehu.

Zašto ste išli na pogon kaišem, a ne lancem?
Da li je jeftinije registrovati el. vozilo na 3 točka ili nema veze?

peja71
_
_
Postovi: 10
Pridružen: 18 Feb 2013, 20:39
Location: budva
Specialty: automotive

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao peja71 » 01 Mar 2013, 00:05

Majstor Duja je napisao:Svaka cast na dosadasnjem trudu i entuzijazmu!

:tooo: :pivopije:
Hvala.
joc je napisao:@peja71

Mogu samo da se pridružim čestitkama na uspehu.

Zašto ste išli na pogon kaišem, a ne lancem?
Da li je jeftinije registrovati el. vozilo na 3 točka ili nema veze?
Hvala,
lanac je bučan i masan, a kaiš je tiši i čistiji, u suštini možda će biti samo "gumene prašine" ako ikada završim projekat.

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 01 Mar 2013, 09:28

joc je napisao: Da li je jeftinije registrovati el. vozilo na 3 točka ili nema veze?
Probacu ja da odgovorim.
Postoje klase vozila, na primer:
1. motocikl (2 tocka, 2 putnika max....)
2. laki tricikl (3 tocka, 2 putnika max, tezina do 450kg)
3. teski tricikl (3 tocka do 5 putnika, tezine preko 450kg...)
4. automobil...

Motocikl i laki tricikl je skuplje registrovati nego na pr. automobil do 1100ccm.
Teski tricikl je jeftiniji za registraciju ako je teretno vozilo a ako nije onda je skuplji za registrovati nego automobil jer je opet, luksuz.
Elektricni automobil se registruje kao normalan automobil u klasi od 1300-1600ccm po najnovijim propisima (moguce je da se nesto promenilo do sada)...

Sve u svemu - umesto da registracija bude simbolicna, na kraju izadje skuplje nego obican automobil...Srbija!
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

peja71
_
_
Postovi: 10
Pridružen: 18 Feb 2013, 20:39
Location: budva
Specialty: automotive

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao peja71 » 01 Mar 2013, 11:57

Majstor Duja je napisao:
joc je napisao:
Elektricni automobil se registruje kao normalan automobil u klasi od 1300-1600ccm po najnovijim propisima (moguce je da se nesto promenilo do sada)...

Sve u svemu - umesto da registracija bude simbolicna, na kraju izadje skuplje nego obican automobil...Srbija!
Sramota što je tako,
u Budvi je bilo inicijative da se pojedine takse za registraciju i porezi za taksiste koji voze hibride Toyota Prius i sl. (pošto ima i drugih npr Lexus) umanje ali na žalost ništa od toga - jednostavno ljudi u Opštinskoj upravi nemaju sluha za ekologiju.

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 01 Mar 2013, 12:41

Iskreno, ja bih za Toyotu Prius uveo dvostruku taksu.

- prvu za normalnu kubikazu i sve sto ide po zakonu,
- a drugu za glupost onog sto ga je kupio.

Za taj auto je dokazano da apsolutno nista ne stedi i da je taj jadni baterijski pogon samo marketinski trik i nista vise. Na zalost.
Na testu ga je pobedila neka honda 1.6 VTEC jer je imala 10% manju potrosnju goriva u vise testova (grad, autoput itd).

Jedini hibrid koji ima smisla je nesto poput onog mini automobila iz TATA korporacije sto ima motor od 325ccm (30KS) koji radi uvek kao agregat a poseduje i baterijski pogon sa 100km autonomije (kombinovano 900km). Tako da taj mali benzijski motor radi uvek u najoptimalnijem rezimu i samo puni baterije (13kWh) a glavni pogon ostaju elektromotori (4kom u svakom tocku) i sve to ispod 20.000 usd.

Kod: Označi sve

http://www.tatamegapixel.com/technology-specification.asp
Prius ima samo electric power assist sistem koji uvecava obrtni moment benzinskog motora za nekih 10% kada je to potrebno - a kada je to tacno potrebno?!
Ili moze da se krece citavih 15 metara bez ukljucenja benz. motora....mislim, toliko veliku udaljenost mogu i da prepesacim...inace, vozio sam ga i automobil je jedno ogromno razocarenje...

A sve to ne objasnjava cenu niti povecanu tezinu vozila...tako da je krajnji rezultat - cist promasaj.

:pivopije:
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 606
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Kobac » 03 Mar 2013, 08:22

Auto tesko da moze da bude promasaj posto radi posao za koji je namenjen a to je da ljudi misle da brine o ekoligiji pa ga zato kupuju.
A inace surak ga ima, vozio sam ga i ja par puta. Auto radi posao i tesko se moze reci da je cist promasaj. Ipak je to veoma veliki auto iako ne deluje tako. Ja imam matoru Toyotu carinu koja je solidno veliki auto a prius je i duzi i dosta siri a trosi po gradu 5 litara benzina.
Izmedju ostalog ne treba zaboraviti da je bio prvi sto ne znaci da je i dan danas najbolji takav auto.

Avatar
joc
_
_
Postovi: 17
Pridružen: 24 Feb 2012, 22:39
Location: Batajnica
Contact person: Jovica

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao joc » 03 Mar 2013, 13:01

Kum i ja se već dugo spremamo da krenemo u gradnju nekog trotočkaša.Nikako da u gomilu skupimo pare i vreme.
3 točka znači manji otpor kotrljanja,a i sama šasija bi bila lakša od klasičnog vozila.Autonomiju smo računali oko 50km.Iz Batajnice do Zemuna,NBg i nazad.

Nismo se još interesovali oko koštanja registracije, ali smo bili ubeđeni nekom blesavom logikom da je manje=jeftinije.
Sudeći po ovom što je Duja rekao uzećemo si po kineski el. trotinet i moliti Boga da se vratimo sa pijace.

peja71
_
_
Postovi: 10
Pridružen: 18 Feb 2013, 20:39
Location: budva
Specialty: automotive

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao peja71 » 03 Mar 2013, 18:19

Takođe se ne slažem da je Prius promašaj, naime ako u taxi-ju auto prelazi 400-500 hiljada kilometara a troši oko 5 lit/100km (pa čak i 4 ako se vodi računa) a pritom nema nekih značajnih kvarova - jednostavno ne može biti promašaj. Na tu kilometražu ako uštedi 2 lit/100 km (a moze biti i veća ušteda) to je pozamašna ušteda goriva (para) a pritom se vozi komotan auto.

Ja o registraciji nisam ni razmišljao, ako jednog dana dođe do toga uradiću šta se mora. Moj najveći problem je što je sve rađeno od nule pa ne mogu uzeti ni jedan auto kao osnovu da je taj i taj auto prerađen u elektro - što bi trebalo da je lakše nego moj slučaj kad je sve nanovo izrađeno.

Avatar
joc
_
_
Postovi: 17
Pridružen: 24 Feb 2012, 22:39
Location: Batajnica
Contact person: Jovica

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao joc » 04 Mar 2013, 00:45

Davno je rečeno da gorivo više troši vozač nego vozilo.Bitno je koliko si težak na gasu.
Verujem da će za put od BG do Niša manje goriva potrošiti običan automobil nego hibrid koji vuče dodatan teret baterija.

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 606
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Kobac » 04 Mar 2013, 08:06

joc je napisao:Davno je rečeno da gorivo više troši vozač nego vozilo.Bitno je koliko si težak na gasu.
Verujem da će za put od BG do Niša manje goriva potrošiti običan automobil nego hibrid koji vuče dodatan teret baterija.
U tome i jeste problem sto ljudi uzmu i porede potrosnju priusa na otvorenom putu sa drugim automobilima a tu on nikako ne moze da odnese prevagu.
Prius je iako velik u stvari gradski auto.

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 04 Mar 2013, 11:25

peja71 je napisao:Takođe se ne slažem da je Prius promašaj, naime ako u taxi-ju auto prelazi 400-500 hiljada kilometara a troši oko 5 lit/100km (pa čak i 4 ako se vodi računa) a pritom nema nekih značajnih kvarova - jednostavno ne može biti promašaj. Na tu kilometražu ako uštedi 2 lit/100 km (a moze biti i veća ušteda) to je pozamašna ušteda goriva (para) a pritom se vozi komotan auto.
Da li to znaci da paket baterija u gepeku na prijusu traje 400-500.000 km? Hm....
Ako procesljate internet, nacicete zilion problema sa prijusima u americi, gde prelaze velike kilometraze, pogotovu 2001-2003. Problem pocinju ispod 100.000km sa elektronikom. Zamena seta baterije je 3500 evra kod nas. Servisi su skupi i ima mnogo slucajeva (opet USA) gde je automobil zavrsio na smecu nakon 3 godine jer nije bilo vredno popravljati nakon garancije...i opet, poteze se pitanja sta je prius? Elektricni hibrid? Da, ali ako se u hibride ubraja i stojadin iz '76. jer nekad moras da ga preguras 10 metara od mesta A do mesta B... :)

I da me ne shvatite pogresno - ja jesam zagovornik elektricnih automobila ali elektricnih automobila a ne kompromisno-marketinskih trikova naftnog lobija...
Pogledajte:

Kod: Označi sve

http://www.e-vozila.com/forum/index.php?sid=7592f8d4462f3853dc366064b3e9f481
kad budete u prilici ako vec niste...koristan sajt.

Skoda Fabija dizel je na testu imala potrosnju 2.9l/100km, Astra G TD od drugara 3.3l/100 na otvorenom...
Smatram da je prijus samo marketinski trik Toyote i nista vise...moze to sve mnogo, mnogo bolje...ali to je moje misljenje.


Malo sa istrazivao i nasao sledece podatke:

Neispravne baterije su uglavnom menjane izmedju 100-160.000km ili nakon 3 godine eksploatacije. Prius ima elektricni motor od 30kW koji radi u dosta ogranicenom opsegu od 1000-2000 obrtaja radilice (ler gas do malog ubrzanja ili kako sam i naveo electric power assist) i pri tim uslovima po analogiji sa benzinskim motorom i njegovom specificnom potrosnjom (gram/h) bi trosio oko 2litre na 100km (velikodusna procena).
A sad malo matematike:
usvojicu da je potrosnja automobila kako bi kazete 5l/100 po gradu (iako ja nemam taj podatak vec je kod mojih poznanika potrosnja bila izmedju 6-7l/100km, radi se o firmi ikea-srbija, i imaju gomilu prijusa koje sad prodaju jer se ne isplate - a oni imaju jako dobar ekonomski tim) znaci da bez tog elektricnog motora a sa istim performansama bi potrosnja bila 7l/100.
Kada pretvorimo te litre u evre, dobijemo grubo 2000 litara bezina za vreme rada baterije. Taj benzin kosta oko 3000eura - a koliko ono kosta zamena baterije?
Uzmite u obzir da je na prvim (2001-2003) prijusima baterija (bila je manjeg kapaciteta) crkavala jos ranije (menjane su u garanciji) ali je i kostala manje oko 2500eura.
E sad, ili taksisti u Budvi imaju manjih problema sa racunicom ili je posredi sasvim druga prica - kao i ova sa Ikeom. Dobar dil izmedju dilera i kompanije ka ih kupuje, dobili su dobru cenu po automobilu i usta puna hvale za karakteristike.

Tri godine kasnije - istina je sama izasla na videlo zahvaljujuci kalkulatoru i realnosti...

:pivopije:
PS.Imam astru 1.4l '96. koja ima bolju voznju i ubrzanje od tog automobila.
http://www.electrifyingtimes.com/priustechspecs.html
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 606
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Kobac » 05 Mar 2013, 08:00

Majstor Duja je napisao:Kada pretvorimo te litre u evre, dobijemo grubo 2000 litara bezina za vreme rada baterije. Taj benzin kosta oko 3000eura - a koliko ono kosta zamena baterije?
Uzmite u obzir da je na prvim (2001-2003) prijusima baterija (bila je manjeg kapaciteta) crkavala jos ranije (menjane su u garanciji) ali je i kostala manje oko 2500eura.
E sad, ili taksisti u Budvi imaju manjih problema sa racunicom ili je posredi sasvim druga prica - kao i ova sa Ikeom.
Ne znam kako je sada ali kada je surak uzimao Prijusa garancija na baterije i ceo taj sklop je bila 8 godina tako da je racunica jasna, posle toga ga se resis i kupis novi. :mrgreen:

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 05 Mar 2013, 10:24

Lepo...a o kojoj racunici mi pricamo ovde jer meni eto, nije jasna?

2009. je u Srbiji smanjena garancija sa 8g na 5g (verovatno zbog kvaliteta seta baterija), cak ima i na srpskom par vesti o tome na netu...da je nekog zanimalo mogao je naci:
http://www.b92.net/automobili/vozili_sm ... _id=368758
http://www.automobilizam.net/toyota-prius/
ako se kupuju po povoljnijim uslovima, diler smanjuje garanciju na 3 godine - to je meni receno i ja tako prenosim, verovatno se garancija smanjuje jer su potpuno sigurni da nece imati troskove prilikom reklamacija.
Nemam razloga da verujem da mi moj izvor govori neistine jer su ih IZBACILI iz upotrebe i nece ih vise kupovati. Neki ljudi imaju digitrone i ponekad saberu par cifara i onda vide da su u minusu i sta god im diler/prodavac i novinari govorili - oni razmisljaju logikom.
Da ne bi duzili raspravu o ovome, automobil kosta 26000-30000 evra, a za te novce se moze napraviti kompletan elektricni automobil od 1. do poslednjeg srafa.
O troskovima servisa priusa necu ni da komentarisem, dokle god je automobil u garanciji, servisira se u ovlastenim servisima itd...
I prvobitni koncept je bio toliko dobar da su 1.5 litarski motor zamenili sa jacim 1.8L da kupci ne bi imali osecaj da se voze u FAP-u iz '52...


PS. Kobac, mozes slobodno da savetujes suraka da pogleda ponovo kupoprodajni ugovor od automobila jer su ostali dobijali klauzule poput "garancija je 8 godina ili 100.000km (retko su dobijali za 160.000km) tj. uslov koji se ostvari prvi" ili "garancija je 5 godina ili 160.000km, tj sta nastupi prvo" ili "garancija je 3 godine ili 160.000km tj. sta nastupi prvo...(10% rabata na osnovni model, pri kolicini od 20 automobila)"
Tvrdim da ne postoji ugovor izmedju Toyote dilera i kupca koji daje garanciju od 8 godina na automobil (osim na karoseriju, koja ne vazi u slucaju mehanickog ostecenja) bez obzira na kilometrazu...na zapadu a i kod nas, firme prelaze po 5000km mesecno, sto je 60.000km/god, za 8 godina to je 480.000km. Ako ta garancija postoji za 26.000 evra po automobilu - ja odmah idem da ga kupim, moze?

I tako, meni je jedna baba rekla da na Marsu zive mali zeleni.... :mrgreen:
I ja joj apsolutno verujem.
:pivopije:

Ne zelim vise da gubim vreme na nebuloze, ako nemate provereni podatak, nemojte ga ni pisati ovde i trabunjati bez veze. Za mene je Prius marketinski trik i lepak za budale, koji ce uvek biti jer kako je nas ostroumni narod rekao: "dok je ovaca...bice i dzempera!"
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 606
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Kobac » 06 Mar 2013, 07:54

8 godina je bilo kada je on uzeo a za kilometrazu ne znam. Doduse kako god bilo 6 je proslo i ja bih mu savetovao da ga proda. :mrgreen:

peja71
_
_
Postovi: 10
Pridružen: 18 Feb 2013, 20:39
Location: budva
Specialty: automotive

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao peja71 » 08 Mar 2013, 00:24

Uh bre ljudi, da sam znao da će ovako da ode u flame ne bih ni spomenuo Priusa.

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 08 Mar 2013, 07:37

Ma oputeno Pejo, nije to flame vec insistiranje na cinjenicama a ne na rekla-kazala....skloni smo kao narod da verujemo u nesto bez razmisljanja i provere, pokusavam to da suzbijem bar ovde jer moze citaoca ili korisnika dovesti u potpunu zabludu - recimo, da spuca 30000 evra na nesto sto nije ono sto pise u prodajnoj broshuri...
:pivopije:

PS. bolje da neko investira te novce u vas projekat E-vozila, zavrsite PWM pogon i kontrolu pa da bude kompletan ;)
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5345
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao buzdumra » 08 Mar 2013, 20:26

skoro sam popravljao
slika
sve je u pwm- kontroli ...motor je ubacen odmah na diferencijal i to je to smesno , igracka... na 36V radi sa novim aku. max 15km domet tako gazda kaze
da motor je kao kamionski anlaser ali ima izvuceno' posebno stator posebno rotor znaci 4 zice zbog smera ili zbog regulacije ...

sve u svemu nevidim svrhu te budzevine dok se ne rese baterie na manju tezinu bar 3x manje pa mi mogli pricati o vozilu na e.pogon
potrebna energija za predjeni put zavisi od mase i otpora trenjenja, al bukvalno... :pivopije:
na isto vozilo kad bi se namontirao ehobost preslo bi sa 2-3l 100km tako da nevidim svrhu .... :pivopije:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Majstor Duja » 04 Apr 2013, 13:45

Ovo je neko moje razmisljanje o elektricnom automobilu/hibridu:

1.10-30kWh baterija, sto mu daje nekih 30-100km realne autonomije.
2. savremen turbo dizel agregat male litraze, kao, recimo, Fiatov 1.3jtd
3. trofazni generator prikacen na motor sa unutrasnjim sagorevanjem
4. svaki tocak ima svoj pogonski motor sto daje mogucnost 4x4 konfiguracije, kontrole proklizavanja, distribucije vucne sile, kontrole stabilnosti, elektronskog ABS-a (regenerativnom kocenje) itd.
5. lako uklanjanje baterije kao i SUS agregata radi jeftinog odrzavanja
6. ugradjen kontroler/punjac
7. nezavisno ogibljenje na sva cetiri tocka (nema menjaca, razvodnika pogona, 2 diferencijala, mehanickih veza itd.)
8. reseno grejanje/baterijskog paketa ili kabine mini naftnim grejacem (webasto) ili toplotom iz SUS motora...
e-automobil hibrid.jpg
Ogibljenje - double wishbone :
double_wishbone_suspension_by_bigpixel-d3398h7.jpg
double_wishbone_suspension_by_bigpixel-d3398h7.jpg (23.82 KiB) Pregledano 3364 puta.
double wishbone suspension.jpg
Poenta koncepcije: baterije mogu da se pune bilo gde, ali prilikom duzih putovanja, ukljucuje se dizel agregat koji samo puni baterije ili ako su baterije pune prenosi energiju preko kontrolera direktno do 4 elektromotora.
Dizel agregat sluzi samo za odrzavanje putne brzine dok spiceve u potrosnji, kod ubrzanja, ostatak energije dopunjuju baterije...ne postoji mehanicka veza izmadju pogona i dizel motora tako da je vozilo skoro potpuno elektricno tj. moze se prodavati i bez dizela u zavisnosti od potrebe kupca...

Tip pogonskih elektromotora:

Kod: Označi sve

http://www.directindustry.com/prod/heinzmann/brushless-disc-type-electric-motors-35614-272949.html
brushless-disc-type-electric-motor-35614-2549061.jpg
Generator:
brushlesstuulivoimageneraattori.jpg
brushlesstuulivoimageneraattori.jpg (110.88 KiB) Pregledano 3371 put.
koncept aksijalnog elektromotora/generatora:
imgf0001.png
Servis i pristup dizel agregatu i generatoru se vrsi pristupom u kabini jer je motor pozicioniran izmedju sedista vozaca i suvozaca.
13jtd.jpg
Oba baterijska modula su postavljeni na shinama i mogu da se izvuku poput fioke s preda ili od nazad.

Pristup kontroleru je iz kabine, uklanjanjem srednjeg sedista.

Prednost koncepcije je dobra zasticenost svih vitalnih delova pogona, mogucnost otkaza 3 od 4 motora i vozilo ce i dalje biti operativno, modularan pristup tj. sve se moze ukloniti i promeniti konfiguracije, na pr. ukloni se zadnji pogon i zadnji baterijski paket, zadnja klupa, ugradi se kargo itd...ili se cek ode tako daleko pa se shodno zelji samoubica sa zadnjim pogonom, ukloni zadnji baterijski paket, i prednji vucni motori... :mrgreen:

Gabariti vozila slicni:

Kod: Označi sve

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

beli
_
_
Postovi: 1
Pridružen: 02 Okt 2007, 12:30
Lokacija: sarajevo

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao beli » 22 Jun 2013, 01:54

Veliki pozdrav za sve majstore.
Moje misljenje oko auta na elektricni pogon da ga je moguce napraviti, naravno kao svi i ja sam razmisljao o tome.
Neki lik je negde napravio veliki motor sa Neodimijskim magnetima, gde su magneti pokretali rotor i tako se proizvodila velika kolicina struje i oslobadjala se energija koja je na neki nacin grejala vodu u bakarnim cevima udaljenim 20-30cm od statora. ima negde snimak na netu ( ja ga nisam uspeo naci ) i navodno je taj lik nestao niko nezna gde je.
Pa sam razmisljao o takvoj vrsti pogona auta u kombinaciji sa kompresovanim zrakom i naravno zupcastim prenosima.
Zato je moguce napraviti jedan dobar i kvalitetan auto na elektricni pogon uz puno muke i saradnje svih nas majstora.

Avatar
Damiru
___
___
Postovi: 927
Pridružen: 19 Avg 2006, 15:26
Location: Srbija
Contact person: Damir
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Kovilj, 127.0.0.1
Kontakt:

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao Damiru » 22 Jun 2013, 07:21

Možda ste već videli i čuli, možda ne:
Tested Test Drives the Tesla Model S Electric Car
Car and Driver_ Tested _ 2013 Tesla Model S - Review - CAR and DRIVER
CNET On Cars - Can the Tesla Model S unkill the electric car_ Ep 3 (od 00:55 do 08:31)
I kako to sve izgleda u fabrici:
Driving the 2012 Tesla Model S - Wide Open Throttle Episode 22
Možda jednog dana bude dostupan smrtnicima... Možda čak i neka mnogo bolja verzija, za značajno manje novca...
Commitment is pushing yourself when no one else is around.

Odgovori

Natrag na “Elektronika”