Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 20609
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao fanzo » 30 svi 2008, 04:28

Sad se prisećam nešto...u jednoj Američkoj državi (čini mi se) redovno se organizuje nešto kao takmičenje robotizovanih vozila prirodnih veličina koje samostalno moraju prevaliti neku određenu rutu. Zadaje im se start i cilj. Mašina mora sama , bez ičije intervencije i pomoći prevaliti i savladati sve nepredviđene prepreke na toj ruti. Postoji tu i nagrada za projektante ...Mislim da je sve predviđeno u vojne svrhe...No, možda ovo sve već negde i funkcioniše.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Avatar
Vojvoda
____
____
Postovi: 3369
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Vojvoda » 30 svi 2008, 19:08

I ja sam toga mišljenja da je varijanta sa baterijama ekonomičnija, efikasnija i lakše izvodljiva, a što se tiče težine mislim da to i ne bi bila neka bitna razlika u odnosu na varijantu sa generatorom (invalidska kolica sa ovakvim pogonom, recimo).
I ja sam više za varijantu sa letvom kojom može biti komandovano nekim step motorićem. Ova varijanta je u svakom slučaju najsigurnija iz jednog jakog razloga. Pokušajte natovariti kolica u nekom mega marketu sa 100kg robe pa pokušajte sa njima upravljati onako kako vi poželite - NO WAY HOSE ! A pogotovo na usponima, padovima i najmanjim preprekama. Jednostavno ti samorotirajući točkovi idu tamo gde oni hoće i skoro po pravilu tamo gde ne želi onaj koji gura ta kolica.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 31 svi 2008, 01:33

Ovo mi se svidelo - znaci nema sta :) http://www.youtube.com/watch?v=EZtlTHEHj4M film razbija

Ovo cudo IMA 6.5 TONA

Pogoni ga turbodizel motor koji puni baterije a gume su prakticno nezavisne sto se vidi - Ima interesatno reseno vecanje, a pogon se nalazi kao sto je ocigledno na samim tockovima - Vrlo simpaticno - mogo mi se svidja - voleo bih jedan takav kod kuce :)

Iako ovo nije ono sto mi pravimo, odusevio sam se - bas je mocna stvar zar ne :)

Inace - ocigledno je da vozilo ima vise primena koje su svaka po sebi karakteristicne - mi smo bas o tome razmisljali poslednjih dana. Ideja je da varijante imaju jako mnogo slicnosti - ali da u neku ruku budu razlicite - znaci ne moze jedna varijanta da ispuni ocekivanja za sve potrebe - tako da ce biti varijacija na temu. Cisto da se zna do cega smo mi dosli

Baterije imaju ogranicen kapacitet - a teske su - to onda znaci povecanje ukupne tezine, i slicno - a da ne pricamo o dopuni - itd itd itd

Spel

ArmyInfoForum.org
_
_
Postovi: 9
Pridružen: 24 svi 2008, 17:15
Location: Beograd
Specialty: computers
Lokacija: Beograd Zemun
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao ArmyInfoForum.org » 21 Jul 2009, 15:50

Za testiranje je nabavljeno sledece

2 x 200 Wati DC motori (PES) 24V sa kocnicom

Broj obrtaja - 113-114 obrtaja u minuti (posle reduktora)
Kocnica trosi oko 0.3 A
Motor - prazan hod - 2.5 Ampera
Polazna struja - u vise merenja - 75-120 Ampera
8.3 Ampera nominalna struja motora

Sada imam jedno pitanje tj molbu - posto i dalje radimo na ovom projektu iako ovde nisam bio aktivan duze vreme - treba nam pomoc i to u izradi elektronike

Da li bi neko mogao da nam pomogne u sledecem -

Trebaju nam drajveri za ta dva motora - dva komada - za svaki motor po jedan - drajveri treba da imaju zastitu od pustanja prevelike struje ka motorima, i da imaju mogucnost da primaju odredjeni broj komandi. Komandovace se sa racunara a komande ce biti slane mrezom - Za sad je odluceno da se mreza koristi za kontrolu jer svaki taj modul imati IP i tacno ce se znati sta se nalazi iza tog IP-a - i ako se ovaj nacin komunikacije pokaze kao dobar i ako se ne pokazu nikakvi problemi prilikom testiranja, mozda on bude usvojen za sve ostalo - unificiranje upravljanja svime na vozilu preko mreze. Izmedju mreze i samog drajvera ce postojati komunikacioni modul koji ce biti izradjivan u vise varijnati. Znaci sa jedne strane preko mreze prima komande, a sa druge imamo izlaz ka jednom, odnosno drugom drajveru - a ovi posle ka motorima.

Ne zamerite mi ako sam nesto pogresio, jer momak koji je hteo da nam uradi elektroniku i koji se razume u te stvari je prosto odustao sa recima - ah - pa proci ce dosta vremena dok vi to sve ne napravite - Sta da se radi - potrebna nam je pomoc uz napomenu da ako neko zeli da saradjuje sa nama - super - sada neka pomogne da sve sto treba da napravimo, a posle ce te stvari da nam prodaje kao podizvodjac sto je jedino sto mogu sada da ponudim :( na zalost. Da je drugacije - platili bi nekome da nam napravi to sto nam treba i zavrsili posao.

Sto se tice same pomoci - pa - ili ce nam neko pomoci tako sto bi sve izradio ili ce nam barem dati semu sta treba da se napravi - pa da se onda snalazimo da to napravimo negde.

Testni model ima nosivost oko 30-tak kg (napomena je da je jedan od uslova kretanje pod 30 stepeni pod punim opterecenjem). Elektronika (drajveri) bi trebalo da se pravi tako da se u buducnosti moze prilagoditi da radi i sa slabijim , odnosno sa daleko snaznijim motorima. Vise varijanti (familija) vozila bi trebalo da pokriju spektar od 50 do 200 kg nosivosti a elektronika treba da ostane slicna normalno sa izmenjenim komponentama - ako je moguce. Elektronika bi smo voleli da uradimo sa komponentama za industriju, mada ce nam svakako za buducnost trebati military standard (veliki temparaturni rasponi su prisutni svakako)

Mislim da sam sve objasnio - ako nisam - pitajte

Hvala u napred

Spel

Avatar
Majstor Duja
____
____
Postovi: 4171
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao Majstor Duja » 21 Jul 2009, 19:26

ArmyInfoForum.org je napisao:...a posle ce te stvari da nam prodaje kao podizvodjac sto je jedino sto mogu sada da ponudim :( na zalost. Da je drugacije - platili bi nekome da nam napravi to sto nam treba i zavrsili posao...
Ima jedna engleska izreka koja ide:
"You know what you get for nothing - nothing!"
Ne bi da te obeshrabrujem ali bez placanja radne snage na ovako kompleksnom projektu - neuspeh ti je zagarantovan. :shock:
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
buzdumra
gxu
gxu
Postovi: 6622
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao buzdumra » 22 Jul 2009, 12:41

ArmyInfoForum.org je napisao:da ako neko zeli da saradjuje sa nama - super - sada neka pomogne
sam postavljas odgovore da bi idealizovao .,(ko je garant) recimo neko se odluci da ti to napravi (ulozi u tebe svoj novac), provede vreeeemeeenaaa i uradi . materijala u testiranju .pa u izradi. i na to naravno da garanciju., i sve ti to DA da u nadi da ces ti doci i naruciti jos jedan indentican! koji ces platiti kad prodas :pivopije:
bolje onda uzmi kredit=zajam i plati onaj prvi , pa kad prodas zaradu ulozis u drugi , od drugog vratis banci

takva elektronika je najskuplji deo na tom izumu
ima jedna izreka * pruzi se koliko se mozes pokriti *
ideja je ok i nemoj sta zameriti sto sagledavamo situaciju sa druge strane :pivopije:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
rubin_miki
Preminuo
Postovi: 5297
Pridružen: 13 Avg 2006, 00:22
Location: Prilep Makedonija
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao rubin_miki » 25 Jul 2009, 00:38

izvini, ali to bi mu doslo kao "trazim nekoga da mi da vecu kolicinu deviza da probam da stavim u banku, ako ide ok, od sledece godine delimo kamatu"..vreme je novac, a upravo na testne uredjaje covek gubi najvise vremena..posle velikog Tesle, lako je navuci izolaciju na zicu....tesko ces to uspeti....
ce da izadjem na televizor,a????
http://www.macedonium.org/makedonija.swf

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 20609
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac
Kontakt:

Re: Izbor pogonskog motora - potrebna pomoc

Post napisao fanzo » 25 Jul 2009, 12:55

Nema potrebe da svaki sklop ima svoju zasebnu IP. Jedna IP adresa je sasvim dovoljna da pokrije ama baš sve funkcije, čak i mnogo više od toga.
Svakodnevno usavršavanje je bolje od zakasnelog savršenstva

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Elektronika”