Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Autoelektronika - Elektronski sistemi u vozilu

Urednik: Barbarella56

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao banertd » 15 Jul 2018, 15:01

Potrebna iformacija sta menja NW33 trebalo bi da je smd tiristor.Ispravno se merio na ploci i skinut.Turbo valve proradio zamenom doticne komponente sa drugog ispravnog kompjutera koji ima ugradjene NW36.
Prilog
Fotografija-0071.jpg
Zadnja izmena: banertd, dana 29 Jul 2018, 05:50, ukupno menjano 1 put.

Avatar
alexa_pg
Site Admin
Site Admin
Postovi: 5410
Pridružen: 22 Avg 2006, 08:10
Lokacija: Podgorica

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao alexa_pg » 15 Jul 2018, 15:34

Meni to više liči na stabilizator napona 3V3
"I ja volim ljude ali ih sve manje podnosim"

banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao banertd » 15 Jul 2018, 17:46

Meren on/off sinal na prvom pinu kada vozilo startuje.
Nakon starta kada se pojavi se napon od 5V na prvom pinu,pojavi se i napon od 12V na ventilu za ukljucenje turbine,na kojem je pozitivna grana aktivna odmah nakon davanja kontakta,a masu ukljuci NW33,NW36 nakon paljenja motora.
Moguce je da je u pitanju i regulator napona koji treba da dovodi promenljivi napon na ventil i da na taj nacin regulise nivo vakuma,tj nivo otvaranja ventila a samim tim i pritisak turbo punjaca sa kojim i dalje postoji problem,jer je sada turbo maksimalno otvoren bez obzira na obrtaje motora dajuci maksimalni pritisak konstantno,sto je jako lose jer je turbo nov kao i motor t,j generalno remontovani.
Mora dalje da se patim sa ovim da proverim da li postoji komunikacija izmedju meraca pritiska turbo punjenja i bord racunaljke.
Ako ko ima kakvu informaciju vezanu za vrednosti senzora turbo pritiska ili kakvu ideju radi pojasnjenja defektnog rada turbo regulacije unapred zahvalan.
pozdrav

Avatar
spagagz
gx
gx
Postovi: 1526
Pridružen: 29 Dec 2008, 21:47
Location: Gorazde BiH
Contact person: Nedeljko
Specialty: tv-multimedia

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao spagagz » 15 Jul 2018, 20:11

Po ovom sto si nacrtao trebalo bi da je FET tranzistor i radi kao prekidac.Moze da ga mjenja vecina fetova koji imaju struju vecu od struje spule ventila.

ROAMER
gx
gx
Postovi: 298
Pridružen: 29 Jun 2016, 15:07
Location: Umag
Contact person: Dragan
Specialty: consumer

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao ROAMER » 15 Jul 2018, 21:57

U vecini slucajeva kod ovakve situacije, pritisak turba se regulise tako sto ECU (kompjuter) daje PWM signal na taj tranzistor, a on dalje taj PWM prosljedjuje na elektro ventil koji pomocu vakuma regulise pritisak turba. Predpostavljam da se zna kako PWM radi. Nije mi poznato da se regulacija ventila vrsi linearnom promjenom napona.
E sad, naj lakse ti je da nakacis auto dijagnostiku na taj auto i pomocu nje vidis koji to pritisak kompjuter ocitava, i kakav izlaz za kontrolu pritiska daje vani. Ako nemas pristup dijagnostiici, onda moras da saznas kakve signale daje senzor za pritisak, pa multimetar i osciloskop u ruke i mjeri. Valjda znas da auto mora da se vozi da bi nabio neki pristojan pritisak, u mjestu kad motor nije opterecen, tesko da ces postici pritisak da kompjuter mora da reaguje da bi ga smanjio. Ne znam tacno podatke za navedeni auto, ali sto se danasnjih dana kaze: gugl je tvoj prijatelj!!!!
Iskustvo je direktno proporcionalno kolicini unistene opreme............

ROAMER
gx
gx
Postovi: 298
Pridružen: 29 Jun 2016, 15:07
Location: Umag
Contact person: Dragan
Specialty: consumer

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao ROAMER » 15 Jul 2018, 22:02

U mom dosadasnjem iskustvu sa tim problemima, od naj cescih, do naj rjedjih:
1. slab vakum (slaba pumpa ili popucane / skorene cjevcice vakuma)
2. zaglavljena ili tesko pokretljiva spula na turbu, ili propuvao aktuator
3. defektan elektro ventil
4. defektan mjerac pritiska
5. problem sa ozicenjem (korodirane ili popucale zice)
6. problem sa elektronikom
Iskustvo je direktno proporcionalno kolicini unistene opreme............

Avatar
spagagz
gx
gx
Postovi: 1526
Pridružen: 29 Dec 2008, 21:47
Location: Gorazde BiH
Contact person: Nedeljko
Specialty: tv-multimedia

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao spagagz » 16 Jul 2018, 17:31

Ne bavim se automotom,ali da bi pwm regulisao zatvaranje tranzistora i on spulu,onda ventil mora biti proporcijalni.Samo se tako tacno zna u kom je polozaju kotva.Teoretski to sto si napisao za obicni ventil moze da radi ali je ne precizno i ne pouzdano tako da ne vjerujem da je to rijesenje.

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5345
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao buzdumra » 16 Jul 2018, 18:57

ne mora ,. jer se meri pritisak gasa i na osnovu tog podatka pravi kockice ..
ecu moz da zajebe stvar , polupa loncice , mozda ga neko cipovo i slicno ...to treba proverit !
u svakom slucaju na dijag se vide pritisci i resesenje problems !
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao banertd » 17 Jul 2018, 22:47

Pajero je osvetoljubiva masina za merenje bilo kakvih signala unimerom na ventilima i senzorima.Ovo je utvrdjeno kada sam pokusao na ispravnom drugom autu pokusao da premerim radni ciklus, to jest napone na ventilu.Iz momenta je prestao da radi volumetricnu regulaciju i upalio gresku motora,ajoj pokvarismo ispravan auto.Na pokusaj reset greske ove greske amaterskim dijagnostikama obd kabal i lap top nije hteo da proradi,ugasi gresku pa ponovo upali bez toga da proradi turbo regulacija.
Ovaj haos od koga malo da flipnem resen na najgluplji moguci nacin.Zamenjen ispravan ventil sa drugim ispravnim i resetovan board skidanjem minus pola sa akumulatora na cca 10 minuta.Ovo sa skidanjem kleme probano i pre zamene ventila ali greska pa greska.Izgleda da kada jednom registruje gresku na odredjenom delu ne ce pustiti da proradi bez fizicke zamene doticnog dela,nov,polovan,remontovan nije bitno samo da je drugi.
Posto ove udradi sam lap top-obd usb kabal ne piju vodu kod ove masine cekam da se vrati sa puta kolega koji ima ozbiljniju dijagnosticku opremu.
Trenutni fizicki status vozila:
full remont:motora sa turbinom i svim ostalim pratecim delovima
rad na instalaciji rasklopljen kabal na liniji motor ecu fizicki i elektricno proveren savrseno ispravan
provereni senzori elektronski i fizicki ispravni.
pozdrav

ROAMER
gx
gx
Postovi: 298
Pridružen: 29 Jun 2016, 15:07
Location: Umag
Contact person: Dragan
Specialty: consumer

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao ROAMER » 17 Jul 2018, 23:18

Pa ne znam bas kakva ti je to "uradi sam" dijagnostika. I najjeftinija i najosnovnija dijagnostika ce ti ocitati i resetovati greske motora ako se uspije spojiti na ECU. To je osnovno osnovnog svake dijagnostike, od jeftine do naj skuplje. Problem nije bio u dijagnostici, vec ti je greska i dalje postojala, zato je i palio. Ili greska vise nije bila tu, ali niste uspjeli da je resetujete.
Sto se tice zamjene ventila, ECU ne moze nikako da zna da je stavljen drugi ventil, on ne prenosi ni svoj serijski broj ni model ni nista slicno. on ima 2 zice, jedna je masa ili +12V, a druga PWM signal sa ECU. Nesto je tu drugo bilo u pitanju. Ventil koji radi u PWM rezimu nekad ne mozes ispitati samo baterijom, tipa "kliknuo je, znaci radi".
Sacekaj ti tog svog kolegu, da ne bude opet kvarenja ispravnih dijelova ;)
Iskustvo je direktno proporcionalno kolicini unistene opreme............

banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140

Post napisao banertd » 29 Jul 2018, 05:41

Opravi se Pajero.
Bio je tesko pokretljiv vakuum regulator turbine,mislim da je kolega nazvao taj deo spula turbine,ako mislimo na isti deo.Problem oko toga je bio da je turbo u potpunosti remontovan i doveden u stanje kao nov.Da li je mastor koji je radio turbinu promasio i lose pozicionirao ovaj deo, mozda u toku transporta ili ubacivanja remontovanog agregata nije ni potrebno spekulisati.Kada je pomeren poceo je lagano rukom da ide pa je proradila regulacija.
Ali nije kraj.Poceo da ide i previse dobro no nakon odredjenog vremena izgubi snagu.
Bili i kod kolege kacili na Texa dijagnostiku, ali veoma sporo se konektuje na vozilo,gresaka koliko hoces,brisane greske.Probano vozilo cca 30-tak kilometara ide kao raketa,
pa ponovo okilavi.Prijavi preterani pritisak turbine.
Vozilo oterano kod majstora koji je specijalizovan za Pajero.Pronasao metalnu kuglicu u vakuum liniji EGR ventila,kaze da od ovoga poblesavi board racunar i vozilo ode u safe mod.
Neko je pozapusavao iz nekog razloga dosta ovih vakuum linija kojekavim safovima,kuglicama etc.Dosta smo ih pronasli ali ova promace.Ovo dosta zalazi u sektor mehanike.Nova creva a namerno zapusena.Fina zezalica.Jedino sto izgubismo cca 15 radnih dana oko ove masine.
Naravoucenije za mehanicare produvati creva kompresorom.Zameniti ako su propala,Nikako ne povezivati turbo regulator direktno na vakuum liniju.
Pa onda zvati ako treba elektronicara da popravi konektore na regulacionim ventilima,senzorima ,eventualno instalaciju i tome slicno.
Inace poluprovodnik koji sam skinuo sa drugog racunara i ugradio na ovaj radi ispravno,ugradio sam na davaoca rezervnog dela.Na slici gde sam izmedju pinova dva i tri stavio simbol za prekidac postoji jednaka poluprovodljivost u oba smera.
Mozda je problem pravila zastitna smesa pcb ploce koja je degradirala tokom vremena i tokom pranja pcb pretvarala se u lepljivu smesu tokom pranja,kao da je Syntelan u pitanju.
A mozda je svo vreme racunar i bio ispravan no su problem pravio neciji namerno napravljeni vakuum haos.
Hvala za pomoc,pozdrav

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5345
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao buzdumra » 29 Jul 2018, 13:35

jel se to ne zove drugacije? treba ispravit naslov ...board nema veze sa tim ...
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao banertd » 30 Jul 2018, 08:55

Nakon nekog sabiranja utisaka mozda je bio problem i sa boardom a mozda i ne.
Pre zamene poluprovodnika uopste nije hteo da ukljuci turbo,posle toga je proradio ali nije hteo da radi regulaciju,zakuca polugu do kraja bez obzira na obrtaje.Treba na 3000rpm da pocne da smanjuje volumen turbo punjenja.
Nakon brisanja gresaka,nisam ja radio brisanje,pa ne znam sta je sve bilo,snimio sam na brzinu: intake temprerature sensor,turbo pressure sensor i jos jedno pet sest.
proradila je i regulacija.
Prilikom repacije boarda ocistio sam i pritegao sve konektore za senzora i ventila,bili su sumnjivi rasireni od mnogo cupanja.pa je zato verovatno bilo ovoliko gresaka.
Prilikom probne voznje isao stvarno previse dobro,no nakon 30-tak km ostre voznje(gas patos,umalo da se isprevrcemo par puta) smanjio snagu i nije htero da predje 3000rpm.
Ponovnom proverom dijagnostikom jedina greska excessive turbo pressure.Obrisana greska poceo ponovo da ide dobro.
Vozilo cak isporuceno vlasniku kao ispravno ali opet nakon par dana opet limited rpm.
Konsultovan pomenuti mehanicar koji je pronasao kuglicu u vakum liniji koja ide prema rasteretnom ventilu.
Ostavljam slobodu uredniku da preimenuje temu kako god zeli i smatra da je prikladno u vezi ovog defekta.
pozdrav

ROAMER
gx
gx
Postovi: 298
Pridružen: 29 Jun 2016, 15:07
Location: Umag
Contact person: Dragan
Specialty: consumer

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao ROAMER » 30 Jul 2018, 12:29

Aj bar je djelimicno popravljen. Za u buduce, ako nadjes hrpu gresaka, to ne mora da znaci da auto ima hrpu problema. Ako npr. Izvadis instrument tablu i das kontakt, on ce naprijavljati gresaka ohoho, ti vratis tablu i on vozi bez problema, ali greske ostaju zapisane dok god se ne resetuju dijagnostikom.
A za tvoj problem koji je ostao, problem moze biti i slab vakum. I vakum pumpa zna da oslabi pa je upravljacki dio dobar, ali jednostavno nema dovoljno vakuma da se spula regulise koliko kompjuter hoce.
Nema nista sladje nego dobiti auto na popravak koji je bio kod kojekakvih majstora prije.
Iskustvo je direktno proporcionalno kolicini unistene opreme............

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5345
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao buzdumra » 30 Jul 2018, 21:56

proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

banertd
_
_
Postovi: 132
Pridružen: 30 Jan 2012, 23:05
Location: Beograd
Specialty: computers

Re: Pajero 2005 2.5td neispravan board computer MR577140 Reseno

Post napisao banertd » 31 Jul 2018, 07:45

Kolega Roamer jeste da je moje pisanije malo konfuzno.
Ali bi da vam skrenem paznju na to da je kompletan motor iz vozila izvadjen i poslat na remont.Gde su zamenjeni ili remontovani svi delovi motora:Hilzne,klipovi,lezajevi,klipni prstenovi,pumpa za ulje,vakuum pumpa,turbo punjac... i da dalje ne nabrajam.
Firma koja je to radila ozbiljno se bavi poslom remontovanja motora i njihovih agregata.
Ta stavka se pominje u jednom od postova da je odradjen full remont motora.No nema veze.
Zahvavljujuci vasoj sugestiji smo proverili deo koji je pravo jedan od problema iako je remontovan,verovatno je blago udaren u toku ubacivanja agregata u vozilo.
Za greske koje su bile upisane kod ovog auta izgleda da mora skuplja dijagnostika.
Nije kao kod novijih modela auta koji imaju displej da mogu da preko svoje komandne table bez kacenja na dijagnosticki adapter da resetuju greske
pozdrav.

Odgovori

Natrag na “Autoelektronika”