slika RADOVI NA ODRŽAVANJU FORUMA SU ZAVRŠENI.
AKO IMATE NEKIH PROBLEMA SA KORIŠĆENJEM FORUMA, POŠALJITE E-MAIL NA fanzoor@fanzo.org
HVALA NA RAZUMEVANJU

Rashadna tečnost u automobilu, menjate li kako je propisano?

Forum za neobavezne teme.
Avatar
janko
gx
gx
Postovi: 222
Pridružen: 12 Okt 2007, 23:21
Location: Stara Pazova
Specialty: tv-multimedia

Re: Rashadna tečnost u automobilu, menjate li kako je propisano?

Post napisao janko » 12 Nov 2012, 22:32

Antifriz treba menjati onako kako proizvođač propisuje. G12 je antifriz nove generacije. Menja se na 5 godina ili 240000km. Nakon tog perioda možete izmeriti onim testerom za antifriz, pokazaće da je dobar. Bez obzira na to trebe ga menjati jer je postao kiseo zbog razgradnje aditiva, inhibitora u njemu.

Avatar
Kobac
bela tehnika
bela tehnika
Postovi: 630
Pridružen: 26 Jun 2008, 23:19
Location: Beograd

Re: Rashadna tečnost u automobilu, menjate li kako je propisano?

Post napisao Kobac » 13 Nov 2012, 07:52

Moze li G12 da se sipa gde je predvidjen G11?
Znam da obrnuto nije preporucljivo a racunam da je ovaj noviji i moze da ga menja, ali sta znam...

Edit:
Vredi procitati.

Kod: Označi sve

http://cbc.rs/showthread.php/16096-%C5%A0ta-ste-se-smrzli

Avatar
Stolle
Site Admin
Site Admin
Postovi: 25878
Pridružen: 12 Avg 2006, 23:35
Location: Srbija

Re: Rashadna tečnost u automobilu, menjate li kako je propisano?

Post napisao Stolle » 13 Nov 2012, 11:28

http://cbc.rs/showthread.php/16096-Šta- ... post488620
Koliko sam ranije čitao, a i sada ovo, moglo bi, ali nema neke koristi.
Nema velike koristi od korišćenja OAT kod starijih motora. Može se desiti da čak stari dobri klasični budu i bolji po jeftinijoj ceni a period promene ne može (mnogo) da se poveća. Ukoliko imate Al blok i hladnjak a propisani su “klasici” možete da koristite OAT ali ne pun interval zamene nego tek 3-4 god. I max. 100k km, pa da li se isplati vi procenite sami.
Da li se mešaju prethodni sa OAT? Da ali treba izbegavati. Ako dodajete klas. u OAT u najmanju ruku mu smanjujete interval zamene (bar za godinu dana, zavisno od kolilčine) a obrnuto ne donosi produženje korišćenja. U oba slučaja neće doći do katastrofalnih posledica i temp. mržnjenja neće značajno da poraste ali će koroziona zaštita biti manja pa je preporuka zaista “preporučljiva”.
Inače OAT su čuveni VW “G12+” a zapravo 774-F te Glysantin G30 ili “Alu protect”.
Ako ćemo u “veliku nauku” situacija je da se ove RT mogu mešati sa G11 (iako su silikatne) ali nije mnogo preporučljivo i to treba raditi samo u vanrednim okolnostim
Uprošćeno rečeno:
G11 (Glysantin G48) ili "običan" antifriz (BS 6580) mogu da se koriste i kada je blok motora od aluminijuma.
Ipak, "Al protec" (iliti Gly G30 alias G12/G12+) tu ima prednost a kako se može koristiti dvostruko duže i jeftiniji je.
Važi (donekle) i obratno, jer G30(Basf) tj. G12(VW), dobro štiti i motore starije generacije.
Kako je zverko naveo problem može biti do creva i zaptivki (pa i lemova, mada ne bi smelo po standardu) tako da nije baš dobro hrliti ka "crvenom" antifrizu u starijim modelima (iako gde može, onda je odlično. a može tamo gde proizvođač kaže ili gde su probali a nisu se usr... - ).
"29 poslednjih dana u mesecu je najteže"

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Kafana - Pab - Bircuz”