Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako
Urednik: alexa_pg
Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15945
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako
Evo jedne ideje , samo treba postaviti redne stavke uslova koje treba da ispuni,...pa razraditi ostatak....a mogli bi se i sastati i zajednički napraviti projekat.
Znači svako ko želi da učestvuje na ovom projektu molim da se ovde prijavi. Prijaviti se mogu svi zainteresovani članovi bez obzira na status na našem forumu.
Strateška razrada će biti u zatvorenom delu foruma.
Neke od predloga možete i ovde napisati.
Znači svako ko želi da učestvuje na ovom projektu molim da se ovde prijavi. Prijaviti se mogu svi zainteresovani članovi bez obzira na status na našem forumu.
Strateška razrada će biti u zatvorenom delu foruma.
Neke od predloga možete i ovde napisati.
ja cuvam trabant za to... samo cisto se nadam da cu uspjeti nabaviti motore koje bi ugradio direktno u tocak (mozda i ima ali sigurno mnogo skupooo ).. ako se koristi menjac i deferencijal veliki su gubitci...
a i hidro motori nisu bas jeftini jbg.. uvjek kazem mozda za koju godinu.. i tako dani idu..

proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
- Vojvoda
- ___
- Postovi: 2285
- Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
- Location: Srbija
- Contact person: Mirko
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Beograd, Karaburma
Interesantna tema, voleo bih da učestvujem u diskusiji o tome samo ne znam kako češ to izvesti. Taj sport može podosta da košta.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share
-
- Preminuo
- Postovi: 599
- Pridružen: 16 Feb 2007, 22:59
- Location: Kraljevo
- Specialty: audio
ajmo ljudi ozbiljno.imam fiat ritmo iz 88. koji mi u dvoristu propada.mislio sam izbaciti masinu i ubaciti elektromotor od jedno 15kw,al je velik a i slab.isao bi s pretvaracem sa 12 na 220.cak sam se raspitao,moze se za 12na220 napraviti trafo od 20kw al i on je velik.gdje to sve nagurati,mjenjac nije rjesenje vec treba praviti drugi nacin prijenosa.eto sad jel ima neko ideja.
sad nesto razmisljam (redak dogadjaj)
sjecate se plocasti motora iz video rekordera koji je njegov stepen iskoristenja (mogao bi se napravit veci ) dali negde imaju takvi podatci o motorima da se vidi potrosena energija / rad..
za podizanje napona trebalo bi iskljucivo koristiti coper napajanje... na malo vecim frekvencijama od 50hz
sjecate se plocasti motora iz video rekordera koji je njegov stepen iskoristenja (mogao bi se napravit veci ) dali negde imaju takvi podatci o motorima da se vidi potrosena energija / rad..
za podizanje napona trebalo bi iskljucivo koristiti coper napajanje... na malo vecim frekvencijama od 50hz
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
- chellawy
- gx
- Postovi: 3186
- Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
- Location: Bačka Palanka
- Contact person: SIX
- Specialty: tv
ako cete vec poceti pricu o motorima onda on mora da bude recimo sva 4 tocka po jedan, motori moraju da budu mali , lagani ali dovoljno jaki
radni napon 24 DC sa sve elektronikom.
steper motori ili sa cetkicama ali cetkice se moraju menjati recimo svakih 5000 radnih sati, zadnja ili prednja vuca ili sva 4 ???
vozilo za pocetak manje do 600kg a jedna ideja je mozda da ima odma svoj agregat tj induktivni generator koji ce da da puni akumulatore u toku same voznje....tako da bi faktiski sa 2 akumulatora mogao da se vozi par godina koliko je i vek akumulatora ....
pa zar mislite da toga vec nema. ima ali se ne pusta u komercijalnu upotrebu , sto nije razlog da napravimo
a pogotovo ako neko iz BIAe ,CIAe KGBa hoce da nam prosledi technical manual...
malo sale malo zbilje ali to je to odprilike....
moze sto da ne...
..ali cak i da se napravi takav auto nekako mislim da ako bi hteli da napravimo vise komada i da se sluzimo njime nekome bi to smetalo jer nafta je LOVA ..... a drzava je skup lopova koja zivi od nameta....
uf ala sam sad svega naqenjao.....
radni napon 24 DC sa sve elektronikom.
steper motori ili sa cetkicama ali cetkice se moraju menjati recimo svakih 5000 radnih sati, zadnja ili prednja vuca ili sva 4 ???
vozilo za pocetak manje do 600kg a jedna ideja je mozda da ima odma svoj agregat tj induktivni generator koji ce da da puni akumulatore u toku same voznje....tako da bi faktiski sa 2 akumulatora mogao da se vozi par godina koliko je i vek akumulatora ....
pa zar mislite da toga vec nema. ima ali se ne pusta u komercijalnu upotrebu , sto nije razlog da napravimo
a pogotovo ako neko iz BIAe ,CIAe KGBa hoce da nam prosledi technical manual...
malo sale malo zbilje ali to je to odprilike....
moze sto da ne...
..ali cak i da se napravi takav auto nekako mislim da ako bi hteli da napravimo vise komada i da se sluzimo njime nekome bi to smetalo jer nafta je LOVA ..... a drzava je skup lopova koja zivi od nameta....
uf ala sam sad svega naqenjao.....
Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta
ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
- Majstor Duja
- Neaktivan
- Postovi: 3136
- Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
- Location: Novi Sad - centar
- Warranty service: http://www.elektrocentar.com
- Contact person: Goran Duic
- Specialty: tv-multimedia
Gujo, problem kod neodijumskog motora je cena...sa cetkicama dobijas manju iskoristljivost, dodatno odrzavanje i manju cenu - upravo su ove dve poslednje stavke bitne za opstanak u nasoj okolini...Misley je napisao:ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
Razmisljas u JAKO dobrom pravcu, laka karoserija, 4 X motora po tocku, mali gabariti a ukupna snaga dovoljna s tim da poboljsavas lezanje te plastike na putu....covece, tram-bam-t 4WD...kakva bi to reklama bila!Buzdumra je napisao: ja cuvam trabant za to... samo cisto se nadam da cu uspjeti nabaviti motore koje bi ugradio direktno u tocak (mozda i ima ali sigurno mnogo skupooo ).. ako se koristi menjac i deferencijal veliki su gubitci...
Ideju oko kapstan motora od videa sam vec apsolvirao i mislim da je dobra osnova za pocetak jer upravo ta koncepcija odgovara pogonu za automobil, licno sam nesto mudrovao po tom pitanju ali nisam uspeo da Zokiju izlozim koncepciju tog "izuma" jer smo se zapili....uzas.
Evo vam jedan koristan link:
http://www.e-vozila.com/forum/
lako cete se snaci isti je forum kao i nas...
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."
neodimijumski magneti su realnost i nužda od hdd-a pa sve do ovih kW motora. imaju cenu ali to donosi na kraju veliku dobit.
ako će auto da "juri" po vojvodini ok, mož i na pedale.
kakav je to auto u koji jedva možeš da sedneš od batreija ili da vucara prikolicu sa baterijama za sobom. drugo, bldc sa direktnim drajvom je daleko efikasniji nego bilokji drugi motor a frekventno je upravljan.
pre svih velikih planova treba(te) malo vršljati po netu i videti tuđe račune, oni su bar jasni.
uzgred, ne spomenuh, BLDC u SAMOGRADNJI a ne gotov kupovni. kad je djetić dole uspeo (doduše uz malo uputstava) da namota stator klase 200w i da kupi magnete, ne vidim razloga što to ne bi mogao i neko ko se malo više bavi elektronikom i upotrebom sopstvenog mozga.
ako će auto da "juri" po vojvodini ok, mož i na pedale.
kakav je to auto u koji jedva možeš da sedneš od batreija ili da vucara prikolicu sa baterijama za sobom. drugo, bldc sa direktnim drajvom je daleko efikasniji nego bilokji drugi motor a frekventno je upravljan.
pre svih velikih planova treba(te) malo vršljati po netu i videti tuđe račune, oni su bar jasni.
uzgred, ne spomenuh, BLDC u SAMOGRADNJI a ne gotov kupovni. kad je djetić dole uspeo (doduše uz malo uputstava) da namota stator klase 200w i da kupi magnete, ne vidim razloga što to ne bi mogao i neko ko se malo više bavi elektronikom i upotrebom sopstvenog mozga.
- filka
- gx
- Postovi: 1982
- Pridružen: 13 Avg 2006, 10:38
- Location: Kavadarci Makedonija
- Warranty service: Fuego Grundig LG Beko Samsung
- Specialty: tv
Da da ima to mislim da se zove TOYOTA PRIUS i ima neki LEXUS ili takvo sranje i kosta 50000 eura
Sada malo ozbilnije:Da takav projek uspe u domacoj samogradnji treba neki tim od najmanje 5 entuzijasta koji znaju sta zele da naprave i minimalni budjet od 5000eura za da se nabave osnovni delovi:sasiju,pa dali ce da se prave motori ili ce ih neka fabrika sklopiti po nekom nacrtu i naravno akumulatori i elektronika koja ce sve da to gura, jer u takvim autima ne idu kocnice vec ti motori koji idi na svakom tocku po jedan glume i rade i kocnice i ubrzanje.Imalo je na nekom saemu automobila takve motore koje su velike kao onaj dobos gde stoje gurtne za kocenje a snage oko 20kw.pozdrav...

Sada malo ozbilnije:Da takav projek uspe u domacoj samogradnji treba neki tim od najmanje 5 entuzijasta koji znaju sta zele da naprave i minimalni budjet od 5000eura za da se nabave osnovni delovi:sasiju,pa dali ce da se prave motori ili ce ih neka fabrika sklopiti po nekom nacrtu i naravno akumulatori i elektronika koja ce sve da to gura, jer u takvim autima ne idu kocnice vec ti motori koji idi na svakom tocku po jedan glume i rade i kocnice i ubrzanje.Imalo je na nekom saemu automobila takve motore koje su velike kao onaj dobos gde stoje gurtne za kocenje a snage oko 20kw.pozdrav...
-će izginemo ki Mančester
ma ja sam video (mogao bi uzet na otpadu..) neke motore od viljuskara sa cetkicama ima i reduktore verovatno da bi duze trajale cetkice kuciste uradjeno masivno od odlivka , ali 2 komada su tezi od trabantove karoserije jbg. uvek nesto
u jednu ruku bi trebali motori da se mogu kontrolisati recimo kao na cnc kasnije moglo bi se uradit svasta recimo : kontrola proriv proklizavanja (strahovito cini racionalniju potrosnju energij ), pa onda abs (pri kocenju da puni aku..).. ima i jos..
4x4 mod ma koliko lagan auto ucinice ga stabilnim... a i nece tako bti lagan kad dodju aku.. mozda nebi bilo lose staviti celicne ak..?
Misley daj slike motora.. i neke cifre

u jednu ruku bi trebali motori da se mogu kontrolisati recimo kao na cnc kasnije moglo bi se uradit svasta recimo : kontrola proriv proklizavanja (strahovito cini racionalniju potrosnju energij ), pa onda abs (pri kocenju da puni aku..).. ima i jos..

4x4 mod ma koliko lagan auto ucinice ga stabilnim... a i nece tako bti lagan kad dodju aku.. mozda nebi bilo lose staviti celicne ak..?
Misley daj slike motora.. i neke cifre

proradijo mi net zahvaljujuci fanzi
- chellawy
- gx
- Postovi: 3186
- Pridružen: 12 Avg 2006, 22:25
- Location: Bačka Palanka
- Contact person: SIX
- Specialty: tv
da evo malopre mi je biop drugar inzinjer masinstva i one rece isto za brasles motore...Misley je napisao:ne idu ni steperi ni motori sa četkicama već brašles motori sa neodimijumskim magnetima. ljudi prave u samogradnji i do 10kW.
napajanje je direktno preko trofaznog drajva naravno ali klase 48 pa i 96 volti. uglavnom litijum polimerske baterije. sve to lepo na netu ima do mile volje. samo treba pogledati. naravno i cene baterija tek da se zna šta košta i kolika autonomija.
da ali cena je opet ... hmmm ... treba tu jos mozga koristiti .... bar neki mali deo od velikog procenta neiskoriscenosti :plaz: :plaz:


Kompletna ponuda rezervnih delova koja će biti veoma ažurirana u narednih dve ,dve i po godine :)
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta
https://www.kupindo.com/Clan/chellawy/SpisakPredmeta
- Majstor Duja
- Neaktivan
- Postovi: 3136
- Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
- Location: Novi Sad - centar
- Warranty service: http://www.elektrocentar.com
- Contact person: Goran Duic
- Specialty: tv-multimedia
- fanzo
- Site Admin
- Postovi: 15945
- Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
- Location: Bački Petrovac, Srbija
- Phone number: 0038121781575
- Specialty: tv-multimedia
- Lokacija: Bački Petrovac
Sumnjivo mi je to sa motorima u svakom točku. Tu bi trebalo i neko ko poznaje mehaniku diferencijala i sl.. Mislim da bi takvo vozilo sa motorima u točkovima bilo nestabilno i da bi to zahtevalo dodatna rešenja...ustvari to prouzrokuje dodatne probleme..ako se ne varam...malo znam o ovome ali imam neke ideje.
Ako bi se složili i sastali, smatram da bi mogli napraviti nešto po ovom pitanju.
Ako bi komponente pravila neka ...fabrika..to ne sme biti jedna fabrika , nego više njih iz razloga zaštite ideje.
Ipak sam mislio na neko malo koncept vozilo koje bi bilo idealno za gradske uslove. Maksimalno 2 sedišta i prtljažnik.
Za obavljanje sitnih poslova po gradu ..a i kao šoping auto...prevoz dece do obdaništa, škole...
Projekat koji bi kasnije možda mogao da se odradi i u više komada.
Nisam mislio na SAM projekte.

Ako bi se složili i sastali, smatram da bi mogli napraviti nešto po ovom pitanju.
Ako bi komponente pravila neka ...fabrika..to ne sme biti jedna fabrika , nego više njih iz razloga zaštite ideje.
Ipak sam mislio na neko malo koncept vozilo koje bi bilo idealno za gradske uslove. Maksimalno 2 sedišta i prtljažnik.
Za obavljanje sitnih poslova po gradu ..a i kao šoping auto...prevoz dece do obdaništa, škole...
Projekat koji bi kasnije možda mogao da se odradi i u više komada.
Nisam mislio na SAM projekte.
-
- Slične teme
- Odgovori
- Pregledano
- Zadnji post
-
- 9 Odgovori
- 6264 Pregledano
-
Zadnji post napisao Majstor Duja
26 Mar 2013, 15:01
-
- 4 Odgovori
- 2806 Pregledano
-
Zadnji post napisao Majstor Duja
31 svi 2013, 20:23