Stranica: 1/1.

Punjenje freonom po hladnom vremenu - Riješeno

Napisan post: 18 Dec 2010, 21:30
napisao ja-djile
Ima li ko iskustva sa punjenjem rashladnog uređaja u nezagrijanoj prostoriji po hladnom vremenu. Radi se o kombinovanom hladnjaku i zamrzivaču "Obodin"sa jednim kompresorom. Zamijenio sam mu kompresor . Sve je rađeno kao 1000 puta do sada. Rezlika je samo u tome, što je ovih dana hladno, temperatura u prostoriji je 12 stepeni. Problem je što se kapilara začepi svaki put kada pustim da radi, nema cirkulacije freona. Skidao sam cijev visokog pritiska i na nju pustio freon iz menzure i tada postoji protok kroz filter-sušionik i kapilaru. Kada izvakumiram i napunim freon nema protoka kroz kapilaru. Grijao sam fenom isparivač gdje izlazi kapilarna cijev, ali ne pomaže. Prilikom varenja sigurno nije došlo do začepljenja bilo koje cijevi. U suštini interesuju me iskustva kolega koji su možda bili u situaciji da rade po ovako hladnom vremenu i da li su imali ovakvih ili bilo kakvih problema vezanih za uslove u prostoriji.

Kad sam vidio da ne mogu da riješim problem plombirao sam sistem kao da je sve u redu i dogovorio se sa mušterijom da u ponedeljak zagrije prostoriju pa cemo tada vidjeti. Do tada molim za savjet.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 22:29
napisao goranfri
To što imaš začepljenje nema veze sa hladnom prostorijom.

Moraš da ispereš sistem , zameniš filter gasa ,dobro izvakumiraš i to je to.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 22:34
napisao GTI
Da nije stavljen kompresor za R134a?

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 23:12
napisao ja-djile
goranfri je napisao:To što imaš začepljenje nema veze sa hladnom prostorijom.

Moraš da ispereš sistem , zameniš filter gasa ,dobro izvakumiraš i to je to.

Sistem je bio hermetičan nije pustao freon a pri radu je sve urađeno kako treba. Produvavanje, novi filter sušionik i vakumiranje. Nema cirkulacije ni na početku kada je temperatura na isparivaču iznad nule.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 23:15
napisao ja-djile
GTI je napisao:Da nije stavljen kompresor za R134a?
Jeste stari kompresor je bio za freon R 134a pa je i ovaj novi takav. Ima li to nekog značaja?

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 23:18
napisao ja-djile
Ako neko ima neku ideju neka slobodno napiše, a ja ću ovo riješit nekako u ponedeljak pa ću napisati šta je bilo.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 18 Dec 2010, 23:20
napisao GTI
Ako je bio takav onda nema znacaja.Mislio sam da je stari bio za R12.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 00:47
napisao nike
Zamjeni i kapilaru i filtar sušač. R134 je otapalo i svo smeće završi u kapilari. Uglavnom u prvih 10-ak cm nakon filtra i ponekad na samom kraju. Zbog toga je i krepao kompresor pa je 95% šanse da će uskoro krepati i taj novi ako ne promijeniš kapilaru. Novi sušač (kompatibilan s R134) je obavezan pri svakom otvaranju sistema.
Hladnoća nema veze sa začepljenjem.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 01:12
napisao djenka
Ako koristis AZOT,produvaj kroz kapilaru ceo isparivac i resices problem zacepljenja.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 05:03
napisao frigo
Sigurno je kapilara delimicno zacepljena a onda imas ulja i prljavstine u isparivacu, isperi sistem i pogledaj na povratnu sta sve ispada iz instalacije...preporuka pre vakumiranja uzmi grejalicom zagrej dobro isparivac pa onda sve ispocetka al sa duzim periodom vakumiranja i pre paljenja, posle punjenja freonom sacekaj neko vreme da freon ispari i da se filter tj. susac gasa ohladi od varenja... a oce da se desi isto ako nisi isprao kondenzator, da freon pokupi prljavstinu i sagorelo ulje i nabija u filter i gusi kapilaru...

Bitno je da se zna ako je kompresor crkao elektricno obavezno pranje i ispiranje instalacije ako je izgubio kompresiju takodje al nije strasno al u takim operacijama nije samo dovoljno izduvati instalaciju Azotom kolko je dobar tolko je i los za instalaciju, kazem zato sto Azot je suv inertan gas kad ga pustas u instalaciju on je susi i sta se desava sa uljem koje ostane na zidovima isparivaca , osusi se i napravi koru koju kasnije pokupi freon i eto problema pranje pa tek onda produvavanje Azotom....

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 08:48
napisao ja-djile
Nemam freon R11 za pranje probat ću da to sredim koristeći zagrijanu bocu R22 da bi bio veći pritisak. Samo se nadam da nije do freona jer sam uzeo novu bocu 134a.
Moj Frigo što si to budan u 5 AM. :)

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 09:57
napisao goranfri
Ako si uzeo freon tamo gde stalno uzimaš i od istog proizvođača onda verovatno nije to problem.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 19 Dec 2010, 10:25
napisao GTI
R11 se više ne uvozi zbog previsoke cene i ekologije .Zamena mu je R141b,kupiš jednu bocu i to traje godinama.

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 20 Dec 2010, 02:21
napisao frigo
Moj Frigo što si to budan u 5 AM.
A staces kad sam nocna ptica... :fanzo:
:pivopije:

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu

Napisan post: 20 Dec 2010, 15:55
napisao ja-djile
Riješio sam problem tako što sam skratio kapilaru, nakon toga je sve išlo kao po loju. Zbunilo me to što je kapilara bila djelimično začepljena pa je postojao neki manji protok. Ja sam tada mislio da je manji protok zbog niskog pritiska freona usled niske temperature. Samo ja znam o kakvom sam se jadu zabavio u petak.
Hvala vam svima na savjetima i pomoći !

Re: Punjenje freonom po hladnom vremenu - Riješeno

Napisan post: 21 Dec 2010, 09:35
napisao kele
Evo kako ja odcepljujem kapilaru,najcesce nakon zamene kompresora R12 na R134.Dosta postova sam procitao na ovu temu ali zbog jednog specificnog slucaja koji sam imao,gde sam probao sve i svasta i namucio se posteno poceo sam da koristim benzin.Mozda cete pomisliti sta ovaj lupeta,ali jednom probajte i videcete koliko je delotvorno.Raskacim usisnu i potisnu cev sa starog
kompresora,skinem stari filter susac i oslobodim kraj kapilare koja ulazi u susac i naravno secnem joj 5-6 cm.Nakacim hansen spojku na usisnu cev i navrnem crevo.U crevo sipam 3-5 mL benzina i drugim kompresorom(nekad sluzio kao vakuum pumpa) nabijem pritisak jedno 10-15 bara i pustim da tako stoji jedno 10 minuta.Vec nakon 5 minuta iz potpuno zacepljene kapilare pocinje da izlazi vazduh pomesan za benzinom.Kada stavim belu krpu na izlaz kapilare,vidi se da izbacuje crnu masnu prljavstinu .Nakon toga na usisnu cev prikljucim usis sa istog kompresora i u jedan plasticni cep sipam malo benzina i u taj benzin umocim vrh kapilare.Ukljucim kompresor i on uvuce onaj benzin iz cepa kroz kapilaru i ispere je skroz.Ponovim postupak jos jednom dok ne prestane da izlazi prljavstina.Onda ide produvavanje freonom,nov susac,nov kompresor ,vakumiranje i punjenje.Tri komada sam tako odradio i rade odlicno.A sto se tice benzina,to je mala kolicina u pitanju i brzo ispari tako da nema rizika da ce se nesto desiti.Sta sve izbaci iz kapilare,to je cudo jedno... :fanzo: