Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Hobi i ostala elektronika

Urednik: alexa_pg

Pravila foruma
Praktikujemo da na kraju opišemo kako smo rešili problem. Zatim zatvorimo temu >UPUTSTVO<
Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 21 Jan 2008, 09:32

fanzo je napisao:Sumnjivo mi je to sa motorima u svakom točku. Tu bi trebalo i neko ko poznaje mehaniku diferencijala i sl.. Mislim da bi takvo vozilo sa motorima u točkovima bilo nestabilno i da bi to zahtevalo dodatna rešenja
Kako, bre, nestabilno? I sta ce ti diferencijal i petljancija oko njega?
Tocak koji prelazi najveci put je pogonski tocak, tj. ako skreces desno - levi tocak "vuce" automobil.
U realnosti nema lakseg nacina za pogon:
Ako skreces desno - ukines napajanje desnim motorima (prednjem i zadnjem) i to je to. Diferencijal je samo mrtvo tezina koju automobil mora da vuce sa sobom u ovom slucaju...
Naravno sa step motorima mozes mnogo lepo da se igras po tom pitanju...
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5361
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 21 Jan 2008, 12:01

netreba deferencijal jer nije kruta veza izmedu dva tocka rotor kao rotor ce se okrenut brze ili sporije u zavisnosti od opterecenja samim to je onda i deferencijal a nece moci napravit ogromnu razliku ako je jedan tocak u blatu on ce se vrtjeti malo brze a ovaj drugi na asvaltu sporije jer je na njega sav teret pao i on ce izvuci auto.. dok klasican deferencijal prenosi snagu samo na tocak kojem je lakse (na onaj u blatu) i nemoze iscupati vozilo iz te situacije... a i deferencijal (trkaci-sateliti) odnose dosta energije imaju valjcaste lezajeve ... bla,bla,..
deferencijal otpada.. osim ako cena motora za u tocak bude kriticna (jbg.. a sve izgleda da ce biti) :plaz:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 21 Jan 2008, 12:39

buzdumra je napisao:netreba deferencijal jer nije kruta veza izmedu dva tocka rotor kao rotor ce se okrenut brze ili sporije u zavisnosti od opterecenja samim to je onda i deferencijal a nece moci napravit ogromnu razliku ...
Ne smes da plasiras istu snagu na oba tocka u trenutku skretanja, mora jedan tocak da se uspori jer ti onda "cupa volan" iz ruku....ko je vozio 4X4 sa ukljucenom blokadom prednjeg diferencijala zna o cemu govorim.
Na asfaltu, pri 40km/h bi se verovatno prevrnuo u ostrijoj krivini....
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5361
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 21 Jan 2008, 14:01

mislim da nisi u pravu blokada na deferencijalu je kruta veza.. nema odstupanje ni jedan stepen...
zar ti mislis da dva el. motora neka im i odredis identicnu struju ,a razlicita opterecenja imati isti broj obrtaja/min ? cak ce biti problem i sa istim opterecenjem jos ako je neko ko ga je motao stavijo samo jedan navoj vise ili ako su ti duze zice u prenosu struje do motora da ce se auto prevrnut ma daj... mozes da povezes motore na rednu vezu i eto ti klasicnih trkaca uvek vrti tocak kom je lakse.. samo sta ce biti sa naponom i to bi se resilo..
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 21 Jan 2008, 15:52

Uh, ne radi se o jednosmernim DC motorcicima jer ako svaki ima po 3KW i vuku zajedno jos kako ces da ih osetis na volanu i to po suvom, a na vlaznom ako taj auto ostane na pravcu - dajem desnu ruku...
Imao sam na popravci elektronike invalidskih kolica sa analognim upravljanjem (vektorski dzojstik) i svaka zakida snagu spoljnom motoru u odnosu na radius skretanja bilo da su projektovane za 4 ili 2 tocka.
Cak i ti kompletni moduli za upravljanje imaju da se kupe...
Inace, tu studiju razvijaju sve tvornice automobila, publikovani poceci su bili dostupni jos ranih `80. godina, tako da je danas sve to manje vise iskristalisano.

Celo teziste i poenta jeste u sto jeftinijem motoru (neodijumski magneti iz Indije) i takvoj konstrukciji da onemogucava korisniku da ga sam odrzava vec da to uradi u "ovlastenom" servisu, bezbednije i bolje za sve.
Akcenat na software-u je veliki kao i na zastiti istog...
Karoseriju manje-vise svako moze da napravi, mislim, ako Yugo moze da dobije JUS onda bilo koji plasticni kontener sa pogonom moze isto...lolzi

(Poslao sam ti danas MJ)
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
kisko
Preminuo
Postovi: 2054
Pridružen: 12 Jun 2007, 01:51
Location: Kovilj-na kraj sveta
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Kovilj-Novi sad

Post napisao kisko » 21 Jan 2008, 16:33

buzdumra je napisao:mislim da nisi u pravu blokada na deferencijalu je kruta veza.. nema odstupanje ni jedan stepen...
Naprotiv,nije kruta,on ima i funkciju da spram opterecenja proklizava
tj. pri skretanju jedan tocak ima veci put od drugog i taj drugi koji ima vece opterecenje proklizava.Znaci da se nebi prevrnuli ili da nam nebi cupao volan iz ruku tako nesto je potrebno.Drugo pitanje je da li je diferencijal pogodan za tako i zbog same kilaze.Mislim da bi bilo pogodnije da se u radi nesto kao sto je uradjeno kod ves masina za centrifugu.Tamo ako je voda jos unutra(vece opterecenje),nece krenuti punim obrtajem jer ima ogranicenje struje koje se ocitava preko zicanog otpornika i kolo nece dozvoliti pun obrtaj.Mislim da bi tako nesto odgovaralo i za elektromobil :mrgreen: recimo pri skretanju udesno levi tocak ima manje opterecenje i dobija pun obrtaj,dok desni koji ima vece opterecenje,preko ic kola i ogranicenja struje-iskljucuje ga i tocak se krece slobodno po inerciji...nakon izjednacavanja opterecenja nastavljaju normalno da vuku.Mislim da bi tako nesto i zbog tereta i zbog same elektronike bilo prikladnije,
Postoji i pitanje dali je bolje vuca na dva tocka ili na sva cetri(manji motori)...ima tu dosta otvorenih pitanja.Kod mene u blizini vec postoji tako nesto u Kacu(elektromobil) pa bi bilo dobro pitati vlasnika sta,kako i cime se rukovodio u pravljenju elektromobila pa njegova iskustva iskoristiti i trebao bih kontaktirati jednog "mestana"ing elektronike koji obozava takve poduhvate ali je vrlo cesto preko grane singapur,australija,kanada...a plata mu prava sitnica ispod 10 hiljada evrica nece ni da prica za ove preko a radio je i za NASU.Skoro je bio i na tv-u jedan patent,...samohodna kosilica na daljinsko upravljanje...mrzelo ga da kosi livadu gde klinci igraju fudbal pa covek napravio kosilicu da sa nesheta....Mislim da su njihova iskustva dragocena. :lol:
uvek ima nesto interesantno

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 21 Jan 2008, 17:08

kisko je napisao:
buzdumra je napisao:mislim da nisi u pravu blokada na deferencijalu je kruta veza.. nema odstupanje ni jedan stepen...
Naprotiv,nije kruta,on ima i funkciju da spram opterecenja proklizava
Mislio je buzdumra na blokadu diferencijala a ne na diferencijal...
Zadnja izmena: Majstor Duja, dana 22 Jan 2008, 10:24, ukupno menjano 1 put.
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Avatar
kisko
Preminuo
Postovi: 2054
Pridružen: 12 Jun 2007, 01:51
Location: Kovilj-na kraj sveta
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Kovilj-Novi sad

Post napisao kisko » 21 Jan 2008, 17:51

Nazalost nemogu da otvorim taj fajl(flv)Mozda nisam dobro razumeo to sto je naveo za diferencijal,no normalno je sto si i rekao .ako ukjlucis blokadu svi vuku istom snagom i tu nema skretanja a ako nije ukljucena proklizava onaj sa vecim opterecenjem a to nam i treba.Znaci nemoze se prikljuciti el.motor da vuce oba tocka uvek sa istom snagom.potrebno je nesto da to regulise.Dujo vidim da usmeravas u dobrom pravcu :tooo: i mozda si i razmisljao ranije o tom projektu ali taj projekat zahteva puno vremena koje nemamo>Zato je Zokijeva ideja bas na mestu jer udruzeni, svaki sa nekom idejom argumentom i kontraargumentom mozemo i doci do realizacije takve ideje.Videcu sa Vuletom ...on je uvek pun ideja i sigurno je razmisljao i o tome(mozda cak i radio na tome,napomenuo sam da je radio i za NASU)
uvek ima nesto interesantno

Avatar
stojkePN
___
___
Postovi: 1594
Pridružen: 11 Feb 2007, 04:55
Location: Srbija-Paraćin

Post napisao stojkePN » 21 Jan 2008, 19:26

Mislim da je samo komplikovanije sto bi isli motori u svaki tocak.Mislim da je najbolje odluciti da li pogon da ide na prednje ili zadnje tockove.
Sto vise ucim sve vise vidim koliko neznam :plaz:

Avatar
fanzo
Site Admin
Site Admin
Postovi: 15945
Pridružen: 02 Avg 2006, 06:41
Location: Bački Petrovac, Srbija
Phone number: 0038121781575
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Bački Petrovac

Post napisao fanzo » 21 Jan 2008, 21:46

električni skuteri imaju takve motore...ugrađene u zadnji točak...i uglavnom rade na 36V.

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5361
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Post napisao buzdumra » 22 Jan 2008, 00:18

Majstor Duja je napisao:
kisko je napisao:
buzdumra je napisao:mislim da nisi u pravu blokada na deferencijalu je kruta veza.. nema odstupanje ni jedan stepen...
Naprotiv,nije kruta,on ima i funkciju da spram opterecenja proklizava
Mislio je buzdumra na blokadu diferencijala a ne na diferencijal...
A kad smo kod kosilica, pogledajte ovo: file je u flash-u *.flv
upravo to dujo MAJSTORE..
za pocetak stavljam tacku na to pitanje .. nije ni toliko vazno koliko je vazno treba nam jedan matematicar DOBAR sto ja nikako nisam neznam ni formulu po kojoj da izracunam za recimo masa 500kg treba da pedje put od 100km koliko struje ce to vozilo da potrosi.. max brzina netreba veca od 80km/h dali neko moze to izracunat.. ako bi nasao neke sveske mogao bi da proracunam neko vratilo , osovinu , sraf .. ali za ovo mi je sve nepoznato trenje guma o asvalt , otpor vazduha, uf.... jaojjj... ajd dajte nesto vise o tim motorima ( neodiumski ) podatci... :dmzs:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
kisko
Preminuo
Postovi: 2054
Pridružen: 12 Jun 2007, 01:51
Location: Kovilj-na kraj sveta
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Kovilj-Novi sad

Post napisao kisko » 22 Jan 2008, 02:29

Buzdurma,samo opusteno :tooo: bice tu mnogo polemike oko svakog dela auta i to tako i treba ako zelimo nesto da napravimo :mrgreen: A poznajuci nas mentalitet,nista nece biti od ideje dok se nestvori neka polemika i nestvori inat da se to uradi :tooo: Ideja je relativno mlako primljena,mozda i sa ironijom,nenamernom ali u stilu kao da se zeli izmisliti topla voda :oklagija Zar mislis da se ucesnici ovog foruma nemogu sa tim izboriti :?: VAZNO JE BACITI KOSKU DA LJUDI ZAGRIZU :lala: e onda nema frke ....sve se moze....Vecinu izuma cine takve sitnice da se cesto zapitamo kako se neko toga ranije nije setio :lol:
uvek ima nesto interesantno

Avatar
stojkePN
___
___
Postovi: 1594
Pridružen: 11 Feb 2007, 04:55
Location: Srbija-Paraćin

Post napisao stojkePN » 22 Jan 2008, 05:05

Da li je neko razmisljao o jakim magnetima?

Video sam negde jos pre na netu rotor koji je napravljen od magneta iz hard diskova ali bas dosta magneta.Ako nadjem postavicu ...
Sto vise ucim sve vise vidim koliko neznam :plaz:

Avatar
Majstor Duja
Neaktivan
Postovi: 3136
Pridružen: 23 Avg 2006, 17:29
Location: Novi Sad - centar
Warranty service: http://www.elektrocentar.com
Contact person: Goran Duic
Specialty: tv-multimedia

Post napisao Majstor Duja » 22 Jan 2008, 10:29

Malo sam sredio temu...
Elem, znaci za sada je teziste na NEODIJUMSKIM MAGNETIMA i motorom koji koristi te magnete....hajmo onda sa vise podataka o tome...
....gde li se onaj Misley izgubio? :lol:
Rule #1 "Always stand for what you believe, even if it means standing alone."

Misley
_
_
Postovi: 165
Pridružen: 11 Mar 2007, 15:47
Lokacija: BGD (i RS)

Post napisao Misley » 22 Jan 2008, 10:30

ti jaki magneti i JESU neodimijumski. nisu iz hdd vec se kupuju pravougaoni i slazu u zvono rotora.
(rotor je spolja kao kod motorica pc ventilatora)

evo ti jedna strana, pitanja/odgovori/linkovi
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=240993
odatle imas kljucne reci za pretrage dalje pa ces lako natrcati i na kilovatne bldc

Avatar
Vojvoda
___
___
Postovi: 2285
Pridružen: 17 Dec 2006, 22:14
Location: Srbija
Contact person: Mirko
Specialty: tv-multimedia
Lokacija: Beograd, Karaburma

Post napisao Vojvoda » 24 Jan 2008, 20:46

Uvek postoji mogućnost da se odradi tricikl sa pogonom na solo točku pa ti diferencijal uopšte ne treba, već samo direktan pogon, nešto kao ona kanta koju fura Del-boy u mućkama. Recimo da solo točak bude pozadi i skalamerija koja ga tera a da prednja dva budu za upravljanje.
Budženje je majka zanata.
Ko dobro budži, bolje pare uzima.
http://www.youtube.com/watch?v=WBao61sI ... ture=share

Avatar
tbag
_
_
Postovi: 30
Pridružen: 11 Sep 2010, 00:31
Location: Vranje

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao tbag » 12 Sep 2010, 21:06

:mrgreen: ... i čitam ja ovu temu od početka i sve se vidi površina a niko da pipne pravu tematiku.Sad nisam ja mnogo popio znanja za mojih 30 godina ali elektronika mi je život u pravom smislu reči pa rekoh da dam koju pametnu.Kod električnog auta najbitnije stvari su izvor energije i pogonski motor (ništa novo).Ako se ide na slabiji motor a sa zamajcem (ima ga kod benzinaca i svih drugih) moguće je krenuti sa nulte tačke.Izvor da bi bio što manji a jači mora da bude pre svega neka suva baterija (nije jeftino ali vredi).Diferencijalni prenos je izuzetno lako realizovati jer postoje el. kola koja baš to rade.Ta kola umeju da vide diferencijalnu razliku u pogonu dva motora npr. i tu razliku izbace kao vrednost nekog napona.Efikasnost pogona je najveći problem.Regulacija brzine mora da bude izvdena fetovima u impulsnom režimu zbog što manjih gubitaka (DC pogon) ili frekventnom regulacijom (AC pogon).Svodi se na sledeće ... jako me zanima tematika :lala: ,a ja mislim da treba najmanje jedan član u timu da bude programer kontrolera a ostali automatičari i bar 1 mehaničar koji odlično poznaje mehaniku automobila.Minimum 5 čoveka , par hiljada eura , danonoćni rad i na kraju se dobije proizvod koji po ničemu nije nijednom sličnom konkurentan ali pored svega navedenog ja sam za projekat.Ne bih nešto posebno o sebi ovde ali mogu reći da sam se u životu doslovce takao svake tematike u elektronici i da smatram da sam kompetentan za ovu problematiku. :pivopije:

Avatar
buzdumra
gx
gx
Postovi: 5361
Pridružen: 22 Okt 2006, 20:14
Location: srbija

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao buzdumra » 12 Sep 2010, 23:00

hehe ja imam jedan mali problem ima 4 slova (lova) pa se zato ne upustam u projakat i apselutno sam siguran da se sve moze odraditi analogno i polako u garazi sve sam.,
i jos nesto negde sam procitao da je u fazi izrada novih baterija koje ce visestruko manje kostati tako da treba jos sacekati da to zazivi :pivopije:
proradijo mi net zahvaljujuci fanzi

Avatar
tbag
_
_
Postovi: 30
Pridružen: 11 Sep 2010, 00:31
Location: Vranje

Re: Vozilo na električni pogon predlozi šta i kako

Post napisao tbag » 12 Sep 2010, 23:15

Digitalno sigurno :D ... ali bez kontrolera svakako može + malo love.Slažem se za garažu :lala: .Ja lično sve šta radim radim bez kontrolera i uvek realizujem sve šta bi kontroler radio bez problema. :pivopije:

Avatar
miodrag popovic
gx
gx
Postovi: 3264
Pridružen: 08 Nov 2006, 21:08
Location: Srbija
Phone number: 00381638773821
Specialty: tv
Lokacija: Pančevo Braće Jovanović 56

Re:

Post napisao miodrag popovic » 13 Sep 2010, 09:13

buzdumra je napisao: za pocetak stavljam tacku na to pitanje .. nije ni toliko vazno koliko je vazno treba nam jedan matematicar DOBAR sto ja nikako nisam neznam ni formulu po kojoj da izracunam za recimo masa 500kg treba da pedje put od 100km koliko struje ce to vozilo da potrosi.. max brzina netreba veca od 80km/h dali neko moze to izracunat.. ako bi nasao neke sveske mogao bi da proracunam neko vratilo , osovinu , sraf .. ali za ovo mi je sve nepoznato trenje guma o asvalt , otpor vazduha, uf.... jaojjj... ajd dajte nesto vise o tim motorima ( neodiumski ) podatci... :dmzs:
Po iskustvima drugih koji su pokusavali,a i ja kad sam o tom razmisljao reklo bi se za 100 kilometara u gradu oko 15 do 20 kWh [grejanje kabine!]
Ko izgubi dobitak, taj dobija gubitak

Odgovori
  • Slične teme
    Odgovori
    Pregledano
    Zadnji post

Natrag na “Elektronika”